Buvęs techninės apžiūros darbuotojas išklojo schemą, kaip „sutvarkomi reikalai“: visos kontrolės priemonės ir patikrinimai - vaikų darželis  (10)

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

R. Vilčinskas nesistebėjo, kad apie VKTI pareigūnų vizitus TA darbuotojai žino iš anksto:

„Taip gali būti ir yra, žinome apie tai labai seniai. Mūsų automobiliai pažymėti, tad užtenka jiems pasirodyti viename ar kitame rajone ir TA kontrolieriai apie tai informuojami. Yra „geradarių“, draugų, žmonių, kurie pamatę praneša, nes iš to veikiausiai turi naudos. Kita vertus, jei mes tikriname, pvz., Utenos stotį, tai artimiausias stotis informuos jau TA darbuotojai“.

Anot pašnekovo, VKTI turi priemonių užbėgti tam už akių. Kaskart atliekant patikrinimą jungiamasi prie TA stoties sistemos ir stebima, koks kontrolierius, kokio automobilio apžiūrą atlieka. Įvertinę informaciją pareigūnai gali nuspręsti patikrinti kontrolierių.

„Tada sistemoje blokuojama rezultatų išdavimo kortelė, nors kontrolierius nežino apie tai. Jis toliau atlieka tikrinimą ir tik jį pabaigęs kompiuterio ekrane pamato pranešimą, kad VKTI iš naujo tikrins transporto priemonę, o jis nebegali atlikti jokių kitų veiksmų, atiduoti vairuotojui transporto priemonės registravimo dokumento. Ir kai abu šalia, per 5–7 min. prisistatome į apžiūrą ir atliekame tikrinimą“, – pasakojo R. Vilčinskas.

Jis svarstė, kad galbūt neblogai kai kontrolieriai žino, jog VKTI automobilis važinėja kažkur netoliese: „Ko gi mes siekiame – nubausti kontrolierių ar kad TA būtų atlikta kokybiškai? Kai kontrolieriai žino, kad esame šalia, jie savo darbą atlieka gerai“.

Pavaduotojas neatmetė galimybės, kad TA vis dar atliekama už papildomą atlygį, per pažįstamus. Tačiau nespėliojo, ar gali būti, kad tai kainuoja 50–100 Eur, nes tuo turėtų domėtis kitos institucijos.

„Naudodamiesi savo įgaliojimais bandome užkirsti tokią galimybę. Vis dėlto kadangi žmonės sukūrė vieną sistemą, manau, kad atsiranda būdų tą sistemą vienaip ar kitaip apeiti. Kai sužinome apie tai, ieškome sprendimų, kad tokių galimybių nebūtų“, – tikino pašnekovas.

Anot jo, parengtame Saugaus eismo įstatymo projekte numatyta, kad už nenustatytus didelius transporto priemonės techninės būklės trūkumus, kontrolieriai praras darbą. Be to, bus įteisintas TA filmavimas ir kt.: „Priemonės bus pakankamai griežtos, tikėsimės, kad tai duos geresnį rezultatą“.

Džiaugiasi karštąja linija

Asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus tikino, kad kiekvienoje TA atliekančioje įmonėje veikia vidaus kontrolės sistema, be to ir asociacija kartais tikrina kontrolierių darbą.

„Aišku, diegiame naujas modernias sistemas, kurios leidžia analizuoti ir vertinti riziką, vykdyti tikslinius tikrinimus pagal duomenų analizę, taip pat atsitiktinius tikrinimus, yra įvairių galimybių“, – sakė jis.

Pavaduotojas neatsakė į klausimą, ar tiesa, kad TA stočių darbuotojai iš anksto žino apie būsimus VKTI tikrinimus: „Šito aš negalėčiau pakomentuoti, galbūt inspekcija galėtų atsakyti į tuos klausimus, ji atlieka tikrinimus ir turi rezultatus“.

Anot pavaduotojo, asociacijos tikslas yra diegti technologijas, bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT), netoleruoti jokių nusikalstamos veikos apraiškų. Asociacija turi ir karštąją telefono liniją, diegia informacines, vaizdo stebėjimo sistemas it kt.

„Valdytojams paaiškinimai, kaip elgtis jeigu jie susiduria su korupcijos apraiškomis, jeigu norėdamas pinigų kontrolierius jų bando prašyti daro įtaką klientams. Valdytojai taip pat informuojami, kaip bus elgiamasi, jeigu jie siūlys kontrolieriams kyšius, – aiškino jis.

Pavaduotojas nespėliojo, kiek asociacijai priklausančiose TA įmonėse paplitęs papirkinėjimas. Tačiau esą daroma viskas, kad jo nebūtų ir pokyčiai, jo manymu, jau matomi.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Martynas Žilionis
(36)
(5)
(31)

Komentarai (10)