Kodėl daugelis populiarių dainų trunka mažiau nei 5 minutes? Tam yra ir istorinių, ir techninių, ir psichologinių priežasčių  ()

Su šiuolaikine įranga galima įrašinėti ir labai ilgus muzikinius kūrinius. Ir taip yra jau gana ilgą laiką - juk ir simfonijos buvo įrašomos į kompaktinius diskus. Tačiau dažniausiai populiarūs muzikos kūriniai yra gana trumpi - jų ilgis nesiekia nei 5 minučių. Kodėl taip yra?

Tikriausiai nenustebsite sužinoję, kad anksčiau muzikos kūrinių ilgį ribojo plokštelės. Anksčiau jos buvo gaminamos iš šelako ir turėjo būti sukamos 78 apsisukimų per minutę greičiu. Viena vertus, tai reiškė, kad plokštelės buvo gana trapios, o kita vertus - jose tilpo tik maždaug 3 minučių trukmės muzikos kūriniai. Vėliau pasirodė mažos vinilinės plokštelės, kurios išsprendė bent jau didžiąją dalį problemų - jos buvo tvirtesnės. Jos sukosi 45 apsisukimų per minutę greičiu, bet į vieną tokią plokštelę tilpo gal 4 minutės muzikos. 

Visgi, radijo stotyse tokios plokštelės su viena daina tapo standartu. Visi atlikėjai, kurie norėjo, kad jų dainos būtų grojamos per populiariausias radijo stotis, turėjo įrašyti singlus - minėtas 45 apsisukimų per minutę plokšteles, kurios ir buvo naudojamos radijo stotyse. Taigi, anksčiau visos populiarios dainos buvo būtent tokio ilgio, net kai buvo įrašomos į didesnes plokšteles.

Dabar technologinių apribojimų nebėra. Tiesą sakant, jų nebėra jau seniai, tačiau vidutinis populiarių dainų ilgis pasikeitė nedaug. Vėlgi, taip yra todėl, kad radijo stotys vienai dainai skiria ribotą laiką. Jei pateikiami įrašai yra ilgesni, jie dažnai yra sutrumpinami. Taigi, ir dabar daugelis populiarių dainų yra trumpesnės nei 5 minutės. Juk jei radijo stotyse grojamas tik toks įrašas, kam gaminti ilgesnį? Juk trumpesni įrašai leidžia sutaupyti pinigų!

Beje, nereikėtų pamiršti, kad žmogaus protas taip pat yra ribotas. Žmonėms sunku išlaikyti sutelktą dėmesį ilgesnį laiką. 5 minutės yra pats tas, jei atlikėjas nori, kad jo daina būtų įsimenama, o žodžiai - išgirsti. Tiesa, dabar dainos pradės ilgėti.

Radijas nueina į antrą planą. Žmonės vis dažniau muzikos klausosi „YouTube“ portale, kurio visi žiūrimiausi įrašai yra būtent muzikiniai klipai. Taip muzikos kompanijos uždirba nemažus pinigus. Vieša paslaptis, kad ilgesni vaizdo įrašai uždirba daugiau pinigų, nes žiūrovai ilgiau mato reklamas. Taigi, tikėtina, kad muzikos kūriniai ims ilgėti, tačiau jau dabar pasitelkiami įvairūs triukai. Atkreipkite dėmesį, kad daugelis muzikinių klipų šiais laikais prasideda tyla - muzikinis kūrinys prasideda kur kas vėliau nei vaizdo įrašas.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(15)
(2)
(13)

Komentarai ()