Julius Majauskas: „Mikriukininkai“ nenori būti išvaryti iš kiemo  (16)

Sostinės valdžia stojo į kovą su maršrutiniais taksi keleivius Vilniuje pervežančiomis įmonėmis – jau sustoję ratu bando uždegti morę ir ruošiasi vaikyti piktąsias jėgas iš miesto. Bet pastarosios tam priešinasi ir sako, kad turi būti lygios teisės keleivių pervežimo rinkoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Žiniasklaidoje vis pasirodo žinia apie atsinaujinančias diskusijas Vilniuje statyti metro arba tramvajaus linijas, norint suvaldyti didėjančius individualaus transporto srautus. Tačiau kylant kalboms apie sostinės viešojo transporto sistemos atnaujinimą, pamirštama, kad čia vis dar chaotiškai ir kenkdami savivaldybės vežėjams – autobusų ir troleibusų parkų įmonėms – keleivius iš stotelių renka maršrutiniai taksi.

Logiška, kad pastarieji vežėjai, dėl mažesnės transporto priemonės, turėtų važinėti tik tose miesto vietose, kur keleivių srautai yra maži. Juk organizuoti autobusų ar troleibusų eismą miesto pakraščiuose – neapsimoka. Dėl tos pačios priežasties, pakraščių gyventojams užtikrinti gerą susisiekimo autobusais su miesto centrine dalimi – neįmanoma. Taigi maršrutiniai taksi šiuose maršrutuose atliktų pačią reikalingiausią funkciją – būtų pagrindinis viešasis transportas mažai apgyvendintose miesto vietose. O integravimas į bendrą viešojo transporto sistemą užtikrintų keleiviams patogų naudojimąsi – galiotų bendri bilietai, būtų taikomos lengvatinės nuolaidos, o tvarkaraščiai pateikiami šalia autobusų ir troleibusų maršrutų. Maršrutiniai taksi taptų privačių įmonių aptarnaujami mažieji autobusai, dirbantys ne prieš, bet kartu su visa miesto viešojo transporto sistema.

Deja, mikroautobusais keleivius sostinėje pervežančios įmonės mieliau konkuruos su savivaldybės vežėjais – ir toliau renkasi ne integravimą į bendrą viešojo transporto sistemą, bet konkuravimą, kuriant chaosą mieste.

Vilniaus savivaldybei išreiškus norą visą tai pažaboti – išgrūsti privatininkus iš miesto gatvių, pastarieji stojo piestu – bendrovės „Transrevis“ mikroautobusuose Vilniuje atsirado segtuvai, kuriuose jau renkami vilniečių parašai už maršrutų išsaugojimą. Taip įmonė tikisi perkalbėti miesto valdžią.

„Transrevio“ direktorius Vladas Dapkus DELFI teigė, kad taip įmonė tikisi perkalbėti miesto valdžią ir išsaugoti maršrutus, kertančius miesto centrą. Anot įmonės vadovo, savivaldybė užsimojo pakeisti 5 iš 6 „Transrevio“ maršrutų, miesto centre sudarant išskirtines sąlygas savivaldybės viešojo transporto kompanijoms.

Privatininkai žaidžia monopolio korta, o į viešojo transporto sistemos veikimą miestuose neįsigilinę keleiviai, baimindamiesi, kad susisiekimas suprastės, raizgo parašus ir patys savo miestui kasa didėjančių spūsčių ir netvarkos visoje sistemoje duobę.

Pasak jo, „Transrevio“ maršrutai, kaip ir teigia miesto valdžia, nėra naikinami. Tačiau jie nustumiami į tokias gatves, kuriose keleivių bus gerokai mažiau nei dabartiniuose maršrutuose.

„Sakykim, 2-asis maršrutas važiavo nuo Fabijoniškių į stotį: Pylimo, Kalvarijų, Stanevičiaus gatve. Jisai (pakeitus maršrutą – red. past.) išvažiuotų iš stoties, važiuotų Kauno, Žemaitės, Geležinio vilko gatvėmis. Žodžiu, ten, kur nėra žmonių“, – aiškino verslininkas.

Akivaizdu, kad keleivių pervežimu užsiimančių įmonių savininkams rūpi tik pinigai, o ne darnus viešasis transportas. Pastarieji, skirtingai nuo eismo organizatorių, į viešąjį transportą žiūri kaip į bet kokią kitą verslo kryptį. Bet jau matyti, kad tokia strategija sukuria daugiau problemų, negu naudos: mikroautobusų vairuotojai stengiasi pervežti kuo daugiau keleivių ir uždirbti, bet dėl to kenkia reguliarus susisiekimas – nesilaikoma eismo tvarkaraščių, žmonės vežami nesaugiai, keleivių srautai vežami neorganizuotai.

Kas laimės šioje morės deginimo ir stumdymosi ties kiemo riba dvikovoje, sužinosime jau kitąmet, kai Vilniaus miesto savivaldybė ne žodžiais, bet veiksmais sieks pakeisti dabartines maršrutinių taksi maršrutų trasas.

Julius Majauskas,
Neformalaus judėjimo Viešojo transporto entuziastai narys,
entuziastai.marsrutai.lt redaktorius
Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
Autoriai: Julius Majauskas
(0)
(0)
(0)

Komentarai (16)