„iPhone“ atsidūrė krizėje – „Apple“ laukia sunkus metas  (3)

Neperkame pakankamai naujų „iPhone“! Blogi mes. Pavedame didžiausią antkainį pasaulyje savo telefonams taikančią kompaniją. Štai todėl Timo Cooko balandžio 26 d. laukia didžiausias nemalonumas – pateikiant ketvirčio ataskaitą investuotojams pasakyti tai, ko šiam „Apple“ vadovui dar niekuomet neteko ištarti.

Pirmą kartą po to, kai 2007 m. buvo pristatytas pasaulį pakeitęs telefonas „iPhone“, jo pardavimas krito.

Oficialiai tai dar nepatvirtinta, tačiau visi, kas bent kiek domėjosi „Apple“ kompanijos veikla, laukia būtent to. Dar sausį Timo Cooko komanda numatė tam tikrą kompanijos pajamų mažėjimą ir įspėjo, kad pirmąjį metų ketvirtį „iPhone“ pardavimas smuks.

Analitikai mano, kad lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais naujų „iPhone“ pardavimas krito 20 proc. Taigi, šiais metais iki kovo pabaigos „Apple“ turėjo parduoti apie 51 mln. naujų „iPhone“, o tai gerokai mažiau nei tuo pat metu 2015 m. parduoti 61,2 mln. Ar tai reiškia, kad vienos galingiausių pasaulio kompanijų laukia sunkūs metai? Analitikai sako – taip. Ir kalta dėl to tik pati „Apple“, nebesugebanti savo naujais telefonais įkaitinti gerbėjų tiek, kad jie nemąstydami atvertų pinigines.

Kažkada unikalus buvęs telefonas atnaujinamas per lėtai ir per mažai, kad žmonės keistų modelį kas metus. O ir didžiausia „Apple“ rinka tapusi Kinija nedžiugina. Viena vertus – šalis išgyvena ekonominius sunkumus, kita vertus – Kinijos valdžia vis labiau smaugia „Apple“ ribodama įprastų paslaugų veikimą. Pavyzdžiui, nepraėjus nė septyniems mėnesiams po pristatymo, uždarė „iTunes Movies“ ir „iBooks“.

„Sudėjus nepasikeitusią „iPhone 6S“ išvaizdą ir išmaniųjų telefonų pardavimo lėtėjimą visame pasaulyje, manome, kad visus 2016 m. stebėsime „iPhone“ pardavimo kritimą“, – sako T.Michaelis Walkley, „Canaccord Genuinity“ analitikas.

Ir jis nėra vienišas blogasis pranašas. Dauguma analitikų prognozuoja, kad šiais metais „Apple“ pajamos kris 3 proc. Priežastis paprasta – daugiau negu du trečdalius visų pajamų „Apple“gauna iš telefonų pardavimo, tad jam sušlubavus krenta viskas.

Išmaniojo laikrodžio „Apple Watch“ pardavimas irgi nepasiekė to lygio, kad turėtų nors kiek įtakos kompanijos rezultatams. O „iPad“ pardavimas nuolat krenta jau dvejus metus iš eilės – nepadėjo net milžiniškas 12,9 colių įstrižainės „iPad Pro“ ekranas.

Siekdama bent jau priversti mažų telefonų gerbėjus nebepirkti pasenusių „iPhone“ modelių, „Apple“ pristatė naują „iPhone SE“. 4 colių įstrižainės ekranas ir 400 dolerių nesiekianti kaina gal ir pritrauks vieną kitą pirkėją, tačiau įžūlus taupymas, kai naujas įrenginys sukišamas į trejų metų senumo „iPhone 5“ korpusą ir čia gali atsirūgti.

Tačiau net jei „iPhone SE“ pardavimas nebus tragiškas, ir naujausias mažesnis „iPad Pro“ patiks tiems, kurie vis dar perka planšetinius kompiuterius, „Apple“ finansinei ateičiai tai praktiškai neturės jokios įtakos. Didžiausią pelną vis tiek neša tik nauji flagmanai.

Todėl analitikai linkę 2016 m. tiesiog nurašyti ir mano, kad galimybių augti „Apple“ turi tik 2017 m. Visi tikisi, kad pardavimo rezultatus išgelbės rugsėjį laukiamas „iPhone 7“.

„Net jei ten nebus jokių stulbinančių naujovių, „iPhone 7“ turėtų tikti tiems 200 mln. „Apple“ telefonų savininkų, kurie dar neturi „iPhone“ didesniu ekranu“, – sako UBS analitikas Stevenas Milunovichius.

Viltis, aišku, gerai. Tačiau pasaulyje, kur išmanieji telefonai beveik nustojo skirtis savo funkcionalumu, tačiau labai smarkiai skiriasi savo kaina, „iPhone“ teks labai pasistengti, kad paglostytų savo gerbėjų savimeilę ir kartu paliktų galimybę didžiuotis išskirtinumu, nesijaučiant tuščiagarbiais snobais.

Ir tam smagių juokelių „Samsung“ atžvilgiu tikrai nebepakaks.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Arnoldas Lukošius

(24)
(16)
(8)

Komentarai (3)