Į uostus skverbiasi saulės energija  (6)

Nebestebina uostuose besisukančios vėjo jėgainės. Netgi Klaipėdos uosto planuose – ant molų išrikiuotos vėjo jėgainės. Naujiena tebėra į uostus „einančios“ saulės energijos jėgainės.

Naujovė Indijoje

Beveik 50 mln. TEU konteinerių per metus kraunanti kompanija „DP World“ paskelbė, kad Indijos Mumbajaus uosto „Nhava Sheva“ konteinerių terminale įrengė 14 tūkst. kilovatvalandžių metinio pajėgumo saulės energijos jėgainę.

Saulės baterijos konteinerių terminale išdėstytos ant įvairių statinių stogų.

Jėgainės tikslas – kurti elektros energijos konteinerių terminalo reikmėms. Jėgainė tik iš dalies sumažins elektros vartojimą konteinerių terminale.

Vykstant jėgainės bandymams ir įrenginių prijungimui, kurį laiką buvo sutrikusi „Nhava Sheva“ konteinerių terminalo veikla. Perjunginėjant kranų maitinimą elektros energija, kurį laiką strigo konteinerių gabenimas. Pasinaudojusios tuo, konteinerių gabenimo laivybos kompanijos paskelbė, kad dėl susidariusios spūsties „Nhava Sheva“ konteinerių terminale įveda papildomus paslaugos priedus.

Baterijos – JAV uostuose

Saulės baterijas uoste pernai gegužę pirmoji įvedė laivybos ir terminalų valdymo kompanija „Nippon Yusen Kaisha“ (NYK).

JAV Los Andželo kruizinių laivų centre saulės baterijos išdėliotos ant stogo. Jos užima 71500 kv. pėdų arba 6649 kv. metrų plotą. Įrengti 1,2 megavatų saulės energijos jėgainę Los Andželo uoste kainavo 10,8 mln. JAV dolerių.

Saulės baterijų parkas Los Andželo kruiziniame terminale yra šio 1970 metais statyto centro atnaujinimo programos dalis.

Šiame uoste planuojama saulės baterijų parko plotą didinti 16 kartų iki 107880 kv. metrų. Parko pajėgumas išaugs iki 10 megavatų. Tokio galingumo saulės energijos jėgainę Los Andželo kruizinių laivų terminale planuojama įrengti iki 2014 metų.

2010 metų pabaigoje 637 kilovatų saulės energijos jėgainės parkas sumontuotas ir JAV Sakramento uoste. Ant birių produktų krovos terminalo sandėlio stogo šalia krantinių 8370 kv. metrų plote sumontuota 3536 saulės energijos plokštės.

Ekonominė nauda – nedidelė

Saulės energijos elektrinių kūrimas uostuose dar tik įsibėgėja. Sparčiau jis neplinta, nes tai nėra pigus dalykas. Saulės energijos jėgainių įrengimas yra brangesnis nei vėjo jėgainių.

Jų panaudojimo efektas nėra labai didelis. Paskelbta, kad saulės energijos jėgainė Sakramento uoste per metus sumažins išlaidas maždaug po 20 tūkst. JAV dolerių.

Saulės energetikos jėgaines dar tenka ir aptarnauti. 10 megavatų saulės energetikos jėgainėje jas kuriant ir eksploatuojant dirba iki 200 žmonių. Pagrindinis saulės jėgainių pranašumas yra tai, kad jos leidžia gaminti ekologiškai švarią energiją, sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį, pagerinti oro kokybę.

Įprasta, kad tiek saulės, tiek vėjo jėgainės uostuose statomos pirmiausia tenkinti savo reikmėms. Los Andžele prie saulės jėgainės gaminamos energijos gali prisijungti atplaukę kruiziniai laivai. Tačiau numatyta galimybė elektros energiją perduoti ir į bendrą tinklą.

Nors uostuose saulės energijos jėgainių nėra daug, tačiau pasaulyje jų statyba ant visuomeninės paskirties pastatų populiarėja. Saulės baterijas galima išvysti netgi ant automobilių stovėjimo pavėsinių stogų. Vokietijoje stebina bažnyčios, ant kurių stogų galima pamatyti sumontuotas saulės baterijas.

Aut. teisės: Diena.lt
Diena.lt
Autoriai: Vidmantas Matutis

(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)