Naujos kartos „Audi“ flagmanas A8 atveria dar neregėtas galimybes: tik 0,7 litro 100 km ir daugybė moderniausių technologijų (Video)  (1)

Frankfurto automobilių parodoje gamintojai demonstruoja naujausius ir įspūdingiausius savo kūrinius. Itin daug dėmesio šįmet sulaukė „Audi“ ekspozicija, ypač naujausias vokiečių flagmanas A8. Jis automobilių gerbėjus domino itin pažangiomis technologijomis.

Jas galima apžiūrėti laisvai – stende demonstruojama „išrengta“ hibridinė sistema bei važiuoklė, besidomintys gali laisvai susipažinti ir su kitomis technologijomis. 

Jau patvirtinta, kad naujasis „Audi A8“ taps pirmuoju serijiniu automobiliu, kuriuo savavaldžiu režimu bus galima važiuoti bendro naudojimo keliais ir vairuotojas tam tikru metu visą valdymą galės perleisti automobiliui. 

Legaliai važiuos pats

Šiame automobilyje gamintojas pristato „Audi AI“ intelektualų važiavimo spūstyse pagalbininką – pirmąją pasaulyje sistemą, kuri tam tikrais atvejais leidžia važiuoti savavaldžiu režimu. 

„Audi AI“ perims automobilio valdymą spūstyse lėtai (iki 60 km/val.) judančiame sraute greitkeliuose ir keliuose, kuriuose priešpriešinis eismas atskirtas atitvaru, o vairuotojui tereikės būti pasirengusiam po perspėjimo per 10 sekundžių perimti valdymą į savo rankas. 

„Audi AI“ važiavimo spūstyse pagalbininkas yra didelis technologinis žingsnis į priekį, pasiektas po daugelio metų tyrimų ir bandymų.

Taip pat „Audi AI“ nuotolinio statymo ir nuotolinio įvažiavimo į garažą pagalbininkai patys perims automobilio valdymą, įvažiuojant į stovėjimo vietą aikštelėje ar garaže, šiuos veiksmus prižiūrint vairuotojui.

Prabangus sedanas yra 5,17 m ilgio, taip pat siūloma pailginta versija – 13 centimetrų didesnį atstumą tarp ašių turintis „Audi A8 L“. 

Gamintojo teigimu, palyginus su pirmtaku, abiejų versijų automobiliai yra dar erdvesni. Įrangos ir medžiagų pasirinkimas yra itin didelis, nuo perforuotų odinių sėdynių apmušalų iki elektra atidaromų ir uždaromų vėdinimo grotelių sklendžių. 

Naujajame „Audi“ flagmane prabangiausia sėdynė sumontuota gale dešinėje – sėdynė turi keturis skirtingus nustatymo režimus ir atramą kojoms.

Taip pat priekinės sėdynės atloše yra speciali anga, kur ištiestos keleivio kojos gali būti šildomos ir masažuojamos.

Gale sėdintys keleiviai gali valdyti foninį apšvietimą, naujas „HD Matrix“ skaitymo šviesas ir masažą bei kalbėti atskirai sumontuotu telefonu.

Galinių sėdynių valdymui skirtas atskiras pultas su dideliu OLED ekranu, tvirtinamas centriniame porankyje. 

Gausu išmaniųjų technologijų 

Salone „Audi“ pasitelkė visiškai naują valdymo koncepciją, kuri veikia drauge su jau žinomu pasukamu ir paspaudžiamu lietimui jautriu valdikliu.  

Prietaisų skydelyje beveik nebeliko mygtukų ir jungiklių, o išjungus centrinį 10,1 colio skersmens lietimui jautrų ekraną, jis tampa beveik nepastebimas. Multimedijos sistemą vairuotojas valdo lietimui jautriame dideliame ekrane. 

Jis taip pat gali naudotis antruoju lietimui jautriu ekranu, esančiu konsolėje tarp priekinių sėdynių – čia galima nustatyti salono vėdinimą ir kitas komforto funkcijas, taip pat įvesti tekstą.  

Kai vairuotojas viršutiniame arba apatiniame ekrane pasirenka norimą funkciją, jis išgirsta ir pajaučia pasirinkimo patvirtinimą – stiklo paviršių primenantys mygtukai turi tokį patį atsaką į paspaudimą.  

Gamintojo teigimu, su naujuoju A8 taip pat galima palaikyti išmanų pokalbį, o vairuotojas, įprastu balsu pasakęs savo pageidavimus, gali aktyvuoti daugybę funkcijų.

Informacija apie kelią arba medijos srautas galimi tiek iš laikmenų automobilyje, tiek ir naudojantis debesijos bazės LTE didelės spartos greičiu siunčiamais duomenimis.  

Itin plačios „Audi connect“ galimybės taip pat apima kelio ženklų atpažinimą ir perspėjimus apie pavojus – visa tai įmanoma naudojant pažangią „car-to-X“ duomenų paslaugą, kuri remiasi informacija realiuoju laiku, gaunama iš kitų „Audi“ automobilių. 

Itin pažangi navigacijos sistema turi dar vieną naują funkciją – ji apmoko pati save, remdamasi anksčiau pravažiuotais maršrutais.

Tai vairuotojui suteikia itin pažangias paieškos galimybes, taip pat žemėlapiai turi labai detalius trimačius didžiausių Europos miestų atvaizdus.

Galingi varikliai

Naujasis „Audi A8“ Lietuvoje debiutuos turėdamas du visiškai atnaujintus turbininius V6 variklius – 3,0 TDI ir 3,0 TFSI.

Dyzelinis variklis pasiekia 210 kW (286 AG), o benzininis – 250 kW (340 AG). Šiek tiek vėliau debiutuos ir dvi aštuonių cilindrų variklių versijos – 4,0 TDI, turinti 320 kW (435 AG) ir 4,0 TFSI su 338 kW (460 AG). O išskirtinis gamoje bus modelis su 6,0 l W12 motoru. 

Visi penki varikliai turi diržinį starterį-generatorių, kuris yra varančioji 48 voltų elektros sistemos grandis.

Dalinė hibridinė technologija MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle angl. k.) leidžia automobiliui riedėti išjungtu varikliu ir jį nepastebimai užvesti.

Ji taip pat turi išplėstą „Start-Stop“ sistemą ir iki 12 kW energijos įkrovimo galimybę. Visų šių technologijų tikslas yra dar labiau sumažinti ir dabar efektyviai veikiančių variklių sąnaudas – iki 0,7 l 100 km, važiuojant realiomis eismo sąlygomis. 

Vėliau debiutuos ir galingas, iš tinklo įkraunamas hibridinis „Audi A8 L e-tron quattro“ modelis: kartu 3,0 TFSI ir galingas elektros variklis pasiekia 330 kW (449 AG) ir 700 Nm sukimo momentą, o ličio-jonų baterijos talpina pakankamai energijos, leidžiančios vien tik elektra nuvažiuoti maždaug 50 kilometrų.

Jis taip pat gali būti įkrautas ir naudojant „Audi“ belaidį įkrovimą – ant garažo grindų sumontuota plokštė indukciniu būdu automobilį įkrauna iki 3,6 kW siekiančia galia. 

Naujieji „Audi A8“ ir A8 L yra gaminami Nekarsulmo gamykloje ir Lietuvoje pasirodys 2017 m. rudens pabaigoje. Naujasis A8 Vokietijoje kainuoja nuo 90 600 eurų, o A8 L – nuo 94 100 eurų.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt

(19)
(14)
(5)

Komentarai (1)

Susijusios žymos: