Pirmasis pasaulyje superautomobilis. Garsiausias „Mercedes“ švenčia savo 70-metį (Video)  ()

„Mercedes-Benz 300 SL“ pirmasis pasaulyje gavo įpurškimo sistemą ir buvo greičiausias savo laikų automobilis, tačiau išgarsėjo pirmiausia dėl neįprastų „kiro sparnų“ durų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Šiomis dienomis legendinis „Mercedes-Benz 300 SL“, pramintas „Gullwing“ (Kiro sparnai) švenčia savo 70-metį. Šis modelis išgarsėjo savo dizainu, charakteristikomis ir inovatyviais techniniais sprendimais, dažnai vadinamas pirmuoju superautomobiliu istorijoje. „Focus“ papasakoja garsaus automobilio istoriją.

Idėja sukurti „Mercedes-Benz 300 SL“ gimė 1950 m. Pokario Vokietija vis dar buvo griuvėsiuose, o „Mercedes“ vadovybė jau norėjo atgaivinti jos buvusią šlovę lenktynėse. Tam inžinierių komanda, vadovaujama Rudolfo Uhlenhouto, sukūrė W194 kupė.

Automobilis išsiskyrė pakylančiomis durelėmis. Konstruktriai tai darė ne dėl grožio, tiesiog kėbulo dizainas numatė per aukštus slenksčius. Įsėsti į automobilį esant paprastoms durelėms būtų labai sunku ir nepatogu.

„Mercedes-Benz W194“ pasirodė puikiai – jis laimėjo 1952 m. Le Mano 24 valandų lenktynes ​​ir Meksikos „Carrera Panamericana“ ralį. Tačiau jis būtų likęs grynai lenktyniniu automobiliu, jei ne amerikietis „Mercedes-Benz“ pardavėjas Maximilianas Hoffmanas. Būtent jis pasiūlė sportinį automobilį paversti ikonišku serijiniu modeliu.

„Mercedes-Benz 300 SL“ debiutavo 1954 metų vasario 6 dieną Niujorko automobilių parodoje. Visuomenę sužavėjo modernizuotas sidabrinis kupė su neįprastomis pakylančiomis durimis. Beje, jų dėka automobilis iš karto gavo „Gullwing“ (Kiro sparnai) pravardę. Pirkėjas turėjo galimybę rinktis plieninį arba lengvo aliuminio korpusą.

Variklis buvo ne mažiau progresyvus. Kad trijų litrų šešių variklis būtų galingesnis, pirmą kartą pasaulyje jis buvo aprūpintas tiesioginiu degalų įpurškimu. Galia siekė 215 AG, o tai leido iki 100 km/val. įsibėgėti per 8 sekundes ir išvystyti 245 km/val. greitį. „Gullwing“ oficialiai tapo greičiausiu serijiniu automobiliu pasaulyje.

 

Žinoma, kupė pasirodė nepigus – kainavo net septynių „Volkswagen Beetle“ kainą. Jo vidus buvo išklotas brangia oda, o komplektacijoje buvo firminių lagaminų komplektas. Kad įlipimas ir išlipimas būtų dar patogesnis, vairas buvo sulankstomas.

Nepaisant didelės kainos, superautomobilio „Mercedes 300 SL“ užsakymų buvo pakankamai. Per trejus metus buvo pagaminta 1400 vienetų kupė, iš kurių 1100 atsidūrė JAV. Taip pat buvo išleista 290 arklio galių lenktyninė SLR versija, kuria britų lenktynininkas Stirlingas Mossas laimėjo legendinį 1600 kilometrų „Mille Miglia“ ralį Italijoje.

1957 metais kupė gamyba buvo nutraukta, o vietoj jo buvo pristatytas rodsteris „Mercedes-Benz 300 SL“. Jis turėjo įprastas dureles, bet vietoj jų buvo priekiniai diskiniai stabdžiai. Įdomu tai, kad kabrioletas pasirodė populiaresnis, nes buvo pagaminta beveik 2000 automobilių.

 

„Mercedes-Benz 300 SL“ tapo išties ikoniniu ir padėjo vokiškam prekės ženklui atgimti. Tarp jo savininkų buvo aktoriai Sophia Loren, Elizabeth Taylor, Paulas Newmanas ir Clarkas Gable'as, menininkas Pablo Picasso, mados dizaineris Ralphas Laurenas ir net Nikita Chruščiovas.

Šiandien toks geros būklės „Mercedes“ superautomobilis kainuoja mažiausiai milijoną dolerių. O vienas iš dviejų „Mercedes 300 SLR“ kupė 2022 m. buvo parduotas už 142 mln. USD – tai brangiausias visų laikų ir visų šalių automobilis.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(5)
(0)
(5)

Komentarai ()

Susijusios žymos: