„Tai buvo ausys, akys ir smegenys.“ Žūsta patys geriausi ir labiausiai patyrę  (1)

„Rusijos pusė daro išvadas.“



© Maxim Maksimov (CC BY-SA 3.0) | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Beriev_A-50,_2011-08-13.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Nuo karo pradžios ukrainiečiai sunaikino dešimtis, jei ne šimtus, Rusijos lėktuvų ir sraigtasparnių, įskaitant ir  A-50, kurie yra Kremliaus aviacijos širdis. Daugeliu šių atvejų žuvo ir pilotai – dažnai patys geriausi ir labiausiai patyrę. Putinui tai rimta problema, nes nėra kam jų pakeisti. Visa tai vyksta Ukrainai laukiant žadėtų naikintuvų F-16.

„Rusija kelia rimtą pavojų savo pilotams, siųsdama juos skristi į Ukrainos oro gynybos zoną“, – interviu „Novaja gazeta“ sakė vienas Rusijos karo ekspertas, pageidavęs likti anonimiškas. — Amerikos ir Vokietijos sąjungininkų Kyjivui suteiktos „Patriot“ sistemos gali pasiekti orlaivius, esančius už 160 km. Priešlėktuvinių raketų paleidimas, žinoma, vyksta keliasdešimt kilometrų nuo sąlyčio linijos, tačiau tai vis tiek apima 50-60 km atstumą, iš kurio bombonešiai Su-34 meta bombas ant Ukrainos pozicijų“, – priduria ekspertas.

Jis tvirtina, kad Ukrainos ginkluotosios pajėgos rengia priešlėktuvines pasalas, siekdamos efektyviai atakuoti Rusijos lėktuvus. Ukrainiečiai atgabena priešlėktuvinių raketų sistemas į zonas, kuriose jie atsiranda – greičiausiai jose yra sąjungininkų Kyjivui suteiktos „Patriot“ baterijos. Bet tai dar ne viskas.

„Katės ir pelės žaidimas“

[Vokietija!] Už mažiausias kainas puikios kokybės „KKmoon“ lazeriniai nivelyrai: 16 linijų, 2 baterijos, pulteliai ir net APP - fantastiški daiktai remonto ir statybų darbams
2119 1

Mažiausia kaina!

Iš Vokietijos

Ribotas kiekis

Labai gausios pakuotės - papildomi priedai, laikikliai, stovai + 2 baterijos!

16 linijų, žalios spalvos 532nm lazeriai

Valdomi su mygtukais, pulteliu ir APP

Išsamiau

Vakarų AWACS radiolokaciniai lėktuvai, skrendantys virš Lenkijos, Rumunijos ar Juodosios jūros, aptinka Rusijos oro pajėgų naikintuvų ir bombonešių skrydžius ir perduoda šiuos duomenis ukrainiečiams. Jie laukia priešo – paskutinę akimirką įjungia radarą, pasirenka taikinius ir paleidžia raketas.

Vasario viduryje Ukrainos ginkluotosios pajėgos pareiškė, kad vos per dvi savaites pavyko numušti 13 Rusijos lėktuvų. Tai buvo didelio nuotolio radarų aptikimo lėktuvai A-50, du naikintuvai Su-35 ir 10 naikintuvų bombonešių Su-34.

Tikslus šių lėktuvų pilotų likimas nežinomas. Kalbant apie A-50, žinoma, kad jo įgula neturėjo galimybės palikti degančio lėktuvo – todėl negalėjo išgyventi. Likę pilotai katapultuojasi virš Rusijos pajėgų kontroliuojamos teritorijos. Tačiau kaip baigiasi jų nusileidimas, nežinoma. Ekspertai teigia, kad Rusijos lakūnai, vykdydami kovines užduotis virš Ukrainos, nuolat rizikuoja – ypač dėl minėtų ukrainiečių pasalų egzistavimo.

Dėl to „Rusija dabar medžioja Ukrainos oro gynybos sistemas“, – sako Izraelio karo stebėtojas Davidas Sharpas.

„Tai katės ir pelės žaidimas. Kova dėl idėjų, patirties ir techninių galimybių. Neseniai raketa „Iskander“ sunaikino labai vertingą oro gynybos sistemą „Patriot“, – priduria ekspertas.

 

Anksčiau rusai sunaikino norvegišką NASAMS sistemą. Kad atakuotų tokias sistemas, Rusijos armija greičiausiai siunčia lėktuvus kaip jaukus. Tai veikia taip: ypač intensyvus bombardavimas prasideda tam tikroje fronto dalyje. Ukrainiečiai ten dislokuoja priešlėktuvinę gynybą, dėl ko Rusijos žvalgybiniai dronai giliai Ukrainos teritorijoje nustato šių raketų sistemų padėtį ir perduoda jų buvimo vietą vadams. Tada rusų armija užpuola šią vietą. Dar daugiau: „Patriot“ ir NASAMS sistemų sunaikinimą dokumentuojantys įrašai rodo, kad vaizdą perduodantys dronai turi naują sąsają – tai reiškia, kad Rusija nuolat tobulina savo rusiškas žvalgybos priemones.

Negalime visiškai tikėti Ukrainos pranešimais apie šimtus numuštų Rusijos lėktuvų. Tačiau Kremliaus šaltiniai oficialiai patvirtino, kad 2024 metais ukrainiečiai sėkmingai atakavo lėktuvus Su-34 ir Su-35 – jau nekalbant apie du netoli Azovo jūros numuštus A-50.

„Nesuvokiama katastrofa“ 

„Rusijos pusė daro išvadas. Mano šaltiniai Ukrainos ginkluotosiose pajėgose praneša, kad rusai praktiškai sustabdė skrydžius kai kuriose fronto atkarpose“, – pabrėžia Sharpas.

 

„Taip pat verta paminėti, kad dviejų A-50 praradimas yra neįsivaizduojama katastrofa Rusijai. Šie lėktuvai yra Rusijos aviacijos ir oro gynybos ausys, akys ir smegenys. Kiekvienas iš jų kainuoja šimtus milijonų dolerių. Šiandien Rusijos pramonė negali sukurti tokios mašinos. Kiek jų liko tarnyboje, nežinoma, tačiau aišku, kad labai mažai. Kartu su mašinomis žuvo ir jų ekipažai. Rusijos pramonė gamina ir kitus Rusijos lėktuvus – Su šeimos naikintuvus ir bombonešius – labai mažomis partijomis, nes tai itin brangu“, – priduria ekspertas.

Šiandien Rusijoje tikriausiai yra šimtai, o gal net tūkstančiai pilotų, tačiau kiekvienas iš jų vis dar yra „vienetinis produktas“, pažymi Sharpas. Vieną pilotą paruošti užtrunka ne vienerius metus, o po to, kai turi įgūdžių, trūksta patirties. Atrodo, kad Rusijos aviacijos nuostoliai yra daug mažesni, nei pranešė Ukrainos ginkluotosios pajėgos. Nepaisant to, jų yra – ir jie yra reikšmingi. Ukrainos oro gynyba nuo 2022 metų vasario 24 dienos sunaikino dešimtis, jei ne šimtus, priešo lėktuvų ir sraigtasparnių. Kai mašinos buvo sunaikintos, jų ekipažai, tarp jų ir patyrę, dažnai žūdavo.

 

„Pačioje karo pradžioje rusai bandė nugalėti Ukrainos ginkluotąsias pajėgas naudodami oro jėgą“, – prisimena Sharpas.

„Jų lėktuvai buvo apšaudomi iš priešlėktuvinių sistemų. Daug  buvo numušta per palyginti trumpą laiką. Kremliuje tapo aišku, kad netrukus gali pritrūkti pilotų. Galbūt kai kuriuos iš jų galima pakeisti skrydžio mokyklos absolventais, tačiau naujokų negalima iškart po treniruotės išsiųsti į kovą“, – sako ekspertas.

Pilotai yra vertinami kitaip. Armijoje su jais elgiamasi visiškai kitaip nei su paprastais šauktiniais – pavyzdžiui, jie pirmieji įtraukiami į belaisvių mainus.

Rusų pilotai iš numuštų lėktuvų – išgyvenusieji – matyt, jau seniai praėjo iškeitimo procedūras ir dabar yra namuose. O naujos įgulos, patenkančios į oro gynybos sistemų apšaudymą, nepaimamos į nelaisvę – juk jau ilgą laiką abiejų pusių lėktuvai skraido tik virš savo teritorijos. Jei raketa pataikys, pilotai katapultuos, bet  dažnai susižaloja –  nusileidimai ne visada būna sklandūs.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(131)
(5)
(126)

Komentarai (1)