„Audi“ papasakojo, kokių stebuklų sulauksime išbandę automobilius su 3D žemėlapių navigacija  (0)

Dar neseniai vieninteliu su žemėlapiais dirbančiu automobilio įtaisu buvo navigacinė sistema.

Dabar įvairius geografinius duomenis naudoja daugybė pagalbinių sistemų: kelio ženklų atpažinimo pagalbininkas „pasitikslina“ žemėlapyje ir įspėja vairuotoją apie ženklų pasikeitimus, važiuoklės standumo reguliatorius pagal krašto kelių žemėlapius automatiškai nustato amortizatorių standumą ir pan.

Kaip pasakojo „Audi“ vyr. inžinierius prof. dr. Ulrichas Hackenbergas, tikslių aukštos raiškos trimačių žemėlapių svarba ateityje tik didės.

Šie žemėlapiai taps vienais iš svarbiausių autonomiškai vairuojamų automobilių įrankių. Autonominio vairavimo sistemai ypač svarbu, kas yra priešais automobilį ir kas bus važiuojant toliau, pvz., greitkelių sankryžos, viadukai, kelių išsišakojimai, apvažiavimai ir nuvažiavimai ir pan.

Tuo tikslu „Audi“ bendradarbiauja su Olandijos kartografijos bendrove „Dutch map“ ir navigacijos sistemų lydere „Tom Tom“.

Be to, U.Hackenbergas pažadėjo, kad kitos kartos „Audi“ flagmanas A8 turės daug autonominio vairavimo elementų ir bus vienas iš šios srities lyderių.

Na, o kol patys save vairuojantys automobiliai dar tik kuriami, naudą iš aukštos raiškos trimačių žemėlapių vairuotojai gali turėti jau dabar.

Pavyzdžiui, naujajame „Audi Q7“ yra vadinamasis energinio efektyvumo pagalbininkas, padedantis navigacinėje sistemoje užprogramuotus maršrutus nuvažiuoti kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis.

Šis pagalbininkas visiškai išnaudoja naujųjų 3D žemėlapių „trimatiškumą“, t.y., atsižvelgia į maršrute esančias įkalnes ir nuokalnes, užvažiavimus ir nuvažiavimus nuo viadukų, degalinių išsidėstymą, atpažįsta greičio ribojimo ženklus ir ruožus bei administracinio padalijimo riboženklius.

„Audi“ inžinierių tikinimu, šis pagalbininkas gali net iki 10 proc. sumažinti degalų sąnaudas, o veikia ir tuomet, kai navigacinė sistema išjungta.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(16)
(0)
(16)

Komentarai (0)