Įspūdingi „Tesla“ ir kitų gamintojų autonominių automobilių tikslai: pasaulis bus visiškai kitoks  (7)

Šiuo metu save vairuojantys automobiliai atrodo tiek pat futuristiniai, kaip ir kitas mėnuo – jie dar ne čia, bet tikrai ateis. Vyriausybės į autonominių automobilių technologijas investuoja milijardus, o „Tesla“, „Uber“, „Google“, „Faraday Future“ ir kitos įmonės sparčiai dirba kurdamos automobilius, kurie pas mus atvažiuos paspaudus vos vieną mygtuką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pamatinė autonominių automobilių technologija kol kas tik žengia pirmuosius žingsnius. Antrasis žingsnis bus kur kas sudėtingesnis:  reikės iš naujo sukurti automobilių vairavimo kultūrą, rašo wired.co.uk.

Ką žmonės darys keliaudami aštuonias valandas, kai nereiks vairuoti? Kur bus šie automobiliai, kai jų nenaudosime? Ar žmonija nori „Uber“ modeliu paremto pasaulio, kur reikės brangiau mokėti už kelionę ir laukti dešimt minučių, kol mus pasieks artimiausias automobilis? Ar mes vis dar pirksime automobilius? Klausimų labai daug ir vos keli iš jų susiję su autonominių automobilių gamybos procesu.

Standartinė autonominių automobilių pasaulio vizija – su iš vienos vietos į kitą vykstančiais automobiliais, kurie turi tenkinti poreikius. Niekas nežino, kaip joje atsidursime ir kas bus, kai tai įvyks.

Neseniai didžiosios autonominių automobilių kūrimu užsiimančios bendrovės pristatė kelis ankstyvus produktus. „Tesla“ anonsavo „Summon“, kurios idėja paprasta: jūs stovėsite kelyje ir paspausite mygtuką, o automobilio sistema atidarys garažą, automobilis užsikurs ir prie jūsų privažiuos. Grįžus po darbo namo paspaudus mygtuką automobilis nuvažiuos į garažą pats ir ims krautis

„Tai – tik vaikiškas žingsnis „Summon“ kūrime, – sakė „Tesla“ vadovas Elonas Muskas. – Galiausiai automobilį galėsite išsikviesti iš bet kurios vietos, automobilis prie jūsų priartės fiziškai.“

Praėjus dar keleriems metams, anot E.Musko, automobilį bus galima išsikviesti per visą šalį. Po to jis  sinchronizuosis su kalendoriumi ir sistema žinos, kada baigiasi jūsų susitikimas.

„Ford“ taip pat turi planų. Skirtingai nei „General Motors“ „Let‘s Drive“ programoje, „Ford“ neketina nuomoti automobilių kas valandą. Bendrovė testuoja sąranką „Ford Credit Link“, kuri leis jums ir dar penkiems draugams išnuomoti vieną automobilį. Vartotojas naudotų pagalbinę aplikaciją, kuri padėtų išsiaiškinti, kas ir kada vairuoja ir netgi atlikti mokėjimus.

Sistema „FordPass“ sukurta žmonių vairuojamiems automobiliams, tačiau ji parodo, kaip veiks technologija, kai už viską bus atsakingi robotai. Vienai žmonių grupei priklausantis automobilis galėtų išmokti specifinius jų poreikius ir prisitaikyti.

Analitikas iš „Gartner“ Thilo Koslowskis prognozuoja, kad išsivysčiusiose ir pažangiose rinkose dešimtadalis vairuotojų savo automobilius iškeis į iškviečiamus pagal poreikį autonominius iki 2020-ųjų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(23)
(5)
(18)

Komentarai (7)