Įdomiausios savaitės mokslo naujienos  (0)

Būdas išmatuoti šviesos greičio variacijas, lėtesnė visata ir maži kompiuteriai ir plaukų pešiojimas

• 2015-04-15 Įdomiausios savaitės mokslo naujienos  (0)

Šviesos greičio variacijos

Trys mokslininkai pasiūlė šviesos greičio kitimų matavimo metodą – alternatyvios kosmologinės teorijos iškelta idėja, kad laikas ir erdvė gali kisti.

Užšalę kvantai

Kita komanda pademonstravo, kad „kvantinio užšalimo fenomenas“ yra visuotinis – jis apibūdina sąlygas, kai kvantiniai sąryšiai gali „užšalti“ nuolatinėje būsenoje ir išlikti tokioje būsenoje, nepaisant triukšmo.

Nedalelių superlaidumas

Kita komanda iškėlė idėją, kad „nedaleles“ gali suteikti naują superlaidumą – hipotetinę materijos formą, kuri, mokslininkų manymu, galėtų vaidinti svarbų vaidmenį superlaidumo perdavime.

Gravitacinės bangos žada didesnę visatą…

Astrofizikų komanda, dirbanti Energetikos departamento komanda, dirbanti Fermilab pasiūlė, kad gravitacinių bangų nebuvimas praplečia pažinios visatos ribas – jie darbuojasi su įranga, galinčia fiksuoti milijono ciklų per sekundę .

…, bet visatos plėtimosi spartėjimas lėtesnis

Dviejų skirtingų komandų darbai rodo, kad visatos plėtimosi greitėjimas gali būti ne toks spartus, kaip manė teoretikai – pasirodė nauji duomenys, rodantys, kad visatos atstumų matavimui naudotos supernovos įvairesnės, nei manyta.

Aliumininės baterijos

Stanfordo universiteto mokslininkai sukūrė itin greitai įkraunamą aliuminio bateriją, kuri galėtų būti saugi alternatyva įprastoms baterijoms – ir pigesnė.

Biologinė kuro elementų gamyba

Virdžinijos technologijų universiteto komanda paskelbė apie atradimą, kuris gali reikšti proveržį vandeniliu varomų automobilių srityje – naują, biologinį kuro elementų gamybos būdą.

Smegenų dopingas

Biologų komanda atrado baltymą, gerinantį mokymąsi ir atmintį – panašiai, jų teigimu, kaip kiti baltymai leidžia pagerinti fizinius gebėjimus.

Ryžio grūdo dydžio kompiuteris

Kita komanda pagamino visiškai funkcionalų, ryžio grūdo dydžio kompiuterį (Sukurtas mažiausias pasaulyje savarankiškai veikiantis kompiuteris), artinantį laiką netolimoje ateityje, kai kompiuteriai galės būti diegiami praktiškai bet kur.

Skaudus plaukų auginimo skatinimas

Ir galiausiai, nerimaujantiems dėl su amžiumi retėjančios ševeliūros, tyrėjų komanda pešioja plaukus, kad paskatintų jų augimą – jie atrado, kad tam tikru būdu pešiojant pelių plaukus, buvo skatinamas plaukų augimas gretimose srityse – dar vienas įrodymas, kad aplinkos sąlygos verčia kūną reaguoti nenuspėjamai.

Bob Yirka