Nesvarumo mėgėjams – nulinės gravitacijos „linksmasis kalnelis“  (0)

Gali būti, jog jau netolimoje ateityje panorėjus patirti nesvarumo būseną, trenktis į kosmosą ar mėginti įsiprašyti į NASA nesvarumo pratybų lėktuvą „Vomet Comet“ KC-135A nebereikės. Pakaks nusigauti į unikalų „linksmųjų kalnelių“ atrakcioną su parabolės trajektorijos taku ir raketą primenančiu bolidu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Aukščiausiame planetos „linksmųjų kalnelių“ atrakcione „Kingda Ka“ (Niudžersis, JAV) keleiviai žvigdomi kone stačia galva krintant iš 125 metrų aukščio. Greičiausiuose planetos „linksmuosiuose kalneliuose“ Abu Dabyje (JAE) galima pasivažinėti 241 km/h greičiu. O štai Pietų Kalifornijoje įsikūrusios „BRC Imagination Arts“ dizaino studijos siūlo dar kitokią šio atrakciono koncepciją. Ne, tai ne vieno mūsų tautiečio sugalvoti „mirties kalneliai“. Tačiau pajusti kūno lengvumą važinėjantis šiuo atrakcionu bus tikrai galima – nesvarumo būsena tokiame atrakcione truks 8 sekundes.

„BRC Imagination Arts“ idėją savo atrakcionui nusižiūrėjo iš „Vimdančiąja kometa“ (angl. – „Vomit Comet“) vadinamos NASA astronautų treniruočių sistemos, kurioje būsimieji astronautai pratinami prie nesvarumo. Oro laineris KC-135A lenkta parabolės trajektorija kyla į viršų, o po to sminga žemyn – tokio skrydžio metu lėktuvo keleiviai maždaug 25 sekundes būna nesvarumo būsenoje.

Analogiškas principas įdiegtas ir naujoje „linksmųjų kalnelių“ koncepcijoje, tik trajektorija bus kiek paprastesnė: raketą primenantis bolidas didinga plieno bėgių konstrukcija kils į parabolės formos tako viršūnę.

Kad būtų sukurta nesvarumo iliuzija, tiesinės indukcijos variklių sistema įgreitins bolidus preciziškai tiksliai. Kai bolidas pasieks maksimalų 160 km/h greitį, jis pradės labai švelniai lėtėti. To pakaks, kad keleiviai pasijustų plūduriuojantys savo krėsluose. Kai bolidas pasieks tako viršūnę ir pradės riedėti atgal, kompiuterinė sistema greitį ir toliau reguliuos taip, kad atbulomis riedantys-krentantys keleiviai dar sykį keletui sekundžių patirtų nesvarumo būklę.

Bolidas vienu metu galės gabenti nuo 6 iki 16 asmenų, kurie krėsluose būtų prisegti paprastais dviejų taškų saugos diržais. Tiesa, šie nebūtų labai įtempti – kad keleiviai galėtų pajusti nesvarumo jausmą ir pasimėgauti kybojimu krėsle. „Skrydžiui“ pasiruošę keleiviai galės išsitraukti priešakinių krėslų nugarėlėse paruoštus vadinamuosius „mokslo tyrimų paketus“: puodelį su vandeniu, kamuoliuką, giroskopą. Būdami nesvarumo būsenos, keleiviai turės galimybę stebėti, kaip šiuos daiktus veikia nulinė gravitacija.

Taigi, modelis labai paprastas: pirmyn/aukštyn – žemyn/atgal. Nors paprastai „linksmųjų kalnelių“ atrakcionai kainuoja ne daugiau nei 30 mln. JAV dolerių, „BRC Imagination Arts“ įkūrėjas ir kūrybinio padalinio vadovas Bobas Rodžersas (Bob Rogers) tvirtina, jog nulinės gravitacijos atrakcionas kainuos mažiausiai 50 mln. JAV dolerių, o gal ir daugiau.

Jei panašią sumą pakloti pasiryžusių užsakovų atsirastų jau šiandien, bendrovė pirmuosius keleivius į nulinės gravitacijos kelionę galėtų deleguoti jau 2013-ųjų pabaigoje. Išradimo autorius atkreipia dėmesį, jog atrakciono savininkai gauti naudos iš investicijos galėtų ir po darbo valandų, išnuomodami įrenginį mokslininkams, kurie nesvarumo būklės tyrimams dabar turi du labai nepigius pasirinkimus – skrydį į kosmosą arba skrydį NASA „Vimdančiąja Kometa“ KC-135A.

Parengė Saulius Žukauskas,
sauliuszukauskas01@gmail.com

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)