UAB “Edukacinės sistemos”. Mokslo šaknys... kompiuteriniai žaidimai  (4)

Šiuolaikinėje visuomenėje reta šeima neturi kompiuterio ir retas vaikas nežaidžia kompiuterinių žaidimų, na, o retiems tėvams nekyla rūpesčio dėl tokio jų atžalos laisvalaikio. Juk gerai žinomi neigiami padariniai: užgožiamos svarbiausios pareigos, keliama agresija, skatinamas smurtas... Vienas galimų sprendimų šioje situacijoje – tinkamas žaidimų parinkimas, pavyzdžiui, mokomieji kompiuteriniai žaidimai.

Mokomieji kompiuteriniai žaidimai yra skirti mokytis tam tikro dalyko, pradedant tradicinėmis disciplinomis (matematika, fizika, kalbos ir kt.), baigiant kasdienėmis, gyvenimiškomis situacijomis. Tokie žaidimai yra spalvingi, linksmai įgarsinti, o vaikui padeda žaismingi personažai. Mokomųjų kompiuterinių žaidimų paskirtis – palengvinti ir paspartinti pažinimą žaidžiant, skatinti susidomėjimą, lavinti vaizduotę bei kurti teigiamą mokymosi aplinką.

Žaisdamas įprastus kompiuterinius žaidimus, vaikas įsisavina labai didelius kiekius gyvenime sunkiai pritaikomos informacijos – jis galėtų valandų valandas pasakoti apie žaidimo pasaulį, veikėjus, užduotis, potyrius ir t. t. Čia svarbiausia pastebėti, kad žinios apie žaidimo parametrus atmintyje “įsirašo” nededant didelių pastangų arba tiesiog žaidžiant. Tokia žaidimo kompiuteriu ir savaiminio informacijos priėmimo praktika ir paremta inovatyvus išmokimo būdas žaidžiant mokomuosius kompiuterinius žaidimus.

“Žaidžiu-mokaus” metodika veikia paprastai. Kompiuteriniame žaidime akcentuojami edukaciniai elementai, o užduotys yra žaismingai animuotos ir įgarsintos. Žaidžiant tiesiogiai veikiami pagrindiniai vaiko pojūčiai (rega, klausa, lytėjimas) ir emocijos (sukuriama linksma, teigiama atmosfera). Visą žaidimo laiką dirba atmintis: šiuo atveju ji “įrašinėja” būtent naudingą, mokslinę informaciją, su kuria susiduriama. Ir akivaizdu, kad kuo ilgiau vaikas žaidžia, tuo daugiau išmoksta. Dėl nuolatinio interaktyvaus santykio su mokymosi aplinka bei vaizdinės ir garsinės komunikacijos didėja vaiko dėmesingumas, žinios perduodamos suprantamiau, o užfiksuojamos kur kas ilgesniam laikui nei, pvz., perskaičius tekstą vadovėlyje.

Pasaulyje šis metodas plačiai žinomas jau ganėtinai ilgą laiką, tačiau Lietuvoje mokomieji kompiuteriniai žaidimai, nors ir sparčiai populiarėja, visgi išlieka naujove. Viena pirmųjų lietuviškų įmonių, kuriančių tokio tipo žaidimus – UAB “Edukacinės sistemos” (www.apix.lt). “Edukacinės sistemos” siūlo pradinukams pažinti pasaulį su Mokinukai.lt (www.mokinukai.lt) – internetiniu portalu, sukurtu remiantis Didžiosios Britanijos švietimo sistemos patirtimi.

Portale pateikiamos animuotos pateiktys ir mokomieji žaidimai įvairiomis temomis. Mokinukai.lt vaikus supažindins su žmogaus kūnu, sveika mityba, ekosistemomis ir ekologinėmis problemomis, garsu, elektra, gyvūnais, augalais, suteiks geografijos, astronomijos, istorijos bei kitų naudingų žinių.

Profesionalių aktorių įgarsinti penki personažai (Varnelė, Peliukas, Mergaitė, Berniukas ir Nesusipratėlis) kiekvieną temą pristato žaismingai ir suprantamai. Veikėjai ne šiaip pasakoja – jie veda gyvą mokytojo ir mokinio dialogą, kuriame klausiama, stebimasi, svarstoma, arba tiesiog dalijamasi žiniomis. Taigi, pateiktys yra tarsi animaciniai filmukai, o animacija mokymosi atžvilgiu suteikia galimybę pabrėžti loginę seką, vidines sąsajas ir ryšius. Tokiu būdu vaikas visiškai paprastai suvokia, apie ką kalbama, todėl efektyviai įsisavina mokomąją medžiagą. Temoms pritaikyti mokomieji kompiuteriniai žaidimai padeda įprasminti įgytas žinias – vaikas savarankiškai atlieka specialias užduotis ir praktiškai pritaiko gautą informaciją.

Animacija, vizuali komunikacija, mokomieji kompiuteriniai žaidimai – tai ne tik šiuolaikinės mokymo(si) priemonės, bet ir puikus vaiko laisvalaikis. Nors mokslas įgauna pramogos pavidalą, tačiau jo vertė ir kokybė nekinta. Netgi priešingai – pažinimas žaidžiant yra gyvesnis, organiškesnis, o mokslo šaknys kur kas saldesnės.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(0)
(0)
(0)

Komentarai (4)

Susijusios žymos: