Nuo šiol „Regitros“ egzaminuotojai būsimuosius vairuotojus vertins kitaip: vienas iš pokyčių – greitis  ()

„Regitros“ egzaminuotojai nuo kovo 1 d. būsimus vairuotojus vertins vadovaudamiesi nauja tvarka. Įmonės atstovai teigia, kad nauji pokyčiai išlieka korekciniai, tuo tarpu viešojoje erdvėje pasisakę vairavimo instruktoriai teigia, kad nauji pokyčiai kaip tik įneš daugiau klausimų nei aiškumo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Apie šiuos naujus pokyčius „Žinių radijo“ laidoje „Ryto Espresso“ plačiau papasakojo „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimo išdavimo paslaugų skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda.

Pasak „Regitros“ specialisto, esminių pokyčių vairavimo egzaminų metu nebus, keisis tik vertinimo kriterijų formulavimas ir apibrėžimas.

„Kalbama apie vertinimo kriterijų patobulinimą ir pataisymą, tikslas buvo suvienodinti formuluotes ir apibrėžimus, nes paskutiniai pakeitimai buvo atlikti dar 2017 metais. Dėl sukauptos patirties bei įmonės valdybos ir vadovų komandos išsakytų pageidavimų, taip pat ir specialiųjų tyrimų tarnybos rekomendacijų, peržiūrėjome kriterijus pagal tai, kaip vertinami būsimojo vairuotojo veiksmai praktikos egzamino metu. Pati egzaminavimo tvarka niekaip nesikeičia, todėl būsimiems vairuotojams nėra dėl ko nuogąstauti“, – sako A.Tarabilda.

[Pasaulinė premjera!] Iš EU+kuponai+dovanos. Ypatingai galingos graviravimo staklės, kurios tiesiog daužo konkurentus (Video, „Mecpow X5“, „Mecpow X5 Pro“)
3613 1

Pasaulinė premjera!

Specialūs kuponai

Dovanos

Galioja iki 2024-03-31

Iš Europos sandėlių

2 metų garantijos

„Mecpow X5“ ir „Mecpow X5 Pro“ modeliai, įvairūs rinkiniai

Išsamiau

Jo teigimu, vertinimo kriterijų formuluotės patikslintos taip, kad būtų aišku ir tiems, kas laiko egzaminus ir tiems, kas juos vertina. Vairuotojai dėl šio pokyčio neturės įgauti jokių papildomų įgūdžių, jų tikslas lieka toks pat – saugiai vairuoti.

Kaip pasakoja A.Tarabilda, egzaminuotojas turi įvertinti ne tik, ar egzaminas yra išlaikytas, bet ir pateikti išsamų ir pagrįstą vairuotojo gebėjimų įvertinimą. Egzamino atsakaitoje atsispinti tai, kad vairuotojui pavyko, kas nepavyko ir tai turi būti suprantama ne tik vertintojui, bet ir vairuotojui, jog jie galėtų lengviau susikalbėti tarpusavyje.

Viešojoje erdvėje vairavimo instruktoriai ne vieną kartą pasisakė, kad jiems kyla daugiau klausimų nei atsakymų dėl šių naujų pokyčių. „Regitros“ atstovas tikina, kad visada laukia pasiūlymų, kaip būtų galima patobulinti vienus ar kitus dalykus, bet šį kartą vairavimo mokykloms jau įteiktas patvirtintas dokumentas.

 

„Rengiant šiuos pakeitimus pagrindiniai dalyviai buvo egzaminatorių komanda. Tie, kurie norėjo ir galėjo dalyvauti, buvo sudaryta darbo grupė. Kadangi vairavimo mokyklos vertinime nedalyvauja, jiems buvo pristatytas jau patvirtintas pakeitimus patvirtinantis dokumentas.

Visada laukiame tiek pavienių instruktorių, tiek vairavimo mokyklų pasiūlymų kaip tobulinti ir ką daryti, tačiau dažniau sulaukiame priekaištų, nuogąstavimų ir baimių, kurios ne visada yra pagrįstos, o ne išsakytų pasiūlymų“, – sako A.Tarabilda.

Instruktoriai kritikuoja ne vieną pasikeitimų dalį, bet daugiausia dėmesio susilaukia formuluotė, kad nuo kovo 1 d. būsimieji vairuotojai egzamino metu galės viršyti greitį ne daugiau kaip 10 km/h, bet ne ilgiau kaip tris sekundes. A.Tarabilda tikina, kad tai itin trumpas laiko tarpas, bet pakankamas suvokti padarytą klaidą ir ją ištaisyti.

 

„Tai yra ne leidimas viršyti greitį – jokiu būdu. Mes nei skatiname, nei leidžiame, juo labiau, kad „Regitros“ egzaminuotojas nieko negali nei drausti, nei leisti – jis tik vertina.

Žmogus vairuodamas gali suklysti, taip atsitinka visiems – tiek patirtį turintiems vairuotojams, tiek dar tik norintiems tapti savarankiškais vairuotojais. Žmogus turi galimybę ištaisyti savo klaidingą veiksmą, jeigu jis suvokia ką daro ir supranta, kas atsitiko. Jeigu jis spustelėjo greičio pedalą per daug ir mato, kad greitis kyla, jis turėtų imtis atitinkamų veiksmų tą greitį sumažinti“, – paaiškina „Regitros“ specialistas ir priduria, kad reikėtų atidžiau įsiskaityti į šią formuluotę.

Jis teigia, kad norėtųsi daugiau aiškiai išdėstytų ir pagrįstų pastabų, kodėl vienus ar kitus dalykus reikėtų keisti.

„Vertinimo kriterijai yra viešai paskelbtas dokumentas, visiems prieinamas. Žinoma, jeigu kažkas netinka, nepatinka, visada laukiame pastabų, pasiūlymų, bet norėtųsi girdėti ir matyti dalykišką bei konstruktyvią kritiką, o ne pasisakymus, kad kažką darote negerai. Tai ką mes darom negerai, mes ir patys savo patirtį suvokiame, suprantame ir stengiamės pakeisti“, – dėsto A.Tarabilda.

 

Pasak pašnekovo, jeigu naujasis aprašas neprigis – bus ieškoma kitų sprendimų, kurie pasiteisins, nes šitas dokumentas – pagrindinis darbo įrankis egzaminuotojams, kuris turi būti veikiantis, kad jie galėtų naudotis ir tinkamai įvertinti būsimo vairuotojo veiksmus.

„Visų šitų pakeitimų tikslas buvo, kad vertinimo kriterijai būtų suprantami tiek laikančiajam, tiek egzaminuotojui, kad liktų kuo mažiau vietos subjektyviai interpretacijai ir būtų kuo objektyvesni“, – pokalbį užbaigia A.Tarabilda.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Žinių Radijas
(4)
(2)
(2)

Komentarai ()