Lietuvių iniciatyva Azijoje patraukė „Wall Street Journal“ dėmesį  (2)

Kvala Lumpūre (Malaizijoje) gyvenanti Audra ir Bankoke (Tailandas) apsistojusi Reda šiuo metu visas savo jėgas skiria projektui, kuris žada pakeisti turizmo kultūrą Azijoje.

Merginų idėja jau spėjo patraukti ir „Wall Street Journal“ dėmesį – žiniasklaidos priemonės internetiniame bloge aprašoma neįprasta patirtis Malaizijoje, kuri leido susipažinti su lietuvišku tradiciniu maistu.

Audra ir Reda įkūrė internetinę platformą mėgstantiems gaminti vietiniams gyventojams ir skaniai pavalgyti norintiems turistams. Plateculture.com puslapyje Azijos gyventojai gali į svečius pasikviesti turistus ir juos pavaišinti vietiniu maistu. Žinoma, svečiai turi susimokėti už smagų vakarą.

Įkvėpė moteris Indijoje


Idėjos autorė Reda pasakojo, kad mintis sukurti platformą, leidžiančią netradiciškai patirti svetimą kultūrą, kilo iš asmeninės patirties.

„Buvau pasiėmusi metų atostogas, per kurias keliavau po Aziją. Pastebėjau, kad nuostabiausi potyriai buvo tada, kai patekdavau pas vietinius ir jie pavaišindavo tradiciniu maistu. Tada pamatai, kaip iš tiesų vietiniai gyventojai gyvena, kaip atrodo jų namai, koks interjeras, kaip tarpusavyje bendraujama. Joks muziejus tokios autentikos nesuteiks“, - pasakojo Bankoke gyvenanti lietuvė.

Reda taip pat prisiminė vieną nuotykį pietų Indijoje. Mergina netikėtai apsilankė pas vieną moteriškę, kuri savo namų aplinkoje ruošė tradicinį maistą bei leido juo mėgautis turistams. Žinoma, už tam tikrą mokestį.

„Kai po atostogų grįžau į Lietuvą, atidirbau kokius porą metų ir pradėjau intensyviai galvoti, ką iš tiesų noriu veikti, kokį savo verslą būtų galima pradėti“, - kalbėjo mergina.

„Vieną dieną man rašo Reda ir sako, kad reikia kuo greičiau susiskambinti, nes ji turi idėją. Dar prieš tai kokį pusmetį svarstėme, kokiu verslu būtų galima užsiimti, - prisiminė Malaizijoje penkerius metus gyvenanti Audra. - Kai išgirdau idėją, supratau, kad ir aš buvau panašių įspūdžių parsivežusi iš ką tik pasibaigusių atostogų Tailande“.

Nusprendusios nedelsiant įgyvendinti savo idėją merginos atsisakė iki tol turėtų darbų. Reda ilgai Lietuvoje dirbo bankiniame sektoriuje. Audra turėjo patirties startuolių sektoriuje bei žmogiškųjų išteklių vadyboje.

Nuo šių metų balandžio mėnesio draugės pradėjo kurti Plateculture.com internetinį puslapį. Šiuo metu merginų komandoje – šeši žmonės. Reda dirba iš Tailando, Audra - iš Malaizijos, vienas darbuotojas – Singapūre, kitas – Filipinuose, o dizaineris ir programuotojas dirba iš Lietuvos.

Pradinės investicijos projektui buvo asmeninės, tačiau kaip tik šiuo metu vyksta derybos su suinteresuotais investuotojais.

Audra teigė, kad Malaizijoje startuolių bendruomenė yra pakankamai jauna, bet sparčiai didėjanti.

„Pietryčių Azijos ekonomika auga ir visi technologiniai verslai yra „ant bangos“. Tai mums ir suteikė drąsos pradėti dirbti šioje rinkoje. Ji – auganti, pilna galimybių, didelė, palankios aplinkybės“, - vardijo lietuvė.

Išnaudoja dalinimosi ekonomiją


Merginos pabrėžė, kad jų idėja yra paremta sparčiai populiarėjančia dalinimosi ekonomija.

„Dalijimasis tarp bendruomenių jau vyksta. Mes tiesiog atidarėme naują erdvę maistui“, - pridėjo Audra.

„Kaip ir kiti dalijimosi ekonomijos projektai, mes jungiame dvi puses – žmones, kurie gamina maistą, ir tuos, kurie nori paragauti jo“, - aiškino Reda.

Prieš pradėdamos įgyvendinti savo idėją merginos gerai išsinagrinėjo rinką. Azijiečiai neretai laikomi uždarais žmonėmis, kurie galbūt nenoriai įsileistų svetimus turistus į savo virtuvę, tačiau bendravimas su vietiniais paneigė šį stereotipą.

„Stereotipai ir yra tam, kad juos laužytum. Malaizijoje nėra įprasta kaimynams eiti pas kaimynus, bet per didžiąsias šventes jie atveria duris ir nepažįstamiems. Kultūriškai Azija labai sparčiai keičiasi ir daug pavyzdžių atkeliauja iš Vakarų“, - pasakojo Audra.

Merginos įsitikinę, kad naujas būdas paragauti vietinės virtuvės yra naudingas ne tik turistams, bet ir vietiniams gyventojams.

„Pradinė iniciatyva maistą gaminančių žmonių – sutikti daugiau panašiai mąstančių žmonių, kuriems maisto kultūra yra svarbus dalykas. Iš kitos pusės negalima sakyti, kad nieko neuždirbsi. Kai Audra atidarė savo virtuvę su lietuviškais patiekalais, tai populiarumo sulaukė ir tarp vietinių gyventojų. Ji paskaičiavo, kad su tokiu lankomumu būtų galima pasidengti nuomos kaštus“, - kalbėjo Reda.

Vis dėlto, merginos maistą gaminantiems vietiniams gyventojams pataria per daug maisto gaminimu neužsikrauti, kad jie nepavargtų, išlaikytų kokybę ir turėtų jėgų su entuziazmu bendrauti su turistais.

Naujas požiūris į potyrius Azijos didmiesčiuose


Merginos savo projekto sėkme įsitikinusios – tai patvirtina ir jų pastebėtos tendencijos turizmo rinkoje.

„Žmonės nori kuo daugiau individualių kelionių, nori patirti kažką individualaus. Kita tendencija – žmonės vis labiau keliones planuojasi patys. Mūsų produktas padės šioms tendencijoms dar labiau įsitvirtinti.

Tuo metu Audra pastebi, kad naujas požiūris į gastronominį turizmą gali padėti pakeisti turizmo sampratą didžiuosiuose Azijos miestuose.

„Kai turistai atvažiuoja į Aziją, jie dažniausiai keliauja po salas, kalnus, bet bet kokiu atveju jiems reikia bent kelias dienas praleisti didmiesčiuose. Pavyzdžiui, Kvala Lumpūras nėra labai turistinis miestas. Tačiau daug daugiau įspūdžių iš jo gali parsivežti, jei suplanuoji vakarienę ne prabangiame viešbučio restorane, o vietiniuose namuose“, - kalbėjo mergina.

Lietuvių projektas buvo pradėtas Malaizijoje, tačiau šiuo metu jau pradėta dirbti ir Singapūre. Rugsėjo mėnesį bus pradėta siūlyti individualias vakarienes ir pietus Tailande, Vietname ir Filipinuose.

Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Ugnė Karaliūnaitė

(8)
(0)
(0)

Komentarai (2)

Susijusios žymos: