Suskaičiavo kiek Talinui kainuoja nemokamas viešas transportas: miestiečiai euforijoje, provincija - perpykusi  (23)

Nuo 2013 metų pradžios visiems Taline registruotiems piliečiams viešasis transportas yra nemokamas. Ir nors ši iniciatyva stipriai kritikuota, nes miestui tai bus per didelė prabanga, dabar tvirtinama, kad Talinui nemokamas transportas atneša po 20 mln. Eur pelno per metus.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-10-15 Suskaičiavo kiek Talinui kainuoja nemokamas viešas transportas: miestiečiai euforijoje, provincija - perpykusi  (23)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kaip tai gali būti?

Ogi labai paprastai. Norėdamas nemokamai naudotis Talino autobusais, troleibusais, tramvajais ir traukiniais asmuo privalo būti registruotas mieste. Nuo tada, kai buvo pradėtos siūlyti nemokamos viešojo transporto paslaugos, Taline papildomai prisiregistravo 25 tūkst. asmenų.

Kaip ir daugumoje valstybių, Estijoje kiekvieno miesto savivaldybė gauna gyventojų pajamų mokestį pagal turimą registruotų žmonių skaičių. Taigi, Talino atveju reiškia, kad kasmet miesto iždas gauna gerokai daugiau pajamų mokesčio nei iki šiol. Tačiau šie pinigai nekrenta iš dangaus - kuo daugiau pinigų tenka Talino savivaldybei, tuo mažiau jų lieka kitiems šalies regionams. Galima neabejoti, kad regionų gyventojai tokia situacija nesidžiaugia.

Be to, Talino gyventojai privalo nusipirkti 2 Eur kainuojančią „žaliąją kortelę“ kelionėms viešuoju transportu ir tada jau gali juo naudotis be apribojimų.

Tad bent jau Talinas neturi jokio nuostolio ir džiaugiasi didesnėmis pajamomis. Tuo džiaugiasi ir patys miesto gyventojai: naujausios apklausos rodo, kad nemokamo miesto transporto sistemą Taline palaiko beveik 90 proc. gyventojų.

Bet ar tai sumažino automobilių srautą miesto gatvėse? Moksliniai tyrimai rodo, kad viešojo transporto populiarumas Taline išaugo 8 proc. Deja, per tą patį laikotarpį vidutinė kelionės automobiliu trukmė išaugo 31 proc.  Taigi, automobilių skaičius ne tik nesumažėjo, bet dar ir padidėjo.

Nežiūrint to, Talino pavyzdys sudomina vis daugiau pasaulio didmiesčių - tik laiko klausimas, kada tokia iniciatyva ateis ir į kitus miestus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(90)
(3)
(87)

Komentarai (23)