Europoje išbandomas pirmas toks elektromobilių įkrovimo būdas pasaulyje: jei viskas pasiseks - tai gali pasaulį pakeisti kardinaliai (Video)  (4)

Izraelio kompanija „ElectReon Wireless“ stato 1 kilometro ilgio elektrinių transporto priemonių įkrovimo greitkelį tarp Milano ir Brešos miestų Italijoje, kad išbandytų plačiai paplitusias technologijas, rašoma „Innovation Origins“ pranešime.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nors šis bandymas Italijoje nebus pirmasis elektromobilių įkrovimo kelio pavyzdys, tai pirmasis technologijos bandymas, susijęs su greitkeliu.

Bandymo metu greitkelis įkraus elektrines transporto priemones, kai jos važiuoja vario ritėmis kelio pakraštyje, kad magnetinės indukcijos būdu energiją perduotų tiesiai į elektrinių transporto priemonių akumuliatorius.

Viena iš masinio elektromobilių pritaikymo kliūčių yra įkrovimo infrastruktūros įgyvendinimas visame pasaulyje. Daugelyje regionų vis dar trūksta infrastruktūros, reikalingos elektromobilių savininkams važiuoti patogiai, nuolat nesidairant artimiausios įkrovimo stoties.

Naudodama „Dynamic Wireless Power Transfer“ technologiją, „ElectReon Wireless“ įsivaizduoja pasaulį, kuriame nėra „nerimo dėl nuvažiuojamo atstumo“, rašoma bendrovės interneto svetainėje.

Kadangi įkrovimo infrastruktūra iš esmės bus įrengta pačiuose keliuose, sistema taip pat labai sumažins įkrovimo stotelių ir didelių akumuliatorių poreikį. Teoriškai tai taip pat galėtų leisti autonominėms transporto priemonėms važiuoti visą parą nestabdant įkrovimo proceso.

Atlikdami pirmuosius įkraunančio greitkelio bandymus Italijoje, „ElectReon“ sumontuos imtuvus daugelio dalyvaujančių elektrinių transporto priemonių važiuoklėse.

 

Bendrovė dirba su dešimčia partnerių iš Italijos, įskaitant mokamų kelių operatoriumi „Brebemi“, su kurio pagalba bus išbandyta ši technologija.

Vieno kilometro greitkelio atkarpoje po asfaltu bus sumontuotos varinės ritės, taip pat kelio pakraštyje bus įrengtas valdymo blokas. Ankstesni „ElectReon“ bandymai parodė, kad nuo įkraunančio kelio iki įmonės imtuvų, įdėtų į elektrines transporto priemones, vidutiniškai perduodama 70 kW.

Ambicingi projektai gali masiškai paskatinti pasaulinį elektromobilių pritaikymą

„ElectReon“, jau atlikęs bandymus Tel Avive (Izraelyje) ir Gotlande (Švedijoje) nėra vienintelė kompanija, dirbanti su šia technologija, kurios šaknys siekia daugiau kaip šimtmečio senumo Nikolos Teslos eksperimentus su kintamąja elektros srove.

Švedija neseniai atidarė savo pirmąjį elektrinį kelią, kuriame automobiliai ir sunkvežimiai kraunami 1,9 km maršrute tarp Stokholmo Arlandos oro uosto ir logistikos aikštelės. Tuo tarpu Kornelio universiteto mokslininkai neseniai pasiūlė naują, mažesnę sistemą, kurioje naudojama ne magnetinė indukcija, o periodiškai kintantys magnetiniai laukai ir kurią įkvėpė NASA metodai komunikuojant su kosminiais zondais.

 

Verta paminėti, kad vis dar esame toli nuo masinės elektromobilių įkrovimo greitkelių ir kelių plėtros. Tokios technologijos diegimas pasauliniu mastu gali užtrukti metų metus, o kiti ambicingi greitkelių projektai, pavyzdžiui, saulės baterijų kelias, rodo, kad sėkmingas įgyvendinimas jokiu būdu nėra garantuotas.

Nors „ElectReon“ nenurodė konkrečių projekto pradžios datų – kompanijos svetainėje šiuo metu nurodoma projekto būsena kaip „diegiama“.

Tuo tarpu galite peržiūrėti trumpą vaizdo įrašą apie „ElectReon“ kelių tiesimo procesą Švedijoje.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(46)
(3)
(43)

Komentarai (4)