Jeigu sugedo telefonas: kur kreiptis, kada priklauso nemokama pagalba ir kaip apsaugoti duomenis?  (1)

Turbūt žinote tą jausmą, kai netyčia namuose paliekate telefoną. Dar blogiau, jei visą mūsų gyvenimą talpinantis išmanusis staiga sugenda. Kur pirmiausia kreiptis tokiu atveju? Kada už taisymą reikės mokėti, o kada priklauso nemokama pagalba? Kaip apsaugoti savo duomenis, kai atiduodame savo išmanųjį turtą į svetimas rankas?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Apie visa tai kalbamės su Mobiliųjų telefonų techninio centro (MTTC) Komercijos vadove Inga Asipavičiene.

– Kiek laiko paprastai galioja garantija telefonams? Nuo ko tai priklauso: pardavėjų ar gamintojų?

– Lietuvoje paprastai taikoma 2 metų garantija, ją užtikrina pardavėjas. Gamintojai gali taikyti ir trumpesnę garantiją, nei numato valstybės įstatymai. Tokiu atveju antraisiais metais po pardavimo garantiją užtikrina – remonto, keitimo, grąžinimo išlaidas padengia – pardavėjai.

Tačiau dauguma gamintojų, pavyzdžiui, „Samsung“, „Huawei“, „Sony“, LG, „Nokia“ taiko 2 metų garantiją savo įrenginiams.

– Sugedo telefonas: ką pirmiausia daryti, kur kreiptis?

– Jeigu įrenginys sugedo garantijos galiojimo laikotarpiu (nepraėjus 2 metams nuo įsigijimo), geriausia kreiptis į pardavėją. Tuomet pardavėjas įrenginį perduoda gamintojo autorizuotam serviso centrui arba pirkėją nukreipia į tinkamą serviso centrą. Dažnai pardavėjai dar prieš parduodami įrenginį nurodo, į kokį serviso centrą žmogus turėtų kreiptis gedimo atveju.

Populiariausi gamintojai Lietuvoje bendradarbiauja su autorizuotais serviso centrais, tad vartotojas, turintis „Samsung“, „Huawei“, „Apple“, „Sony“, LG, „Nokia“ gali taupydamas laiką kreiptis tiesiogiai į autorizuotą serviso centrą. Tuomet gedimo pašalinimas trunka gerokai trumpiau. Pvz. MTTC salonuose darbo dienomis dirbantys technikai „Samsung“, „Huawei“ įrenginius gali patikrinti ir pataisyti dar tą pačią dieną.

Svarbu žinoti, kad pristatant įrenginį garantiniam aptarnavimui, būtinai reikalingi įsigijimo dokumentai, o dažnai ir visa komplektuotė (pvz. kroviklis, ausinės).

– Per kiek laiko sutaisomas sugedęs telefonas? Ar duodamas atsarginis telefonas tuo metu, kol mano išmanusis taisomas?

– Įrenginio išardymas, patikra, detalių pakeitimas ir surinkimas paprastai užtrunka iki valandos.

Taisymas gali užtrukti ilgiau šiais atvejais:

*Dėl siuntimo. Jei tame salone, kur palikote telefoną, neatliekamas tam tikro gamintojo remontas. Pvz. MTTC servisas LG, „Sony“, „Nokia“, „Cat“ įrenginius tikrina ir remontuoja centriniame serviso padalinyje, esančiame Kauno LEZ. Persiuntimai (pirmyn-atgal) prideda papildomas 2 darbo dienas. Tad tokie įrenginiai aptarnaujami ne per vieną, o per tris darbo dienas.

*Dėl laukiamo gamintojo patvirtinimo. Jeigu klientas nenori sugedusio įrenginio remontuoti, o prašo įrenginiui išrašyti broko aktą (įrenginio defektaciją patvirtinantis aktas, įpareigojantis pardavėją grąžinti klientui pinigus). Gamintojo patvirtinimas (atsakymo gavimas) gali užtrukti iki savaitės. Dažnai gamintojas pasiūlo įrenginio keitimą, o ne broko aktą.

*Dėl laukiamų detalių. Gamintojų autorizuoti serviso centrai remontui naudoja tik originalias, iš gaminto tiesiogiai užsakomas detales. Jei gamintojas reikiamų detalių neturi, tenka laukti. Kartais tokios pauzės trunka net 2-4 savaites. Detalių laukimui užtrukus ilgiau nei 4 savaites, klientas gali vietoj remonto, gauti broko aktą.

Paprastai MTTC suteikia pakaitinį įrenginį.

– Jei telefonas sugedo dėl žmogaus kaltės – nukrito, sudužo, sušlapo ir pan., ką daryti tokiu atveju?

– Tokiu atveju telefoną reikia nešti į autorizuotą serviso centrą. Serviso technikas išardo, patikrina ir pasiūlo klientui mokamą remontą. Jeigu remontas atliekamas gamintojo autorizaciją turinčiame servise, po tokio remonto lieka galioti gamintojo suteikta garantija (2 metai nuo pardavimo datos).

– Telefonas sugedo dėl neaiškių priežasčių, o garantinio aptarnavimo laikas jau pasibaigęs: ką daryti?

– Tokiu atveju įrenginį reikia nešti į serviso centrą. Po patikros bus pasiūlytas kliento lėšomis apmokamas remontas. Jei remontas yra ekonomiškai netikslingas, galima tiesiog parduoti sugedusį įrenginį (MTTC superka naudotus telefonus) ir įsigyti naują įrenginį iš pasirinkto pardavėjo arba operatoriaus.

– Telefonas sugedo tuo metu, kai dar galioja garantija, bet aš nenoriu jo taisyti, aš noriu naujo. Ar galima sugedusį telefoną pakeisti nauju?

– Remiantis Lietuvos įstatymais, pirkėjo teisę į įrenginio keitimą ar pinigų grąžinimą užtikrina pardavėjas. Tad reiktų kreiptis į pardavėją.

– Neseniai viešumoje pasirodė istorijų apie tai, kad į taisyklą nunešto telefono duomenys buvo pavogti. Kaip patartumėte apsaugoti savo duomenis?

– Geriausia pasidaryti įrenginio duomenų kopiją ir prieš priduodant įrenginį serviso centrui, atstatyti gamintojo parametrus. Tuomet jau tikrai niekas nieko pavogti negalės. Be to, gamintojo parametrų atstatymas dažnai pašalina telefono funkcinius sutrikimus, atsirandusius dėl programėlių, atsisiųstų iš trečiųjų šalių.

Įrenginio užrakinimas slaptažodžiu nėra išeitis – serviso centras tokio užrakinto įrenginio negali pilnai patikrinti, todėl patikra atliekama tik atrakinus ekraną.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(2)
(4)
(-2)

Komentarai (1)