Svorių kilnojimas suformuoja didelius raumenis ir dar 5 mitai apie sportą ir mitybą  ()

Daugelis žmonių turi klaidingų įsitikinimų apie sveikatą. Manydami, kad elgiasi gerai, neretai sau prisidaro daugiau žalos nei naudos, rašo Huffingtonpost.com. Jei norite pasirūpinti savo sveikata, o gal sulieknėti, turite žinoti populiariausius mitus apie mitybą ir sportą, kad nustotumėte klysti.

Mitas: svorių kilnojimas suformuos didelius raumenis

Kilnojant svorius, didėja raumenų masė ir kaulų tankis, raumenų jėga, taip pat greičiau deginami riebalai. Kilnodami svorius, ypač jei jūs moteris, tikrai nebūtinai tapsite perdėm raumeningi. Tam, kad taip nutiktų, nepakanka tik svarmenų kilnojimo. Reikia ir mitybos pokyčių – vartoti kur kas daugiau baltymų ir angliavandenių.

Mitas: norint rezultatų, viską reikia daryti maksimaliai

Tiesa ta, kad būti pernelyg sveikam gali būti netgi nesveika, teigia asmeninė trenerė Leanne Hall. Reikalaudami iš savęs maksimumo, sukelsite kūnui stresą, tad organizme ims gamintis daugiau streso hormono kortizolio, skatinančio uždegiminius organizmo procesus.

Pernelyg intensyvus treniruočių grafikas gali duoti net priešingą rezultatą ir sukelti nuovargį, depresiją, sumažinti produktyvumą ir padidinti traumų riziką.

L. Hall primena, kad poilsis yra ne mažiau svarbus nei sportas. Organizmas turi gauti laiko priprasti prie pasikeitusio ritmo, atsigauti ir sustiprėti.

Mitas: sportuojant nevalgius greičiau deginami riebalai

Nors iš dalies tai tiesa, sportas nevalgius gali būti ne toks efektyvus dėl energijos trūkumo, be to, po tokios treniruotės kyla noras suvalgyti kur kas daugiau.

L. Hall rekomenduoja prieš treniruotę suvalgyti bananą, skrebutį su medumi, morkų su humusu ar graikiško jogurto. Svarbiausia – suvalgyti ne daugiau, nei sudeginsite sporto metu, na ir, žinoma, ne per mažai, kad treniruotės metu nepritrūktų energijos.

Mitas: jei sportuoji, gali valgyti daugiau saldumynų

Akredituota praktikuojanti dietologė Caitlin Rabel pastebi, kad dalis žmonių saldumynus naudoja tarsi apdovanojimą po treniruotės. Be to, sportą suvokia kaip to, ką jie suvalgė, „sudeginimą“, neatsižvelgdami į tai, koks maistas tai buvo.

Sportuoti reikėtų tam, kad jaustumėtės geriau, o ne tam, kad galėtumėte suvalgyti papildomą torto gabalėlį. Po treniruotės C. Rabel rekomenduoja išgerti stiklinę pieno. Jis suteiks būtinų baltymų, angliavandenių ir elektrolitų. Taip pat galima rinktis užkandžius, kuriuose yra baltymų bei angliavandenių.

Na, o jei tikrai norisi kažko saldaus, geriau rinkitės vaisius.

Mitas: geriausiai veikia griežtos dietos

Tiesa ta, kad laikytis griežtų dietų, ribojančių suvartojamų kalorijų kiekį, daugumai pavyksta tik kurį laiką. Kur kas geriau maitintis sveikai ir valgyti tai, ko jums norisi, tačiau visa tai daryti protingai.

Mitas: vitaminai ir papildai gali pakeisti maistą

Geriausia gauti būtinų vitaminų – valgant tinkamą maistą. Vitaminai ir papildai tikrai to neužtikrins.

Yra vitaminų, kurie pasisavinami tik vartojant juos su kitais vitaminais, o kai kurie „konkuruoja“ tarpusavyje ir trukdo vienas kito pasisavinimą.

Dietologų teigimu, nėra vitaminų, kurių negalėtumėte gauti valgydami įvairų sveiką maistą, todėl geriausia, jei nėra jokių medicininių indikacijų, visų būtinų vitaminų gauti būtent su maistu.

Aut. teisės: alfa.lt

(33)
(30)
(3)

Komentarai ()