Auga priklausomybė nuo servisų: net ir paprasti remonto darbai vairuotojams tampa neįkandami  (57)

Pasikeisti lemputę ar kondicionieriaus dirželį kažkada buvo įprasta rutina daugeliui vairuotojų, tačiau šiais laikais net ir paprasčiausi automobilio priežiūros darbai tampa įkandami tik profesionaliems mechanikams.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Automobiliai palaipsniui tampa „kompiuteriais ant ratų“, tad savarankiškas remontas nebepasiteisina, rodo nauja apklausa.

„Warranty Direct“ tyrimas atskleidė, kad iš dalies problema slypi tame, jog automobilių technika dabar yra sudėtingesnė. Pavyzdžiui, pakeisti „Renault Clio“ žibintą užtrunka 96 minutes. Ta pati procedūra „Ford Fiesta“ automobilyje atima pusvalandį, o net ir profesionaliam mechanikui reikia 36 minučių norint pakeisti šio modelio variklio alyvą ir filtrą, rašo telegraph.co.uk.

„Laikai, kai kelyje buvo galima pasikeisti alyvą, filtrus ir perdegusią lemputę, eina į užmarštį. Kai kuriais atvejais tai tiesiog tampa nebeįmanoma“, – sako „Warranty Direct“ vadovas Duncanas McClure Fisheris.

Negalėdami patys susitvarkyti automobilio, vairuotojai servisuose išleidžia milžiniškas sumas.

„Naujos, labiau komplikuotos technologijos nulemia tai, kad dar labiau nukenčia šeimų biudžetai“, – teigia D. McClure Fisheris.

Pastebima ir tai, kad neišvengiamai kyla serviso darbų bei detalių įkainiai. Pavyzdžiui, Britanijoje serviso darbų valanda vidutiniškai kainuoja 96 svarus, o kai kur – ir 200 svarų.

Tarkime, 1994 m. „Audi A4“ reikalinga lemputė kainavo 6,12 svaro, o pakeisti ją užtrukdavo 10 minučių. Dabar tam pačiam modeliui analogiška problema išsprendžiama per 45 minutes, o keičiant ne tik lemputę, bet ir daugiau detalių, viso to kaina yra 3 kartus didesnė.

Vis dėlto nereikia pamiršti besikeičiančių vairuotojų įpročių. Praėjusiais metais atlikta apklausa parodė, kad devyni iš dešimties negali tiksliai įvardyti tokių įrankių kaip veržliaraktis ar laidai, skirti dviejų automobilių akumuliatorių sujungimui, pavadinimų. Teigiama, kad 70 proc. net nežino, kaip reikia tinkamai pamatuoti variklio alyvos lygį, o vienas iš dešimties savarankiškai nemoka atidaryti variklio dangčio.

„Problemą apsunkina tai, kad naujesni automobiliai turi modernias technologijas ir jų savininkai galvoja, kad jokia priežiūra nebereikia rūpintis. Vis dėlto paprastų dalykų žinojimas padės automobiliui tarnauti ilgiau ir taip sutaupyti pinigų“, – tikina „Britannia Rescue“ vadovas Peteris Hortonas.

Nuo ko geriausia pradėti? Britanijos vairuotojų asociacijos AA teigimu, pirmiausia reikėtų susirasti konkretaus vairuojamo automobilio naudojimo vadovą. AA pabrėžia, kad iki 50 proc. gedimų galima išvengti reguliariai rūpinantis automobilio priežiūra.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(9)
(0)
(1)

Komentarai (57)