Skrendant sugedo lėktuvo variklis. Ar reikia panikuoti?  (0)

Neseniai oro linijų „Thomson Airways“ lėktuvui „Boeing 787-8 Dreamliner“ skrendant virš Atlanto vandenyno sugedo vienas iš jo turboventiliatorinių variklių. Orlaivio, skridusio iš Dominikos respublikos į Mančesterio miestą Anglijoje, variklis sugedo ore, praėjus pusantros valandos nuo jo pakilimo. Laimei, lėktuvas su poilsiautojais, grįžtančiais namo iš atostogų, dėl veikiančio kito variklio, buvo saugiai nutupdytas Azoro salų oro uoste, rašo „Business Insider“.

Tai – ne pirmas atvejis, kai vienas iš lėktuvo variklių nustoja veikti jau būnant ore. Dažniausiai tokiose situacijose pilotams orlaivius pavyksta nutupdyti kažkur netoliese ir nukentėjusių nebūna.

Vis dėlto yra pasitaikę, kad orlaivių kapitonai net ir sugedus vienam varikliui kelionę nusprendžia tęsti. Jie neapsisuka, kažkur netoliese nenusileidžia, bet skrenda iki kelionės tikslo. Paprastai tokie skrydžiai baigiasi visiškai įprastai, kaip ir be gedimo.

Štai 2005 m. „British Airways“ skrydžių bendrovės lėktuvas, skrisdamas iš Los Andželo į Londoną, prarado vieną iš keturių variklių jau pakilimo metu. Ir, užuot grįžęs atgal į oro uostą, iš kurio pakilo, pilotas tęsė kelionę.

Dėl stiprių vėjų ir techniškai netvarkingo lėktuvo buvo sudegintas didžiulis kiekis degalų. Keleiviniam orlaiviui baigėsi kuras ir jis turėjo avariniu būdu nusileisti Mančesteryje – Londono jis būtų nepasiekęs.

Išstūmė modernesni lėktuvai

Į tolimuosius reisus ir transatlantinius skrydžius tradiciškai buvo siunčiami trijų ar keturių variklių orlaiviai. Čia buvo vadovautasi taisykle: kuo didesnis skaičius – tuo didesnis saugumas.

Tačiau, kai atsirado patikimesni turboreaktyviniai varikliai, tokių gedimų pasitaikydavo vis rečiau. Jais pasitikėti ėmė dauguma skrydžių bendrovių ir įsigijo daugybę lėktuvų su šiais pažangiais dvigubais varikliais.

Šiomis dienomis trijų variklių lėktuvai išnyko kaip dinozaurai. Keturių variklių lėktuvas, kuris vienu metu dominavo padangėse, taip pat ties išnykimo riba.

Vis dėlto, variklių gedimų vis dar pasitaiko. Kad ir kokie baisūs jie atrodytų keleiviams lėktuvo salone, vieno variklio praradimas tokiame orlaivyje kaip B-787 nėra tokia rimta problema.

Kai orlaivis netenka vieno iš savo variklių, jis ima skristi žemesniame aukštyje nei įprastai, o jo likusiam varikliui tenka didesnė apkrova. Taigi orlaivis sunaudoja daugiau degalų ir sumažėja atstumas, kurį jis gali nuskristi.

Vis dėlto dauguma dvigubus variklius turinčių tolimųjų reisų lėktuvų gali manevruoti ore be didesnių sunkumų.

Turi įveikti bandymus

Prieš suteikiant leidimą orlaiviui skraidyti didelius atstumus virš vandens ar negyvenamų teritorijų, tokių kaip Arktis, Federalinė Aviacijos Administracija turi išduoti specialų leidimą. Kad jį gautų, lėktuvas turi įveikti bandymą – skrydį tik su vienu varikliu.

Tokį leidimą turi ir „Thomson Airways“ „Boeing Dreamliner“. Tai reiškia, kad jis gali vykti į iki 330 minučių trunkančius skrydžius naudodamas tik vieną variklį.

Tokį leidimą turi ir keli kiti orlaivių „Boeing“ modeliai, tačiau jie, naudodami tik vieną variklį, gali skristi kiek trumpesnius atstumus.

Tokios ištobulintos aviacijos galimybės leidžia lengviau atsikvėpti. Net ir sugedus vienam varikliui, orlaivyje galima jaustis saugiai.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Jorūnė Kazlauskaitė

(14)
(0)
(14)

Komentarai (0)