Nuotolinis BMW automobilio valdymas su Nokia C7 (Video)  (5)

Nuotolinis prietaisų valdymas naudojantis telefonu nėra naujiena, tačiau, kuriant tokią programinę įrangą, dažniausiai apsiribojama mažų gabaritų modelių valdymu. Visgi kartais pasitaiko ir išimčių. Viena tokių – nuotolinis „BMW“ automobilio valdymas, naudojantis „Nokia C7“ išmaniuoju telefonu. Projektą sugalvojo ir įgyvendino du geri bičiuliai ir „Nokia Asia“.

Visų pirma, entuziastas An Jiaxuan su bičiuliu per 20 dienų sukūrė išskirtinę programinę įrangą, kurią išbandė net su 7 skirtingais įrenginiais ( tokiais kaip lėlė, įvairūs žaislai, oro kondicionierius ir pan.). Atlikti bandymai padėjo ištaisyti sukurtos programinės įrangos klaidas ir visiškai ją paruošti pagrindiniams tikslui – „BMW“ automobilio valdymui. Baigus programos testavimus, reikėjo paruošti bei pritaikyti „BMW“ automobilio sistemą nuotoliniam valdymui su „Nokia C7“ išmaniuoju telefonu. Rezultatą bei tam tikrus darbo eigos momentus galite pamatyti naujienos pabaigoje pateiktame vaizdo įraše.

Nuotolinio vairavimo technologija (angl. k. – „drive-by-wire“, „x-by-wire“, „by-wire“) ypatinga tuo, jog automobilio „elgesį“ (greitėjimą, stabdimą, manevravimą) kontroliuoja elektronika, nors įprastuose automobiliuose tai atlieka mechaninės ir hidraulinės technologijos. Turint omenyje tai, kad modernūs automobiliai tiesiog „prifarširuoti“ kompiuterių ir elektronikos, visai realu, jog netolimoje ateityje elektronika perims esminę žmogaus vairuotojo funkciją – vairuoti automobilį.

Iš principo tai gana paprasta: dabar informaciją apie situaciją kelyje kaupia ir atitinkamas komandas automobiliui (sukti dešinėn, pristabdyti, greitėti ir t.t.) siunčia žmogus. Tačiau žmogaus jutimo organų funkciją gali pakeisti įvairūs jutikliai (sensoriai). Jų pateikiamą informaciją apdoroti ir atitinkamus valdymo impulsus automobiliui pasiųsti gali kompiuteris (kompiuteriai), o tiksliau – speciali kompiuterinė programa, kokią ir mėgino sukurti du nuotolinio vairavimo sistemų entuziastai. Principinis skirtumas tik tas, kad valdymo signalai „BMW“ automobilyje buvo siunčiami ne iš automobilyje sumontuotų kompiuterių, o iš išmaniojo mobiliojo telefono.

Bene rimčiausia kliūtis diegiant tokią technologiją automobiliuose – faktas, jog programinė įranga neprognozuojamai stringa, klysta, genda, o kur dar sistemų „nulaužimai“ ir virusai. Ir nesvarbu, kiek kartų iki tol ji buvo išmėginta bandymų poligonuose. Iš tiesų, įsivaizduokite, jog nuotolinio stabdymo sistema klaidingai apdoroja jutiklių duomenis... Tiesa, akceleratoriaus ir stabdžių pedalus kartais supainioja net ir keliasdešimties metų patirtį sukaupę pasaulio ralio lenktynių čempionai. Ko gero, į retorinį klausimą, kas šiuo atveju klystų mažiau – žmogus ar elektronika – atsakymą galbūt kada nors pateiks laikas.


Aut. teisės: MobiNews.lt
MobiNews.lt
Autoriai: Jonas Bunevičius

(0)
(0)
(0)

Komentarai (5)