Buvo smalsu daugeliui - tai iš ko gi uždirba itin pigias ar visai nemokamas paslaugas teikiantis „Revolut“?  ()

„Revolut“ – tai naujos kartos tarptautinės bankininkystės paslauga, siūlanti nemokamą pinigų išgryninimą (iki 200 eurų per mėnesį) bankomatuose 120-yje pasaulio šalių, atsiskaitymą valiutomis pačiu patogiausiu kursu ir dar keletą šiuolaikiniam bei dažnai keliaujančiam žmogui naudingų paslaugų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Dar nė dvejų metų neturintis startuolis teigia iki šiol reklamai neišleidęs nė cento, bet vien Europoje jau turintis 650 000 vartotojų.

Įdomu ir tai, kad, pasak startuolio komunikacijos vadovo Chado Westo, pagal vartotojų skaičių Lietuva yra trečioje vietoje: „Revolut“ naudojasi jau  35 000 Lietuvos gyventojų.

Startuolio įkūrėjas Nikolajus Storonskis lankėsi „Login“ konferencijoje ir sutiko atsakyti į kelis portalo Lrytas.lt klausimus.

– Kaip, iš kur pati atsirado „Revolut“ idėja?

– Aš daug keliauju ir visada galvojau, kaip galima būtų optimizuoti išlaidas. Apstulbau suvokęs, kad už tarpbankines transakcijas bankai pasiima nuo 3 iki 7 procentų.

Be to, nuolat vargau bandydamas patogiai suvaldyti savo finansus tarp kelių banko sąskaitų ir kortelių, tad iš tiesų „Revolut“ prasidėjo pirmiausia kaip savo paties problemų sprendimas. Pinigų sąskaita, mokėjimo kortelė ir patogi programėlė viename – būtent tai, ko reikėjo man pačiam.

– Kiek žmonių šiuo metu dirba „Revolut“ startuolyje?

– Šiuo metu 110.

– Kodėl „Revolut“ bendradarbiauja ne su „Visa“ ar „American Express“, o būtent su „Mastercard“?

– Tiesą sakant, taip tiesiog susiklostė istoriškai.

– Ar jaučiate kokį nors konkurencinį spaudimą iš bankų, konkurentų (pavyzdžiui, N26)?

– Ne, nejaučiame jokio spaudimo, iš niekur.

– „Revolut“ paslaugas teikia arba itin žemomis kainomis, arba išvis nemokamai, bet juk nėra labdaros ar pelno nesiekiantis projektas. Tad iš ko uždirba Jūsų startuolis?

– Šiuo metu dar nesame pasiekę pelningumo, bet planuojame to pasiekti šį lapkritį. O uždirbame iš trijų dalykų: iš komisinių mokesčių už mokėjimus kortele, kuriuos moka pardavėjas, iš paslaugų apmokėjimo, kai viršijamas nemokamų paslaugų teikimo limitas (šiuo metu tai sudaro 30 proc. mūsų pajamų) ir už papildomas paslaugas, tokias kaip kreditas vartotojui, „Premium“ klasės vartotojo paskyra, draudimas ir panašiai. Šie trys dalykai ateina iš paprastų vartotojų. Bet netrukus paleisime ir paslaugų paketą, paskyras verslui, kas taip pat mums kurs pajamas.

– Iš pažiūros „Revolut“ atrodo kaip modernus šiuolaikiškas startuolis. Ar naudojate kokias nors naujas, pažangias IT technologijas?

– Taip! Pavyzdžiui, turime dirbtinio intelekto pagrindu veikiančią klientų aptarnavimo robotę „Ritą“, kuri bendrauja su klientais tekstu ir padeda jiems spręsti aptarnavime kilusias problemas. Šiuo metu Rita išsprendžia 27 proc. problemų, dėl kurių į mus kreipiasi klientai.

– Kodėl antrojo savo biuro vietą „Revolut“ pasirinko Lenkijoje, Krokuvoje, o ne, pavyzdžiui, Vilniuje?

– Taip nutiko dėl istorinių priežasčių. Mūsų klientų aptarnavimo vadovė yra lenkė, ji nusprendė kurtis ten.

– Minėjote kreditus. Ar jau teikiate juos visiems vartotojams?

– Šiuo metu kol kas kreditus teikiame tik Didžiosios Britanijos vartotojams, bet planuojame pasiūlyti šią paslaugą ir kitiems Europos vartotojams.

– Pakalbėkime apie Jus. Kas Jūs esate – labiau finansininkas, ar informacinių technologijų žmogus?

– Tiesą sakant, pagal išsilavinimą esu fizikas (šypsosi). Moku šiek tiek programuoti, bet manau, mano didžiausias privalumas – abstraktus mąstymas.

– Klausimas Jums kaip startuoliui. „Login“ festivalyje vienas lietuvis verslininkas skaitė pranešimą-patarimus, kaip ir kada geriausia kurti startuolį. Jo nuomone, prieš tai verta penketą metų padirbėti didelėje rimtoje įmonėje. Kokia Jūsų nuomonė šiuo klausimu?

– Manau, negali išmokyti žmogaus žaisti teniso neleisdamas išbėgti jam į aikštelę. Taip, gali jam kažką rodyti, bet kol jis nepalies kamuolio, tol jis tikrai neišmoks. Bet penkeri metai kompanijoje – ne, nemanau kad tai būtina sėkmingam startuoliui.

– Kokie yra „Revolut“ ateities planai? Kaip matote šį startuolį po penketo metų?

– Mūsų tikslas yra tapti geriausiu finansinių paslaugų teikėju. Norime finansuose tapti tuo, kuo prekyboje tapo „Amazon“: juk jų pradžia buvo tik knygos, o dabar jie prekiauja viskuo. Mes norime to paties, tik finansuose.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(25)
(3)
(22)

Komentarai ()