5 didžiausios klaidos, kurias daro vairuojantys „mechaniką“  (5)

Vis daugiau naujų automobilių parduodama su automatinėmis transmisijomis, tačiau kol keliuose dar važinėja mašinos su laiko patikrintomis mechaninėmis pavarų dėžėmis, vertėtų atkreipti dėmesį į keletą įpročių, kurių atsikratę užtikrinčiau jausitės prie vairo ir negadinsite automobilio.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2016-03-08 5 didžiausios klaidos, kurias daro vairuojantys „mechaniką“  (5)

Taip pat neverta jaudintis, jei sumanę juos keisti iš karto negalėsite visko atlikti teisingai. Blogi įgūdžiai pasimiršta sunkiai, o įveikti save galite tik kuo daugiau praktikuodamiesi.

1. Rankos laikymas ant pavarų perjungimo svirties.

Net jei jūsų automobilyje nėra patogaus porankio, nelaikykite rankos ant svirties. Perjungę pavarą grąžinkite delną ten, kur ir priklauso – ant vairo.

Keičiant pavaras svirties gale esanti šakutė perstumia sinchronizatorių. Tuo metu šiai detalei sukantis susidaro trintis ir pavara perjungiama, tai įprastai trunka vos akimirką.

Bet laikydami ranką ant svirties galite nenorėdami pastūmėti šakutę ir ji bus trinama ilgą laiką. Taip galite išdėvėti ar sulaužyti detalę. Iš pradžių pajusite, kad sunku pataikyti įjungti pavarą, o galiausiai dėžę reiks remontuoti.

Kitas svarbus aspektas – norint suvaldyti automobilį vertėtų abi rankas laikyti ant vairo. Ypatingai, jei eismo sąlygos yra sudėtingos arba tuomet, jei dalyvaujate varžybose.

2. Kojos laikymas ant sankabos pedalo.

Net jei važiuojant tenka dažnai perjunginėti pavaras, nevertėtų koja nuolat liesti sankabos pedalo. Nors apie tai kalba visi vairavimo instruktoriai, šis blogas įprotis toliau išlieka vienas iš gajausių.

Laikant koją ant sankabos pedalo, jos diskai gali būti ne pilnai susilietę, o bet koks tarpelis šiame sudėtingame mazge reiškia nereikalingą trintį ir trumpėjantį eksploatacijos laikotarpį.

Išmynimo guoliui taip pat gali tekti atlikti nereikalingą darbą, todėl trumpės ir jo resursas.

3. Stovėjimas įjungus pavarą.

Jei jau sustojote prie šviesoforo, pavarų svirtį perjunkite į neutralią padėtį ir nuimkite koją nuo sankabos pedalo.

Jei pavara įjungta, o sankabos pedalas nuspaustas, išmynimo guolis liks prispaustas prie diafragminės spyruoklės tam, kad diskai nesiliestų. Tai reiškia papildomą guolio dėvėjimąsi.

Taip pat, jei sankaba yra jau padėvėta, o tarpas tarp diskų pakitęs, gali pradėti dilti ir jie.

Vairuotojai linkę prieštarauti, esą laikydami įjungtą pavarą jie gali greičiau pajudėti iš vietos, tačiau dažnu atveju toli nuskubėti nepavyks, o įjungti pavarą galima labai greitai.

Taip pat užsimenama apie tokius atvejus, kai gavę smūgį iš galo ir numetę koją nuo sankabos, žmonės greičiau sustoja, tačiau analogiškoje situacijoje galima ir nenoromis pagreitėti.

Saugiausias būdas yra tiesiog laikyti nuspaudus stabdį. Iškilus netikėtai situacijai natūrali reakcija bus tik dar stipriau jį spustelėti.

4. Stovėjimas įkalnėje maigant sankabą.

Šiuo veiksmu daroma žala suprantama daugumai vairuotojų, tačiau vis dar yra tokių, kurie nevengia taip elgtis. Automobilį vienoje vietoje jie išlaiko žaisdami su sankaba ir akceleratoriumi, tačiau taip tik degina sankabos diskų paviršių.

Prispaudžiamojo disko ir smagračio sukimosi greičiai nesuvienodėja, todėl trintis yra itin didelė.

Racionalesnis sprendimas tokiu atveju yra laikyti nuspaustą stabdžių pedalą. Pajudėjimas iš vietos nesudėtingas: jei įkalnė nedidelė tereikia tiesiog perkelti dešinę koją ant akceleratoriaus tuo pat metu palengvinant sau užduotį ir prieš prieš startą atleidžiant sankabą.

Jei sustojote stačioje įkalnėje, o gale įsitaisė kitas automobilis, geriau pasinaudoti stovėjimo stabdžiu. Principas toks pat – rankinio svirtį atleisti tik tuomet, kai pajuntame, kad sankaba jau sukimba, o automobilis tarsi nori nuo jūsų pabėgti.

Vairuotojams, kurie nėra to darę arba spėjo pamiršti vairavimo mokyklos pamokas patartina praktikuotis lygioje vietoje.

5. Smarkus akceleratoriaus spaudimas esant žemiems sūkiams.

Jei įjungęs šeštą pavarą važiuojate 70 km/val. greičiu, ne pati geriausia mintis yra spausti akceleratorių iki dugno. Norėdamas kaip įmanoma greičiau įsibėgėti tokiu atveju tik varginate variklį, kadangi perdavimo skaičius tam nėra tinkamas.

Tokiais atvejais patartina nepatingėti ir įjungti žemesnę pavarą. Esant poreikiui galite jungti į antrą pavarą, o vėliau aukštindami – kai kurias praleisti. Svarbiausia, kad perjungtumėte pavaras esant tinkamiems variklio sūkiams.

Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(46)
(17)
(29)

Komentarai (5)