Po naujų ES reikalavimų automobiliai turės keistis iš esmės  (15)

Europos Parlamentas (EP) iš esmės sugriežtino naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas. Vėliausiai 2030 m. naujų automobilių į aplinką išmetamas anglies dvideginio (CO2) kiekis turės sumažėti 37,5 proc. palyginti su 2021 m. lygiu. Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį iš pradžių siūlė įteisinti Europos Komisija (EK), teigiama pranešime žiniasklaidai.

Naujų furgonų CO2 tarša iki 2030 m. turės sumažėti 31 proc. EP taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 m. sumažinti naujų automobilių bei furgonų išmetamą CO2 kiekį 15 proc. palyginti su 2021 m.

Miriam Dalli, EP pranešėja, atkreipė dėmesį, kad nauji taršos standartai patvirtinti nepaisant kai kurių Europos Sąjungos narių ir atskirų automobilių gamintojų pasipriešinimo.

„Tai žingsnis į priekį, užtikrinantis, kad Europa būtų priekyje, kai kalbama apie mažai teršiantį ar nulinę emisiją turintį transportą. Esu tikra, kad ateityje tai taps Europos konkurenciniu pranašumu“, – akcentavo ji.

Gamintojų laukia baudos

Parlamentas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, bus baudžiami.

Iki 2023 m. Europos Komisija turės įvertinti, ar verta iš šių surinktų lėšų sukurti atskirą fondą, skirtą netaršiam transportui skatinti bei automobilių sektoriaus darbuotojams perkvalifikuoti.

Gamintojai, kurie iki 2025 m. gerokai viršys netaršių automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti papildomais CO2 kreditais.

Atsiras ir nauji testai

Europos Komisija įpareigota vykdyti naujų automobilių CO2 ribų atitikimo stebėseną, taip pat iki 2023 m. įvertinti būtinybę sukurti europinę naujų automobilių testavimo kelyje procedūrą, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui nustatant teršalų kiekį.

ES siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu. Automobiliai yra tarp didžiausių taršos šaltinių.

Aut. teisės: delfi.lt

(11)
(7)
(4)

Komentarai (15)