11 ralio lenktynininko patarimų kiekvienam vairuotojui - kaip žiemą nepatekti į bėdą kelyje?  (1)

Sausio 27-ą dieną Utenos ir Molėtų apylinkėse organizuojamas pirmasis metų festivalis „Winter Rally“. Lietuvos automobilių kelių direkcija ir ralio organizatoriai atkreipia dėmesį, kad žiemos kelias – klastingas, todėl jį reikia tinkamai pažinti. Ralyje startuosiantis lenktynininkas Vytautas Švedas pateikia vienuolika taisyklių, kurių privalo laikytis kiekvienas vairuotojas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

1. Oro sąlygų įvertinimas

Reikia suprasti, kad kinta ne tik jos, bet ir sukibimas su kelio danga.    Be to, sukibimas viename šimto metrų ruože gali būti vienoks, o  kitame – visiškai skirtis. Tai turi labai didelę įtaką jūsų vairavimo saugumui bei automobilio stabilumui.

2. Tinkamas automobilio paruošimas žiemai

Labai svarbu yra tinkamos padangos. Galima palyginti – mes juk nevaikštome tokiu metu laiku lauke su šlepetėmis ar basutėmis, taip pat ir automobilis su sudėvėtomis arba vasarinėmis padangomis net ir patyrusio vairuotojo neapsaugos nuo nelaimių.

Langų plovimo, aušinimo skysčiai turi būti atsparūs šalčiui. Taip pat vienas svarbiausių paruošimo aspektų, kuris itin paprastai įgyvendinamas – kiekvieną rytą nusivalyti automobilio stiklus. Važiuodami apšarmojusiu ar nenuvalytais šoniniu ir galiniu stiklais lyg tanke, nepastebite kitų transporto priemonių, todėl itin rizikuojate.

3. Saugaus greičio pasirinkimas

Važiuojant apledėjusiu kelio ruožu, mūsų leistinas greitis ne visada sutampa su saugiu greičiu. Vairuotojai pervertina savo galimybes, pavyzdžiui, galvodami, automagistrale Kaunas-Vilnius, galima važiuoti 100km/val. greičiu, nors pgal oro sąlygas saugus greitis galėtų būti 70–80km/val. Tikrai jūsų niekas nebars, jeigu važiuosite pagal savo galimybes bei supratimą.  

4. Kelio dangos įvertinimas

Kiekvienas stabdymas, greitėjimas gerokai pailgėja, todėl viską privalote atlikti iš anksto.

Viena didžiausių klaidų, kurias daro vairuotojai netikėtai pasnigus – jie stabdo ta pačia jėga paskutiniu metu ir dėl to atsitrenkia į kito automobilio galinę dalį.

Be to, važiuojant į judresnę kelio atkarpą, pagreitėjimas – išvažiavimas iš šalutinio kelio bus vėlyvesnis. Reikia suprasti, kad žiemą jūsų įsibėgėjimas visai kitoks nei vasarą.

5. Jautrumas vairuojant

Žiemą reikia vairuoti daug jautriau nei kitu metų laiku – akceleratoriaus nereikia spausti tiek, kad prasisuktų ratai. Reikia ieškoti sukibimo su kelio danga.

Taip pat reikia valdyti ir automobilio slydimą, kurį gali išprovokuoti vienas staigus judesys. Efektyviausia priemonė prieš tai – švelnūs judesiai. Negali sukti vairo į posūkį paskutinę akimirką, tam derėtų pasiruošti iš anksto, išnaudoti kiek įmanoma daugiau kelio. Tuomet vairą reikės sukti mažiau.

Daugiau sukant vairą bei spaudžiant greičio pedalą, automobilio priekis pradės slysti. Taip pat, jeigu susukę vairą pradėsite staigiai stabdyti, slys automobilio galinė dalis. Žiemą reiktų vengti staigių judesių.

6. Tolerancija eisme

Kelyje visada reikia įvertinti, kad jūsų ir kitų eismo dalyvių profesionalumas gali drastiškai skirtis, tačiau niekada dėl to kitam grūmoti kumščiu ir rėkti.

Geriau padėti, nes kiekvienas kivirčas situaciją dar tik labiau aštrina. Žmogus, kuris netyčia užgeso arba apsisukinėja įdeda maksimalias pastangas, kad kuo greičiau atlaisvintų eismą. 

Jūsų riksmai ar keiksmai, vairuotojui gali sukelti tik paniką ir jis vėl užges. Kiekvienas labiau patyręs vairuotojas turėtų pagelbėti pradedančiajam.

7. Bendravimas telefonu, valgymas vairuojant

Žiemą atstumai tarp automobilių turi būtų gerokai didesni, o pasiruošimas greitėjimui – ilgesnis. Netikėtai atsiradęs slidesnis kelio ruožas pasitiks jus greičiau nei vasarą. Akimis nestebint eismo su sudėtinga situacija kelyje bus sunkiau susitvarkyti.

8. Tinkami drabužiai

Stori kailiniai, striukės, kepurės, šalikai gali varžyti judesius. Prieš sėdant prie vairo juos geriau nusivilkti, kad tam tikrus judesius galėtumėte atlikti lengvai. Vairavimas įsisiautus į šalikus ar kailinius, kurie varžo rankų pasukimus, gali sukelti rimtų problemų.

9. Galiniais ratais varomas automobilis pradedančiajam – nerekomenduojamas

Vairavimą toks automobilis padarys sudėtingesnį. Jo galinė dalis yra lengva, ratai itin greitai praslysta, o tuomet čiuožia ir visas transporto priemonė. Pradedantiesiems vairuotojams tikrai siūloma vengti tokių automobilių.

10. Planuoti kelionės maršrutus

Reikėtų rinktis tokius kelius, kurie yra geriau paruošti ir saugesni. Visada prisiminkime, kad kelininkų nėra tiek, kiek yra kelių ar automobilių, o kiekvieną kartą juos kaltinti tiesiog neprotinga.

11. Pasitreniruoti uždaroje aikštelėje

Kiekvienam reikėtų pasimokyti atlikti tam tikrus veiksmus: išvažiuoti iš vietos, stabdyti, įsibėgėti iki tam tikro greičio prie skirtingų kelio dangų, būtų pravartu prieš žieminį važiavimą pabandyti paslysti.

Tam yra numatytos vietos – mokymo aikštelės. Įgūdžius pagilinusiems žmonėms nekyla klausimų, kai jie susiduria su tikra problema.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(6)
(6)
(0)

Komentarai (1)