Kinijoje – prabangių automobilių paklausos bumas: turčiai buriasi į klubus  (12)

Pekino sportinių automobilių klube 220 tūkst. JAV dolerių (518 tūkst. litų) vertės „Porsche SE 911“ - tarsi bilietas, atveriantis duris į šią turtuolių bendruomenę. Šio klubo nariai varžosi su kolegomis, važinėjančiais 3,9 mln. dolerių (9,2 mln. litų) vertomis „Tramontana“ sportinėmis mašinomis ir 4,3 mln. dolerių (10,3 mln. litų) vertais „Bugatti Veyron 16.4s“ automobiliais, informuoja „Bloomberg“.

Pernai Kinijoje milijonierių skaičius išaugo 31 proc. ir šiuo metu siekia daugiau nei 1,1 mln. Vidutinis milijonieriaus Kinijoje amžius – 39 metai. Tai – 15 metų mažiau nei vidutinis milijonierių amžius Amerikoje ar Europoje. Automobilių klubai, kurie prieš dvejus metus šalyje buvo sunkiai įsivaizduojami, suteikia turtingiems automobilių entuziastams galimybę pasipuikuoti savo mašinomis, o automobilių gamintojams – pareklamuoti savo produkciją. „Kinijoje automobilių kultūra vystosi labai sparčiai. Senoji karta vis dar galvoja apie santaupas. O naujoji karta galvoja apie tai, kaip turimus pinigus išleisti ir kuo prašmatniau“, - sako ispaniškų automobilių „Tramontana“ platintojas Kinijoje Jose Cremadedas. Kinijos apetitas superautomobiliams skatinamas 9,7 proc. šalies ekonomikos augimo, kylančių būsto kainų ir stiprėjančios nacionalinės valiutos. Šalies 1,1 mln. milijonierių turimi būstai pagal kainą užima trečia vietą pasaulyje po JAV ir Japonijos, skelbia „Boston Consulting Group“. Spėjama, kad šiais metais Kinijoje prabangių automobilių paklausa gali išaugti net 35 proc., mano „Bain & Co“.

Zhangas Kuanas, vairuojantis žalios citrinos spalvos „Lamborghini SpA LP640“ – pirmojo Kinijoje automobilių klubo, įsteigto 2009 metais, įkūrėjas. Pirmieji 12 klubo narių – artimi bičiuliai, teigia vyras, dirbantis finansų sektoriuje. Šiuo metu klubas vienija per 250 narių, jų amžius svyruoja nuo 18 iki 60 metų. 10 proc. narių – dailiosios lyties atstovės. Automobilių klubo nariai ne tik kartu važinėja naujausiais automobiliais, bet ir pietauja, bendrauja, organizuoja įvairius renginius. Kinijos automobilių klubų koncepcija skiriasi nuo panašių bendruomenių Amerikoje ar Vokietijoje – Kinijoje jie steigiami pagal lokaciją, o ne automobilių markę. Pagrindinėje Kinijos teritorijoje veikiančių automobilių klubų nariai – jaunesni ir aktyvesni, teigia „Tramontana“ pardavimų Kinijai padalinio vadovė Tania Cremades. Šis automobilių gamintojas praeitais metais Kinijoje pardavė 13 automobilių. Juos įsigijo turtuoliai, kurių amžius nuo 25 iki 28 metų.

Daugiausia turtuolių gyvena Pekine, Šanchajuje ir Guangdonge – visi jie maždaug 15 metų jaunesni nei turtuoliai kitose pasaulio šalyje, rodo „Hurun“ tyrimų instituto parengti duomenys, paskelbti balandžio 12 dieną. „Bugatti“, greičiausio pasaulio automobilio gamintojai, pirmąją savo mašiną Kinijoje pardavė 2008 metais. Kompanija, priklausanti „Volkswagen AG“, stiprina savo pozicijas Kinijos rinkoje Pekine ir Šanchajuje rengdama automobilių pristatymus ir mašinų bandymus. Šiais metais Kinijoje stulbinamų rezultatų pasiekė „Porsche“ – kompanija šalyje pardavė per 20 tūkst. automobilių. Taigi 2010 metų pardavimai Kinijoje 2011 metais jau pranokti 63 proc.

Kinija jau greit aplenks JAV ir taps stambiausiais „Lamborghini“ pirkėjais, dar balandį buvo teigiama oficialiame automobilių gamintojų pareiškime. Šiais metais kompanija tikisi savo pardavimus Kinijoje padidinti daugiau nei 46 proc. Didžiausios paklausos Kinijoje susilaukia 1 mln. JAV dolerių (2,36 mln. litų) vertės „Aventador LP 700-4“.

Aut. teisės: delfi.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (12)