QR kodas tampa įprastu informacijos šaltiniu  (3)

QR kodas (angl. Quick Response Code), kaip rašo Wikipedia, buvo pirmą kartą panaudotas automobilių pramonėje. QR kodas sukurtas 1994 metais, Toyota gamykloje naudotas automobilių ir jų dalių sekimui gamybos proceso metu. QR kodas gali „savyje“ koduoti daugiau informacijos, lyginant su standartiniais UPC brūkšniniais kodais, galinčiais koduoti tik skaičius. Dėl šios priežasties QR kodas netruko išplisti ir už automobilių pramonės ribų.


Pastaraisiais metais, esant išmaniųjų įrenginių bumui, QR kodas įgauna vis didesnį marketingo specialistų susidomėjimą. Jų teigimu, QR kodas gali būti naudojamas pateikiant vartotojui išsamesnę informaciją ar susijusį turinį su produktu. Išmanusis telefonas ar planšetinis kompiuteris su vaizdo kamera jau yra daugumos vartotojų kišenėse ar krepšiuose, todėl QR kodas gali padėti surūšiuoti informaciją, gaunamą kompiuterio ekrane, ieškant vienos ar kitos informacijos apie tam tikrą produktą.

Dar vienas pastebimas QR kodo naudojimo būdas – reklamose (tiek interneto, tiek tradicinės spaudos leidiniuose) vaizduojami QR kodai su tam tikromis nuorodomis į reklamuojamo renginio, produkto, įvykio, "Facebook" puslapio adresus. Kai kurie IT specialistai, maketuodami savo vizitines korteles naudoja QR kodą kaip įrankį, padedantį pateikti informaciją apie save. QR kodo manija neaplenkė ir menininkų ar tiesiog didesnę fantaziją turinčių žmonių.

Bendrovės "comScore", vykdančios matavimus bei tyrimus skaitmeniniame pasaulyje, atlikto tyrimo metu paaiškėjo, kad QR kodo naudojimas penkiose didžiausiose Europos rinkose (Vokietija, Prancūzija, Italija, Ispanija ir Jungtinė Karalystė) per pastaruosius metus išaugo dvigubai. Ataskaitoje pateikiami skaičiai išties įspūdingi– minėtose rinkose per tris 2012 metų mėnesius QR kodą savo išmaniuoju telefonu vieną ar daugiau kartų nuskaitė daugiau negu 17.4 milijono vartotojų. O tai sudaro 14% visų išmaniųjų telefonų kiekio.

3 ir 4 skanuoti QR kodai „savyje“ buvo paslėpę informaciją apie kokį nors produktą, 1 iš 4 kodų slėpė informaciją apie kokį nors renginį. Daugiau nei 19% QR kodų skaitytuvų (išmaniųjų įrenginių) gavo nuolaidų kuponą ar specialų pasiūlymą, 13% užklausą parsųsti kažkokią programinę įrangą, 12% nuskaičiusių QR kodą gavo informaciją apie labdarą.

Apibendrinant galima teigti, kad QR kodus pagaliau „surado“ pardavėjai bei marketingo specialistai. QR kodas gali būti (ir yra) sėkmingai naudojamas reklaminėse kampanijose, norint vartotoją pritraukti bei sužinoti daugiau informacijos apie reklamuojamą produktą. Įdomu, ar FWD.LT skaitytojai dažnai bei kokiu tikslu naudoja QR kodus? Kaip manote, ar tai veiksmingas būdas skleidžiant informaciją, reklamuojant prekes ar įvykius? O gal priešingai– niekam nereikalingas tas QR kodas? Asmeniškai man, pamačius QR kodą kokiame nors žurnale ar reklamoje rūpi nuskanuoti ir pažiūrėti – o kas gi ten viduje?

Aut. teisės: FWD.lt
FWD.lt
Autoriai: Redas Šimelis
(0)
(0)
(0)

Komentarai (3)