Viskas paprasta kaip 2x2: kaip lieknėti kertant lašinius?  (13)

Lašinių tikriausiai niekuomet nerastume sveika mityba besirūpinančio žmogaus šaldytuve. Anksčiau šis maistas būdavo įtraukiamas į „juodąjį sąrašą“, tačiau dabar dažniau galime išgirsti teiginių, kad lašiniai gali būti net naudingi mūsų sveikatai. Tokie tvirtinimai, tikriausiai, džiugina ne vieno lietuvio širdį, tačiau ar tikrai mūsų tautos valgymo įpročiai yra tinkami?

„Lietuviai nuo seno yra įpratę valgyti riebų ir kaloringą maistą. Nors visame pasaulyje sparčiai populiarėja sveika mityba, mūsų tautiečiai vis dar pripratę rinktis riebius patiekalus. Juk taip ypatingai mėgstami yra bulviniai patiekalai, kaip plokštainis ar cepelinai, kurių įdaras yra taukuota mėsa ir ją, žinoma, privaloma pagardinti riebiu, miltiniu padažu bei užgerti alučiu.

Viskas būtų neblogai, jeigu žmonės nemaišytų tiek daug skirtingų maisto produktų ir neužmirštų saiko, žinoma, taip lietuvių mėgiami lašiniai irgi ne išimtis“, – kalba sporto ir mitybos specialistė Jūratė Gliozerienė, socialinės iniciatyvos „NeverGiveUp“ įkūrėja.

Valgyti lašinius ir lieknėti – įmanoma

Kiaulienos lašiniuose slepiasi A, D, F, E vitaminai bei mikroelementų kompleksai.

Be to, šiame maiste yra apie 60 proc. gyvybiškai svarbių nesočiųjų riebalų rūgščių, reikalingų endokrininei sistemai ir stipresniam imunitetui. Taip pat šios medžiagos padeda įveikti streso pasekmes ir net gelbėja nuo depresijos. Be daugelio naudingų savybių, lašiniuose yra gerai pasisavinamo seleno, kuris saugo net tik nuo vėžio, infarkto, insulto, bet ir nuo senėjimo. Taigi, pasirodo, lašiniai mūsų sveikatai gali būti išties labai naudingi, tad kodėl jų taip vengiama?

„Prisiminkite, bulvės yra puikus angliavandenis, jeigu jo negadiname dideliu riebalų kiekiu ir pasirinktu gaminimo būdu, stiklinė alaus kartą per savaitę išties gali pagerinti virškinimą, taip pat yra ir su lašiniais.

Naminiai sūdyti lašiniai yra praturtinti mononesočiųjų riebalų, kurie mažina blogąjį cholesterolį ir trigliceridus, taip pat mažina riziką susirgti chroninėmis širdies ligomis bei yra puikus energijos šaltinis.

Vis dėlto nepamirškite, kad lašinius turite rinktis ne parduotuvėje siūlomus variantus, kurie yra išmirkyti chemikaluose, o natūralius arba sūdytus naminius. Įtraukus lašinius į savo maisto racioną sulieknėti taip pat galima, tačiau reikia pasirinkti tinkamą jų kiekį tinkamu metu“, – pasakoja mitybos specialistė Jūratė Gliozerienė.

Aut. teisės: TV3
TV3

(20)
(11)
(9)

Komentarai (13)