Maistas gali ir padėti, ir pakenkti jūsų seksualiniam gyvenimui - ką reikėtų valgyti vyrams, o ką - moterims?  ()

Visiems tarsi jau aišku – sveika mityba padeda geriau atrodyti ir jaustis. Bet, pasirodo, tai, ką dedate į burną, gali turėti įtakos ir jūsų seksualinei sveikatai. Todėl žinomą frazę „esi tai, ką valgai“ galima keisti į „tavo seksualinis gyvenimas yra toks, ką valgai“. Daugiau nei tris dešimtmečius sveikatos apsaugos srityje aktyviai besireiškianti amerikietė Joy Stephenson-Laws tvirtina – seksas ir maistas labai susiję.

Tiesa, vieno vitamino, mineralo, papildo ar maisto produkto, kuris stebuklingai pagerintų reikalus lovoje, ne vienos knygos apie sveikatą autorė neišskiria. Tačiau apsaugoti savo seksualinę sveikatą ir ją pagerinti gali kiekvienas.

„Sveikuose maisto produktuose yra tokių svarbių medžiagų kaip antioksidantai ir aminorūgštys, kurios pagerina kraujo tekėjimą į genitalijų sritį. Dėl to erekcija būna stipresnė. Nesveikos mitybos įpročiai, taip pat alkoholio vartojimas, gali slopinti ir neigiamai paveikti lytinį gyvenimą“, – naujienų portalui HollywoodLife.com sakė J.Stephenson-Laws.

Pasak jos, nuolatinis alkoholio vartojimas ypač neigiamai veikia vyrų sveikatą. Sotieji riebalai, kurių gausu keptuose ir nesveikuose maisto produktuose, gali smarkiai paveikti abiejų lyčių seksualinę sveikatą. Kadangi riebalai gali užkimšti arterijas, jie taip pat gali užkimšti ir gležnas genitalijų kraujagysles, o tai netgi sukelia erekcijos funkcijos sutrikimą, kai vyras negali pasiekti ir išlaikyti erekcijos, kuri leistų atlikti lytinį aktą su įsiskverbimu. Paklausta, ar sveikesni žmonės mėgaujasi geresniu seksu, J.Stephenson-Laws nedvejodama sakė: „Žinoma.“ To paslaptis paprasta.

Sveiki žmonės yra linkę valgyti maisto produktus iš baltymų, angliavandenių, riebalų, vitaminų, mineralų ir vandens. Gera šių maistinių medžiagų pusiausvyra gali užtikrinti ne tik sveiką gyvenimo būdą, bet ir geresnį seksą. Moterims, norinčioms džiaugtis visaverčiu seksualiniu gyvenimu ir gera reprodukcine sveikata, J.Stephenson-Laws patarė valgyti produktus, kuriuose yra daug geležies.

Pavyzdžiui, mėsą, vėžiagyvius, riešutus, lapines daržoves. „Tyrimai rodo, kad pakankamas geležies kiekis organizme seksualinei ir reprodukcinei sveikatai gali padėti dviem būdais. Pirmasis – geležies trūkumas gali sukelti nuovargį ir depresiją. Nė vienas jų nepadeda sveikam seksualiniam gyvenimui. Antrasis – mažas geležies kiekis gali būti susijęs su nevaisingumu. Tiesa, ši prielaida vis dar tiriama“, – sakė amerikietė.

Vyrams į savo valgiaraštį derėtų įtraukti daugiau maisto produktų, kuriuose yra cinko. Jis atlieka svarbų vaidmenį gaminant reprodukcinius hormonus, pavyzdžiui, testosteroną, ir padeda prostatai gaminti skystį, kuris su sėklidžių gaminamais spermatozoidais bei sėklinių pūslelių sekretu sudaro spermą.

Anot J.Stephenson-Laws, kai kurie tyrimai įrodo, kad cinkas gali taip pat padėti išvengti ankstyvos ejakuliacijos ir erekcijos funkcijos sutrikimo. Cinko galima rasti kiaušiniuose, piene, pupelėse ir sveikuose grūduose. Populiarios knygos apie sveikatą „Mineralai“ autorė tvirtino, kad kai kurie maisto produktai gali net sužadinti lytinį potraukį.

Moterys, norinčios padidinti savo libido, turėtų dažniau valgyti kalio turinčių maisto produktų, pavyzdžiui, bananus, bulves su lupenomis, pupeles. „Be kitų savo gerų savybių, kalis padeda mums išlikti sveikoms. Be to, gali padėti užtikrinti tinkamą kraujo pritekėjimą į genitalijų sritį, o tai be galo svarbu sveikam seksualiniam potraukiui ir gebėjimui pasiekti orgazmą“, – sakė J.Stephenson-Laws.

Vyrams ji patarė ieškoti produktų, kurių sudėtyje yra afrikinio raugmio – amžinai žaliuojančio Afrikoje augančio medžio.

„Jis gali padėti užtikrinti geresnę kraujo tėkmę ir pagerinti varpos nervinius impulsus“, – tvirtino amerikietė. Savo lytine sveikata susirūpinusiems abiejų lyčių atstovams ji patarė nepamiršti ir kitų svarbių maisto medžiagų – antioksidantų, kalcio, vitaminų C ir D.

Neseniai paskelbtame savo straipsnyje J.Stephenson-Laws tvirtino, kad, pavyzdžiui, antioksidantai yra ypač svarbūs moterims, nes jie skatina kiaušinėlių vystymąsi ir juos apsaugo. Antioksidantų gausu daugybėje vaisių, daržovių, žaliojoje arbatoje.

Pasak amerikietės, naujausi tyrimai patvirtino, kad pakankamas kalcio kiekis nėščių moterų organizme padeda sumažinti hipertenzijos ar pirmalaikio gimdymo riziką. Vitaminas C, kurio gausu citrusiniuose vaisiuose, braškėse, yra naudingas, nes padeda organizmui sintetinti reprodukcinius hormonus, pavyzdžiui, testosteroną, estrogeną ir kitus androgeninius hormonus.

Jis taip pat skatina kraujo tėkmę, o tai padeda lengviau pasiekti aukščiausią palaimos viršūnę. Apie vitamino D naudą kalbama daug, tačiau dažnai pamirštama pridurti, kad jis taip pat svarbus vyrų ir moterų seksualinei sveikatai.

„Buvo pastebėta, kad vyrai, kurių organizme trūko vitamino D, apie 30 procentų dažniau skundėsi erekcijos sutrikimais. Moterims vitaminas D yra naudingas siekiant užtikrinti kiaušidžių sveikatą“, – tvirtino knygų apie sveikatą autorė.

Vitaminas D susidaro žmogaus odoje veikiant ultravioletiniams B spinduliams, tai yra saulės šviesai. Nedidelius vitamino D kiekius galima pasisavinti ir su maistu. Jo yra riebiose žuvyse, pavyzdžiui, lašišoje, kiaušinių tryniuose, grybuose ir mėsoje.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(2)
(5)
(-3)

Komentarai ()