Lietuviškos veiksmo kameros nušluostė nosį pačiam rinkos flagmanui  (13)

Rinkoje dažnai vieni produktai varžosi su kitais, tačiau ne taip jau dažnai pasitaiko, kad lietuviškas prekinis ženklas nušluostytų nosį rinkos flagmanui. „ACME Europe“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovas Arnoldas Saldys sutiko pasidalyti ne tik sėkmės istorija, bet ir atskleisti, į ką verta atkreipti dėmesį renkantis dabar ypač populiarias veiksmo-aktyvaus sporto bei 360° kameras?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„GoPro“ užleido pozicijas lietuviškoms kameroms

Veiksmo-aktyvaus sporto kameros pasaulyje stipriai išpopuliarėjo tiek tarp ekstremalaus sporto atstovų, tiek tarp mėgėjų. Jomis įamžinti vaizdo įrašai kur kas įdomesni, dinamiškesni ir geriau atspindintys emocijas. Kaip teigia A. Saldys, veiksmo-aktyvaus sporto kamerų populiarumas lygiai toks pat didelis ir Lietuvoje.

„Praeitų metų paskutinio ketvirčio duomenimis, „ACME“ veiksmo-aktyvaus sporto kamerų pardavimai stipriai išaugo. Lyginant spalį su gruodžiu pardavimai šoktelėjo beveik 10 kartų. Tai lėmė 2 pagrindiniai veiksniai. Rinka parodė, kad Kalėdoms šios kameros  tapo puikia novatoriška dovana už prieinamą kainą.

Kitas veiksnys, lėmęs pardavimų augimą, klientų noras žiemos atostogas ir aktyvias pramogas lauke įamžinti vaizdo formatu, o ne tik parsivežti keletą statiškų nuotraukų iš slidinėjimo kalnuose.“ – pasakoja A. Saldys.

Specialistas priduria: „Džiugu ir tai, kad lietuviai renkasi lietuvių gamintojų kameras – „ACME“ kameros gruodžio mėn. sudarė didžiausią dalį visų pardavimų, net 37 proc. Įdomu tai, kad „GoPro“ kameros liko antroje vietoje pagal pardavimus tiek Lietuvoje, tiek Latvijoje.“

Ekspertai teigia, kad Baltijos šalių žmonės domisi ir 360° kameromis, tačiau anot A. Saldžio apie 360° kamerų paklausą ar populiarumą kol kas sunku kalbėti. Jos yra gana naujas įrenginys, o kainos siekia tikrai ne vieną šimtą eurų.

Į ką verta atkreipti dėmesį renkantis veiksmo-aktyvaus sporto kamerą?

Pirmosios veiksmo-aktyvaus sporto kameros prototipas sukurtas dar septintajame dešimtmetyje, kai vaizdo kamera buvo tiesiog pritvirtina prie parašiutininko šalmo. O jas išpopuliarino kompanija „GoPro“ maždaug prieš 10 metų pristačiusi kameras, filmuojančias pirmuoju asmeniu, už sąlyginai draugišką kainą.

Pasak A. Saldžio, veiksmo-aktyvaus sporto kameros ženkliai patobulėjo nuo tada. Dabar siūlomos kameros turi 4K raišką, o kadrų per sekundę skaičius (fps) siekia net iki 240 fps. Tobulėjo ir joms skirti aksesuarai: su vandeniui atspariu dėklu galima panerti iki 60 m gylio, sukurti trijų ašių stabilizatoriai (angl. gimbal) geresnei vaizdo įrašo kokybei užtikrinti, išvengti nestabilaus ir „drebančio“ vaizdo.

„Dabartinis veiksmo-aktyvaus sporto kamerų standartas yra 1080p (Full HD) 60 fps, kas suteikia puikios kokybės vaizdą ir pakankamą kadrų skaičių. Jeigu manote, kad dažnai naudosite sulėtinto judesio vaizdo įrašus, ieškokite kameros su keliais filmavimo režimais, pvz.: 4K 30 fps įprastam naudojimui (atostogų įamžinimas, nardymas po vandeniu) ir 1080p (Full HD) 60 fps sulėtinto vaizdo filmavimui (įvairūs triukai, ekstremalus sportas, važinėjimas dviračiu ar keturračiu).“ – patarimais dalijasi A. Saldys.

360° kameros – ar jomis nufilmuotą vaizdą visada paprasta peržiūrėti?

Kaip teigia specialistas, kadangi 360° kameros pasirodė gana neseniai ir daug informacijos apie jas nėra, prieš įsigyjant tokią kamerą, verta atkreipti dėmesį į tai, ar kamera „sulipins“ vaizdo įrašą, ar tai jums teks daryti patiems.

Pravartu žinoti, kad montavimas reikalauja nemažai laiko, be to, būtina parsisiųsti papildomą programą, kuri sklandžiai veiks tik su galingesniais kompiuteriais. Tai dažnai nuvilia vartotojus, nes vaizdo įrašą norima peržiūrėti čia ir dabar, o ne grįžus namo ir pasėdėjus prie kompiuterio kelias valandas.

„Dauguma 360° kamerų turi tam tikrus apribojimus, kurie neleidžia vaizdo įrašo peržiūrėti iš karto. Tarkim, visas „Samsung“ 360° kameros funkcijas galima išnaudoti tik turint šio prekinio ženklo vieną iš telefonų-flagmanų. Norint peržiūrėti „LG“ kamera darytus vaizdo įrašus, reikia būtinai jais dalintis socialiniuose tinkluose, paprastai sukelti į kompiuterį ir peržiūrėti – neįmanoma.

Dėl visų šių priežasčių gamindami „ACME“ 360° kamerą, kreipėme dėmesį ne tik į vaizdo įrašo kokybę, bet atsižvelgėme, kad vaizdo įrašą būtų galima peržiūrėti vos tik nufilmavus. Nereikės jokių papildomų redagavimo programų.“ – pasakoja „ACME Europe“ Pardavimų ir rinkodaros skyriaus vadovas Arnoldas Saldys.

Jis priduria, kad 360° vaizdo įrašus taip pat patogu kelti tiesiai į asmeninį „YouTube“ kanalą. Ten vos vieno mygtuko paspaudimu juos galima peržiūrėti iš karto tiek paprastu režimu, tiek su virtualios realybės akiniais. Nereikia siųstis jokios specialios vaizdo peržiūros programos į telefoną.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: TOPCOM
TOPCOM
(23)
(79)
(-56)

Komentarai (13)