Kaip motyvuoti žmones: 4 mokslu paremti žingsniai  (3)

Darbuotojus, sutuoktinius, vaikus – kaip reikia motyvuoti žmones, kad nereikėtų nuolat jų uiti?

Motyvacija yra galinga. Ji labiau lemia sėkmę, nei intelektas, gebėjimai ar uždarbis.

Nacionaliniuose tyrimuose, lyginant su tokiais, regis, svarbiais faktoriais, kaip intelektas, gebėjimai ir uždarbis, motyvacijos lygis pasirodė esantis svarbesnis sėkmingos karjeros numatymo ženklas. Nors motyvacijos lygis stipriai koreliuoja su sėkme, svarbu, kad įvairių žmonių motyvacijos šaltinis labai skiriasi ir nėra susijęs su sėkme. – Bashaw and Grant 1994

The 100 Simple Secrets of Successful People

Jau aptariau įtikinėjimą, lyderystę, įpročių tobulinimą ir kovą su atidėliojimu bet ko išties reikia, norint įtikinti kitus pasirodyti geriausiai?

Baikite papirkinėti

Kai aktoriai klausdavo didžiojo filmų režisieriaus Alfredo Hitchcocko „kas mane turėtų motyvuoti?“ jis atsakydavo, „tavo alga.“

Atlygis išties veikia.

Tyrėjai išsiaiškino, kad suvokiama galima nauda sau, galimas gauti atlygis, yra svarbiausias faktorius lemiantis atsidavimą ir pasitenkinimą darbu. Tai sudaro apie 75% asmeninės motyvacijos užduoties atlikimu. – Dickinson 1999

The 100 Simple Secrets of Successful People

Bet kaip Danas Pinkas aiškina knygoje Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us šioje formulėje yra problema:

Atlygis tik motyvuoja žmones gauti atlygį.

Kai atlygio nelieka, žmonės sustoja.

O jei norite bet ko daugiau, nei vien primityvaus rankų darbo – jei norite kūrybingo ar analitinio darbo – atlygis gali netgi veikti priešingai.

Danas Pinkas tai paaiškina čia:

Taip, mokėti žmonėms reikia, bet tik tiek, kad pinigų klausimas taptų nebesvarbus.

Pinkas demonstruoja, kad sudėtingesnių užduočių atlikimui mus labiau motyvuoja autonomija, meistrystės siekimas ir prasmė.

Taigi, jei atlygio klausimas problemiškas, kas veikia?

Priverskite pajusti

Dažnai kalbame apie tai, kaip žmones motyvuoja kerštas, pavydas, baimė, aistra… Kas šiuos dalykus sieja?

Taip, teisingai, visa tai yra emocijos. Ir jos stipriai motyvuoja.

Retai imamės daryti ką nors, kam nieko nejaučiame ir sunku atsispirti dalykams, keliantiems jausmus. Būtent taip surėdytos smegenys.

Susitelkite į emocijas. Ko nors žinojimo pokyčio sukėlimui nepakanka. Priverskite žmones (arba save) ką nors jausti.

Switch: How to Change Things When Change Is Hard

Dažnai apie darbo vietą galvojame kaip apie ne tokią emocionalią, formalesnę ir rimtą vietą. O kalbant apie motyvaciją, tai yra siaubinga idėja.

Kokios strategijos išties padeda organizacijoms? Tyrimas, kuriame dalyvavo 400 žmonių iš 130 kompanijų, pateikia paprastą atsakymą:

Reikia pakeisti asmeninį elgesį, atsižvelgiant į darbuotojų jausmus.

…reikalo esmė visada būna žmonių elgesio pakeitimas, o elgesio pokyčiai sėkmingiausiai vyksta, kreipiantis į žmogaus jausmus.

Switch: How to Change Things When Change Is Hard

Taigi, kokį stipriausią dalyką žmonės turi jausti, jei norima padidinti motyvaciją?

Pabrėžkite pažangą

Teresa'os Amabile iš Harvardo tyrimas parodė, kad niekas kita taip stipriai nemotyvuoja, kaip pažanga.

Tai vadiname progreso principu: iš visų vidinį darbo gyvenimą teigiamai veikiančių įvykių, stipriausiai veikia prasmingo darbo pažanga; iš neigiamų galingiausias yra darbo pažangos mažėjimai. Laikome tai pagrindiniu vadybos principu: progreso skatinimas yra efektyviausias būdas paveikti vidinę darbo atmosferą.

The Progress Principle: Using Small Wins to Ignite Joy, Engagement, and Creativity at Work

Nuolatiniai maži pasiekimai teikia daug daugiau džiaugsmo, nei retkarčiais pasitaikantys stambūs.

Nuolatinis nedidelių pasiekimų srautas teikia 22 procentais didesnį pasitenkinimą gyvenimu, nei besidomintiems tik stambiais pasiekimais. – Orlick 1998

The 100 Simple Secrets of Successful People

Jei norite nuolatinių iššūkių, pasiekimų ir atsiliepimų:

Progresas yra galingas. Skatinkite žmones galvoti, kiek jie jau pasiekė ir atliktą gerą darbą.

Tai nėra pataikūniška ar kvaila – atkaklūs žmonės dvigubai ilgiau galvoja apie savo pasiekimus.

Lygindami lengvai pasiduodančius žmones su linkusiais tęsti, nepaisant sudėtingų iššūkių, tyrėjai išsiaiškino, kad atkaklūs žmonės praleidžia dvigubai daugiau laiko galvodami ne apie tai, ką reikės nuveikti, o apie tai, ką jau atliko, kad užduotis įgyvendinama, ir kad jie tai sugeba. – Sparrow 1998

The 100 Simple Secrets of Successful People

Dan Ariely, Predictably Irrational autorius, aiškina, kaip nejausdami pažangos, kai jaučiame, kad darbas beprasmis, motyvacija miršta:

Taigi, jie kažką jaučia. Pademonstravote pažangą. Kaip motyvaciją išlaikyti?

Suformuokite kultą (na, beveik)

Nesupraskite paraidžiui. Nereikia jokių ekscentriškų apsiaustų ar gyvūnų aukojimo. Tačiau kas dar jungia kultą?

Bendras tikėjimas. Pasakojimas.

Rizikos kapitalo verslininkas Benas Horowitzas aiškina, kad geriausia darbo kultūros pavyzdžiai iš tiesų yra kultai: grupė, vienijama provokuojančios idėjos.

Savo bestseleryje Built to Last, Jimas Collinsas rašo, kad vienas iš dalykų, vienijančių jo tirtas ilgai gyvuojančias kompanijas yra „į kultą panaši kultūra“. … Collinsas buvo teisus, kad tinkamai sukurta kultūra, žvelgiant retrospektyviai, dažnai primena kultą, tačiau tai nėra pradinis kūrimo principas. Nereikia įtemptai galvoti, ką galima būtų nuveikti, kad pašaliniams kompanija atrodytų keista. Tačiau reikia galvoti, kaip galima būtų pakankamai provokuojančiu, kad pakeistumėte žmonių kasdienį darbą

The Hard Thing About Hard Things: Building a Business When There Are No Easy Answers

Pažvelkime į tyrimus: kas teikia gyvenimui prasmę? Istorijos. Kas suteikia prasmę darbui? Istorijos. Kas kuria vienybę ir moralę? Istorijos:

Institucijos, skleidžiančios patrauklų istorinį naratyvą, dažnai įkvepia tam tikrą darbuotojų atsidavimą. Būtent šis atsidavimas tiesiogiai veikia kompanijos sėkmę ir kritiškai svarbus stipraus korporacijos palikimo kūrimui…

Savo knygoje Leading Minds: An Anatomy Of Leadership, Howardas Gardneris sako, kad „istorijos yra galingiausias vadovo literatūrinio arsenalo ginklas.“

Viena iš priežasčių, kodėl Linkolnas buvo toks geras prezidentas, buvo jo, kaip puikaus pasakotojo, talentas.

Taigi, kaip parengti gerą pasakojimą, vienijantį ir motyvuojantį žmones?

Simonas Sinekas, Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action autorius, siūlo įdomią teoriją:

Žmones labiau įtraukia ir motyvuoja tai, kodėl jie ką nors daro, nei tai, ką jie daro.

Visos motyvacijos žinutės, nuo Apple rinkodaros iki Martino Lutherio Kingo „Turiu svajonę“ kalbos, daro tą patį dalyką: jos pradeda nuo “Kodėl.“

Apibendrinimas

Tyrimas rodo, kad ujimas veikia:

Vadybininkai, tyčiomis pernelyg daug komunikuojantys, vykdo savo projektus greičiau, nei to nedarantys.

Bet ar kada esate atlikęs geriausią savo darbą ujami? Nemanau.

Štai ką daryti vietoje to:

  1. Baikite papirkinėti
  2. Priverskite pajusti
  3. Pabrėžkite pažangą
  4. Suformuokite kultą – (su istorija)

Geras mąstymas prasideda nuo stiprių jausmų.

Aut. teisės: www.technologijos.lt

(53)
(2)
(51)

Komentarai (3)