Asmeninis treneris atskleidė, kodėl negalima anksti ryte gerti kavos - atidėkite šį gėrimą vėlesniam paros laikui  (1)

Nemažai žmonių vos prabudę iškart skuba užsiplikyti kavos ir nė neįsivaizduoja, kaip galėtų pradėti dieną be šio tonizuojančio gėrimo.

Tačiau asmeninis sporto treneris ir buvęs sprinteris teigia, kad niekada neturėtume gerti kavos vos pabudę iš miegų. 27 metų Maxas Lowery iš Londono patarė pirmąjį puodelį kavos išgerti tik praėjus porai valandų po ti, kai atsikeliate iš lovos. Pasak trenerio, jeigu taip elgsitės, hormonai veiks tinkamai, jūs jausitės mažiau apsnūdę ir todėl jums nereikės daugiau kofeino, kad būtumėte žvalūs.

Interneto svetainei „Daily Mail“ Maxas sakė: „Aš asmeniškai nenoriu, kad mano žvalumas ir veiklumas priklausytų nuo kofeino. Noriu, kad mano organizmas pats išsibudintų. Jeigu kiekvieną kartą, vos sumažėja energijos, siekiate kavos, vadinasi darotės nuo jos priklausomi“.

M.Lowery, kuris socialiniame tinkle „Instagram“ turi 33 tūkst. sekėjų, pridūrė: „Galima sakyti, kad kofeiną vartoju tik prieš treniruotes. Kadangi nevartoju kofeino kasdien, esu labai jautrus jo poveikiui – būtent taip ir turi būti. Kofeinas turėtų būti vartojimas tik veiklai pagerinti, o ne tam, kad padėtų jums normaliai funkcionuoti“.

Daugybė sveikatos specialistų įspėjo, kad priklausomybė nuo kofeino gali pakenkti sveikatai ir sutrikdyti miegą. Maxas paaiškino, kad norint padidinti kofeino poveikį, bet netapti nuo jo priklausomais reikia tiesiog suderinti jo vartojimą su kortizolio – hormono, kuris lemia mūsų nuovargį vakarais ir žvalumą rytais – lygiu organizme.

Pasak Maxo, kortizolio pikas būna 8–9 val. ryte. Tad geriausia tuo metu kavos vengti. „Jeigu tuo metu gersite kavą, stipraus jos poveikio nepajusite. Geriausia vartoti kofeiną, kai kortizolio sumažėja. Kitu atveju išsivystys pripratimas, ir jums teks gerti daugiau kavos, kad sulauktumėte tokio pat poveikio“, – teigė treneris.

Maxas rekomendavo gerti kavą ar kitą kofeino turintį gėrimą tarp 9.30 ir 11.30 val. Geriausia tai daryti, jeigu norite tapti veiklesni, pavyzdžiu, prieš treniruotę ar susitikimą su kuo nors. „Taip išmokysite savo organizmą pabusti natūraliai, o  gerdami kavą būsite jautresni jos poveikiui“, – žadėjo Maxas.

Jis taip pat įspėjo, kad kavos nereikėtų gerti per vėlai, nes pusė suvartoto kofeino jūsų organizme tebebus ir po 6 valandų. Vadinasi, jeigu kofeino suvartosite 16 val., tai 22 val., kai ruošitės eiti miegoti, organizme jo vis dar bus pusė suvartoto kiekio.

„Nesakau, kad niekada neturėtumėte vartoti kofeino. Tiesiog elkitės išmintingai ir nesigriebkite jo turinčių gėrimų vos pabudę ryte. Geriau leiskite savo protui ir kūnui išsibudinti natūraliai. Pakeiskite greitai kofeiną išskiriančią kavą žalia arbata, kuri jį išskiria lėtai ir palaipsniui. Svarbiausia pajutus nuovargį ne iškart siekti kavos, bet išbandyti kitas alternatyvas. Galite eiti pasivaikščioti, įkvėpti šiek tiek gryno oro, pasirąžyti ar išbandyti diafragminį kvėpavimą“, – siūlė treneris.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(18)
(10)
(8)

Komentarai (1)