Elektromobilių entuziastas Lietuvoje ieško bendraminčių, išmanančių elektroniką  (32)

Mes pakankamai dažnai rašome apie pasaulinius elektromobilių rinkos įvykius – tai apie naujus koncepcinius ir net serijinius modelius, tai entuziastų užfiksuotus naujus elektromobilių rekordus, tačiau pasirodo po truputi reikalai juda ir Lietuvoje. Kol kas pavieniais atvejais, tačiau tam tikras aktyvumas yra – apie vieną tokią istoriją mes ir papasakosime šiame straipsnyje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ne per seniausiai su portalo redakcija susiekė statybų darbais užsiimantis Žilvinas iš rytų Aukštaitijos. Dar iki prasidėjusios krizės paskaičiavo, jog apytiksliai 90% visų dienų per metus jis su savo automobiliu darbo ir asmeniniais reikalais kasdieną nuvažiuodavo ne daugiau kaip 90 km. Atstumas nėra didelis, bet degalinėse tekdavo svečiuotis reguliariai ir pakankamai dažnai. Tuomet jau daugėjo informacijos apie tai, jog gamintojai projektuoja įvairius elektromobilius, kurių vidutinė rida be pakrovimo svyruoja apie 100 km. Kilometražai labai panašūs, tad natūraliai kilo mintis išbandyti elektromobilį.

Pasirodo, surasti panašias sąlygas tenkinantį elektromobilį nėra neįveikiama užduotis – praktiškai idealiai tokiems atstumams tiko Citroen Berlingo modelis, kurį gamintojas leido ne tik standartiniai vidaus degimo varikliais, bet į rinką pateikė ir modifikaciją su elektros varikliu.

Ilgai nelaukęs Žilvinas iš Prancūzijos įsigijo 98 metų gamybos Citroen Berlingo, kuriame buvo įmontuotas 17 kW galios elektros variklis kartu su keitikliu. Saloną šildo Webasto šildytuvas. Pavarų dėžė – automatinė su standartinėmis keliomis pavaromis – darbine, parkavimo, neutralia ir reversine. Automobilis pirkimo momentu pagal spidometrą buvo nuvažiavęs tik 48 000 km. Iki tol, Žilvino spėjimu, jis galėjo būti naudojamas kaip pašto mašina. Susidomėję techninėmis charakteristikomis, jų didesnį kiekį gali surasti šiuose puslapiuose: http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_Berlingo_Electrique  bei http://www.berlingo-e.co.uk/.

Toks elektromobilis puikiai tinka miesto sąlygomis, kuomet nereikia įveikti didelių atstumų. Vieno akumuliatorių įkrovimo pakanka įveikti 100 km atstumą. Žinoma, atstumas sumažėja jeigu nesilaikoma optimalaus greičio ar bandoma iš automobilio „išspausti“ didžiausią galią. O galios, pasak Žilvino, jis turi – judant iš vietos galima nesunkiai prasukti elektromobilio ratus. Tiesa, optimaliausias greitis, kuomet sunaudojama mažiausias kiekis energijos, siekia 60 km/h. Visgi automobilio akumuliatoriai kol kas kelia daugiausia rūpesčių. Pasirodo, Žilvinas šį modelį nusipirko jau be gamyklinių akumuliatorių – buvo likę tik išvedžioti vamzdeliai, kurie jo nuomone skirti akumuliatorių papildymui distiliuotu vandeniu. Kokie konkrečiai akumuliatoriai stovėjo – lieka neaišku. Tai galėjo būti arba rūgštiniai, arba šarminiai. Tad po automobilio įsigijimo teko jo maitinimo sistemą pakoreguoti. Buvo pašalinti visi užsilikę vamzdeliai ir jų vietą užėmė nauji didelės galios kabeliai. Vietoj originalių akumuliatorių autorius nupirko gelio akumuliatorius. Štai su jais ir prasidėjo bėdos. Pasirodo, automobilyje įmontuotas originalus pakrovėjas nenori „bendrauti“ su naujais akumuliatoriais – bandant juos pakrauti, suveikia apsauga ir procesas nutrūksta. Tad Žilvinas ėmė ieškoti problemos sprendimo priežasčių, tačiau kol kas nerado žmonių, galinčių detaliai ir konkrečiai paaiškinti kuo skiriasi šarminių, rūgštinių ir gelinių akumuliatorių krovimo ypatumai ir kaip reiktų modifikuoti gamyklinį pakrovėją, kad jis nustotų pykti.

Pasak pačio Žilvino, dabar jis ieško „žmonių su fantazija, kurie nėra savęs įsispraudę į standartinius rėmus bei sugeba į pasaulį žiūrėti plačiau ir, aišku, išmano elektroniką“. Idėjos autorius labiausiai laukia savanoriškos pagalbos, tačiau neatsisakytų ir mokamų paslaugų, jeigu eitų susitarti dėl tinkamos kainos.

Dabartiniame etape Žilvinas turi prisirinkęs galimų schemų, tačiau kol kas nėra aiškumo kurias iš jų naudoti ir ką bei kaip modifikuoti – nėra aišku ar pats pakrovėjas sugedęs, o gal problema akumuliatoriuose. Tad labai laukiami entuziastai galintys ir norintys pasukti galvas bei naujam gyvenimui prikelti šį elektromobilį.

Susidomėjusiems reiktų kreiptis tiesiai į patį Žilviną jo nurodytais kontaktais:

Mob tel. 8 65531974
el. paštu zilve@shops.lt
skype zilve7777

Na, o mes pagalvojome, jog Lietuvoje turbūt yra ir daugiau įvairiausių entuziastų, kurie kuria kažką įdomaus bei originalaus. Tad kviečiame juos pristatyti savo idėjas ir darbus mūsų portale ir taip susirasti bendraminčių ar pagalbos. Rašykite mums el. paštu info@technologijos.lt.  

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai (32)

Susijusios žymos: