„Opel Ampera“ – pirmasis Europos hibridinis automobilis, gavęs maksimalų saugumo įvertinimą (Video)  (10)

„Opel Ampera“ buvo apdovanota penkiomis saugumo žvaigždutėmis, kurias skiria nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“ (Europos naujų automobilių bandymų programa). Tai pirmasis Europos gamintojo elektromobilis, gavęs maksimalų saugumo įvertinimą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Opel Ampera“ kiekvienoje bandymų kategorijoje, įskaitant keleivių saugos, vaiko saugumo, pėsčiųjų saugos bei saugos asistento, surinko daugiau taškų nei reikia gauti geriausiam saugumo įvertinimui. Dėl itin tvirtos kėbulo struktūros, keleivių kabinos bei efektyvių valdymo sistemų, penkių durų sedanas „Opel Ampera“ taip pat surinko aukščiausią įvertinimą šoninio smūgio bandymuose. Šoninio smūgio bandymas yra privalomas nuo 2009 m. Šiame teste automobilis šonu slysta 29 km/val. greičiu į tvirtą polių, imituojantį medį. Dėl tvirtos „Ampera“ kėbulo struktūros keleiviai yra kuo puikiausiai apsaugoti nuo susidūrimo smūgių. Tvirta keleivių kabina sukonstruota taip, kad smūgio metu ji kuo mažiau deformuotųsi ir liktų kuo daugiau erdvės keleiviui avarijos metu. Keleivių kabinos priekis, šonai ir galas yra apsaugoti smūgį sugeriančiomis zonomis, kurios deformuojančią jėgą paskirsto tolygiai ir numatyta kryptimi. Elektros sistemos bei baterijos saugumas buvo tikrinami po kiekvieno bandymų smūgio. Varomosios jėgos sistema ir baterija yra įmontuota automobilio centre, o visos kitos automobilio konstrukcijos dalys ją supa iš visų pusių. Todėl esant priekiniam ir šoniniam smūgiui baterija ir jos sistema nukenčia mažiausiai. Avarijos atveju, gelbėtojų komanda lengvai atjungs aukštos įtampos bateriją, kad išvengtų elektros srovės nutekėjimo. Vienas iš tikslų, siekiant „Ampera“ saugumo – išvengti elektrolitų iš baterijos išsiliejimo į keleivių saloną ir kad mažiau nei 7 procentai baterijos turinio ištekėtų stipraus smūgio metu. Aktyvios ir pasyvios saugos įrangą „Opel Ampera“ sudaro: standartiškai montuojama keturių ratų neužsiblokuojanti stabdžių sistema, traukos kontrolės sistema, elektroninis stabdymo jėgos paskirstymas, avarinio stabdymo asistentas ir elektroninė stabilumo kontrolė; 8 saugos pagalvės: priekinės, šoninės, oro pagalvės kojoms, stoge įmontuotos užuolaidinės oro pagalvės, apsaugančios keleivius šoninio smūgio metu ar mašinai apsivertus; papildomai užsakoma galinio vaizdo kamera, prijungta prie navigacijos sistemos ekrano; „ISOFIX“ vaiko kėdutės tvirtinimo sistema įrengta galinėse sėdynėse; reguliuojami galvos atlošai priekinėse sėdynėse, apsaugantys nuo kaklo sužalojimų galinio smūgio metu; pedalų įtraukimo sistema (angl. pedal release system), kuri leidžia išvengti kojų sužalojimų stipraus priekinio smūgio metu.

Saugumo priemonės ir technologijos, naudojamos „Ampera“ automobilyje, buvo kuriamos, remiantis „Opel Astra“ platforma. Tai dar vienas „Opel“ modelis, kuriam pavyko surinkti aukščiausius „Euro NCAP“ įvertinimus, sakoma gamintojo pranešime spaudai.

Priminsime, jog „Opel Ampera“ yra hibridinis automobilis, turintis elektros bei vidaus degimo variklius. „Ampera“ baterija įkraunama per apytiksliai 4 valandas, automobilio įkrovimo sistemą įjungus į standartinę 230 V rozetę. Pirmuosius 40 - 80 km (priklausomai nuo vietovės, vairavimo stiliaus ir temperatūros) „Ampera“ įveikia naudodama 16 kWh ličio jonų baterijos energiją. Jei kelionė ilgesnė – benzininis variklis, naudodamas pilną baką, be vargo atstumą padidina iki 500 km. Nepriklausoma apklausa rodo, kad 80 proc. europiečių nuvažiuoja iki 60 km per dieną, tad „Ampera“ puikiai tinka kasdieniniam naudojimui.

111 kW/150 AG galios elektros variklio sukamasis momentas yra 370 Nm. Nuo 0 iki 100 km/h greičio „Ampera“ įsibėgėja per 9 sekundes, jos maksimalus greitis – 161 km/h. Elektros variklis mašinos priekyje įmontuotas kartu su 1,4 litro, 86 AG pajėgumo benzininiu varikliu. Elektrinę pavaros sistemą sudaro elektrinis variklis, elektros generatorius ir pavaros agregatas. Kai elektros baterija išsikrauna iki minimalaus ribos, įsijungia generatorius, nes tuo metu bateriją pradeda krauti benzininis variklis.

Centrinėje konsolėje naudojantis „Drive Mode“ mygtuku, vairuotojas gali pasirinkti normalų, sportišką, kalnų ar miesto vairavimo režimus. Jie leidžia taupyti energiją priklausomai nuo vairavimo ir kelio sąlygų.

Normalus režimas yra standartinis „Ampera“ automobiliui. Tikimasi, jog tai bus dažniausiai naudojamas režimas maksimaliai energijos ekonomijai pasiekti. Jei baterijos energija sumažės iki kritinio lygio, „Ampera“ automatiškai įjungs padidinto atstumo režimą, kurio metu pradės veikti benzininis variklis. Jis pratęs baterijos įkrovimą ir prailgins kelionę. Baterijos įkrovimas papildomai vykdomas stabdymo metu – rekuperacinė sistema leidžia pailsėti degalų generatoriui ilgose nuokalnėse.

Sportiškas režimas automatiškai keičia akseleratoriaus pedalo jautrumą. Nors šis režimas nesuteikia daugiau galios automobiliui, tačiau tai suteikia greitesnę reakciją vairavimo pokyčiams.

Kalnų režimo sistema didina galią kalnuotose vietovėse, kur tipinių elektromobilių darbui gali kilti sunkumų. Kalnų režimas taip pat automatiškai įjungia padidinto atstumo režimą, kad baterija neišsikrautų. Vairuotojai turėtų šį režimą pasirinkti po visiško įkrovimo arba likus 10-15 min. iki kalnuotos vietovės.

Miesto režimas pritaiko baterijos darbą vietiniams miesto poreikiams. Pasirinkus šį režimą, tuoj pat įsijungia padidinto atstumo režimas, kas leidžia taupyti baterijoje esančią energiją. Išjungus miesto režimą, padidinto atstumo režimas išsijungia ir „Ampera“ automobilis „švariam“ važiavimui mieste ar eismo ribojimo zonose naudoja baterijoje sukauptą energiją.

„Opel“ gamintojai šių metų liepą patvirtino, jog rekomenduojama elektromobilio „Ampera“ kaina Europos rinkose bus 42 tūkstančiai 900 eurų (148 tūkstančiai 125 litų). Kaina nurodyta su PVM, tačiau dėl skirtingų valstybės dotacijų elektromobiliams ir mokesčių lengvatų įvairiose šalyse kainos gali skirtis.

„Opel Ampera“ turės garantiją visam automobilio naudojimo laikui iki 160 tūkstančių kilometrų ridos bei aštuonerių metų arba 160 tūkstančių kilometrų baterijų sistemos garantiją.

Informacinė ir pramoginė sistema automobilyje turi 6 garsiakalbius, stiprintuvą, 60 GB kietąjį diską, palydovinę navigacijos sistemą su realaus laiko funkcija ir valdymo įranga ant vairaračio, balso atpažinimo funkcija ir „Bluetooth“ laisvų rankų telefono sąsaja.

„Opel Ampera“ elektromobiliai bus surenkami „General Motors“ Detroite (JAV) įmonėje „Hamtramck“. Baterijos bus gaminamos „General Motors“ priklausančioje baterijų gamykloje Brownstowne, šalia Detroito. Tai pirmoji tokia gamykla JAV, pažymi portalas lrytas.lt.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(3)
(0)
(3)

Komentarai (10)