Kelios itin veiksmingos gudrybės, kaip išsaugoti sąnarių sveikatą, jaunatvišką išvaizdą ir savijautą (Video)  ()

„Jums skauda kelius, rankas išvagojo gilios raukšlės, o nuotaika blogesnė už lietuvišką orą? Turbūt galvojate, kad pats laikas ruoštis pensijai. Priešingai – tai problemos, kurias išsprendus aplinkiniai galės tik spėlioti, koks iš tikrųjų jūsų amžius“, – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“ sako gydytojas Alvydas Unikauskas.

Jis dalijasi veiksmingais patarimais, kaip pasijusti jaunesniems ir tapti atsparesniems ligoms.

Įsivaizduokite: kiekvieną kartą, kai žengiate žingsnius, jūsų kelio sąnariams tenka pusantro kūno svorio. Jei sveriate 70 kg, žingsnio metu sąnariams tenka 105 kg svoris. Tam, kad šis svoris nesukeltų žalos ir skausmų, gydytojas pasidalino keliais paprastais patarimais.

„Didžiausias priešas kelių sąnariams yra antsvoris. Penki papildomi kilogramai prideda kūnui 20 kg svorio jėgą. Sumažindami svorį padėsite savo kelių sąnariams, sumažinsite osteoartrozės riziką net 50 proc.“ – sako A. Unikauskas.

Antras gydytojo patarimas norintiems stiprinti kelių sąnarius – atlikti tempimo pratimus. Prieš juos lengvai apšilkite eidami, vėliau atlikite kojų tempimo pratimus, kurių yra įvairių. Akupunktūra kartais taip pat gali būti geras būdas sumažinti kelių skausmus.

Norintiems išsaugoti gražią rankų odą, A. Unikauskas taip pat atskleidė keletą veiksmingų patarimų.

Anot jo, naudinga kiekvieną rytą naudoti kremus su SPF apsauga nuo ultravioletinių spindulių. Rankų oda yra plona, todėl ją reikia saugoti nuo žalingo saulės poveikio. Vartokite vitamino A turinčius produktus: morkas, valgomuosius batatus, špinatus, abrikosus, brokolius, sviestą, kiaušinius. Tai padės išvengti raukšlelių ant rankų.

„Taip pat naudokite kremą su vitaminu C, saldymedžiu ar kojo rūgštimi. Tepkite porą kartų per dieną. Tai padės išvengti saulės dėmių – strazdanėlių“, – siūlo A. Unikauskas.

Anot A. Unikausko, 10 metų vykusio tyrimo metu 6500 suaugusiųjų buvo tyrinėjami, kaip jie jaučiasi pagal savo amžių. Nustatyta, kad kuo žmogus jaučiasi jaunesnis, tuo jis atsparesnis ligoms. Savaime aišku, kartu žmogus yra ir optimistiškesnis bei ryžtingesnis.

Gydytojas įvardijo būdus, kaip medikai rekomenduoja pasikelti nuotaiką, jaustis optimistiškesniems, motyvuotiems.

Šią savaitę pabandykite ką nors naujo. Tai gali būti bet kas: grįždami namo išmėginkite naują kelią, pažiūrėkite naują filmą ar pasiklausykite naujos muzikos.

„Kai išeinate iš komforto zonos, suaktyvėja optimizmo centrai smegenyse, o tai padeda paaštrinti mintis, greičiau išsprendžiamos problemos“, – kalba A. Unikauskas.

Žiūrėkite motyvuojančius įrašus ekrane. Vienų studijų metu nustatyta, kad žmonės, pažiūrėję filmą apie pergalę pasiekusį berniuką, tą emociją jautė dar kelias dienas.

Apie tai, kaip išsaugoti jaunatvišką savijautą, – vaizdo įraše (žiūrėti nuo 30:00) :

Aut. teisės: lrt.lt
lrt.lt

(12)
(5)
(7)

Komentarai ()