Šiam automobiliui po poros metų nebereikės vairuotojo: „Volkswagen“ kartu su „Microsoft“ pristatė įspūdingą naujieną (Video)  (1)

Ženevoje „Volkswagen“ parodė automobilį, kuriam jau po poros metų nebereikės vairuotojo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

2020 metų pradžioje „Volkswagen“ žada pradėti prekybą naujais itin modernaus dizaino elektriniais automobiliais, galinčiais nuvažiuoti ilgus atstumus: „I.D.“ šeima.

Ženevos automobilių parodoje „Volkswagen“ pristatė naująjį „I.D.“ šeimos narį: „I.D. Vizzion“, kuris autonomiškai važiuoja ir yra valdomas balsu ir gestais. Be to, dėl savo dirbtinio intelekto jis gebės ir mokytis.

Gamintojo teigimu, su „I.D. Vizzion“ bendraujama virtualiai per išplėstinę realybę. Komunikavimo technologija yra tokia pažangi, kad virtualus asistentas gali mokytis ir bendrauti empatiškai.

Automobilį gamintojo atstovai pristatė itin entuziastingai. „I.D. Vizzion“ yra išmanus įrenginys ant ratų, kuriam nereikia vairuotojo, ‒ jis pats juo tampa. Kaip skaitmeniniame pasaulyje – viskas visapusiškai sujungta.

Keleiviai gali atsipalaiduoti, bendrauti, dirbti ir nustatyti kitą kelionės tikslą. Komunikacija tarp žmogaus ir mašinos yra intuityvi ir paprasta valdyti.

Taip yra dėl išplėstinės realybės, kalbos valdymo bei modernių mišrios realybės akinių – „HoloLens“, sukurtų „Microsoft“ įmonės.

Koncepcinio modelio virtualusis asistentas valdomas gestais ir balsu. Kelionės tikslas taip pat nustatomas balsu arba per išmanųjį įrenginį. „I.D. Vizzion“ asistento sistemos gali kasdien prisitaikyti prie naudotojų dėl savo gebėjimo mokytis.

Sistema atpažįsta vartotojų poreikius ir norus – tokius kaip sėdynių nustatymas, oro kondicionavimo temperatūra ar pamėgti grojaraščiai – ir pati autonomiškai aktyvina šias funkcijas pagal situaciją.

„I.D. Vizzion“ užtikrina saugumą naudodama veido atpažinimo funkciją, kad automobilis nepatektų į netinkamo vartotojo rankas. Balso ir gestų kontrolė padeda išvengti valdymo klaidų.

Automobilis gali komunikuoti su aplinka projektuodamas vaizdus, pavyzdžiui, šviesdamas zebro linijas gali įspėti pėsčiuosius ar dviratininkus, jog automobilis juos pastebėjo ir stabdo, tad jie gali saugiai kirsti kelią.

Šio automobilio autonominis valdymas priskiriamas prie aukščiausio – penktojo lygio, o tai reiškia, kad mašinai visiškai nereikia vairuotojo įsikišimo jokiose situacijose.

Atvira „I.D. Vizzion“ automobilio erdvė yra tarsi namų poilsio zona ant ratų, kuri gali būti pritaikyta skirtingiems kelionių režimams.

Jei reikia, langai gali būti elektrochemiškai užtamsinami, o trikdantys aplinkos garsai pašalinti aktyvia triukšmo slopinimo sistema.

Koncepcinis automobilis naudoja keleivių fizinio aktyvumo įrenginius (laikrodžius) ir „HoloLens“ akinių jutiklius tam, kad nustatytų reikiamą oro kondicionavimo režimą.

Tiesa, visi šie privalumai kol kas vargiai išbandomi. Automobilis kol kas yra koncepcija, bet nėra abejonių, kad įvairūs patogumai labai greitai bus montuojami į labiau įprastus koncerno modelius.

„I.D. Vizzion“ aprūpintas elektrine visų varančiųjų ratų sistema su dviem elektriniais varikliais, kurie pasiekia 225 kW galią, turi 111 kW aukštosios įtampos bateriją ir įveikia iki 665 kilometrų atkarpą.

Automobilis yra 5,163 m ilgio, 1,947 m pločio ir 1, 506 m aukščio. Atstumas tarp priekinių ir galinių ratų (3100 mm) bei stogo dalis yra ypač ilgas, o priekinė ir galinė iškyšos – trumpos.

Esminis „I.D. Vizzion“ automobilio dizaino tikslas – jo keleivių patogumas. Viduje keleiviams palikta maksimaliai atvira interjero erdvė.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Ilona Steponėnė
(15)
(1)
(14)

Komentarai (1)