„Toyota“ gerbėjams ir elektromobilių nekentėjams – didelės staigmenos! Šie automobiliai genda dažniausiai ()
Šių metų sąrašas pateikė daug staigmenų.

© DokaRyan (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/auto-repair-oil-change-oil-auto-3691962/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Labiausiai gendančių automobilių reitingas yra geras patarimas ne tik žmonėms, perkantiems automobilį iš salono, bet ir perkantiems iš antrų rankų. Jis rodo, kurie modeliai dažniausiai genda kelyje. Jį kasmet skelbia Vokietijos ADAC. Šių metų sąrašas pateikė daug staigmenų. Ypač „Toyota“ gerbėjams ir elektromobilių nekentėjams.
Panašius gedimų reitingus skelbia ir Vokietijos techninės apžiūros asociacija TÜV. Jie pagrįsti automobilių apžiūrų statistika, todėl skiriasi nuo ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V. – didžiausio Vokietijos automobilių klubo, kuris, be kita ko, atlieka transporto priemonių testavimą ir skelbia tokius sąrašus) duomenų.
2025 m. reitingas pagrįstas faktiniais duomenimis iš Vokietijos kelių (todėl toliau pateiktiems rezultatams turime atsižvelgti į tokį koregavimą) ir situacijomis, kai vairuotojams reikėjo pagalbos kelyje. Į iškvietimus dėl vairuotojo klaidų (pvz., degalų trūkumo) neatsižvelgiama, bet atsižvelgiama į techninius gedimus, kurie neleido toliau važiuoti.
|
Analizuojami automobiliai yra tie, kurie kelyje važinėja mažiausiai 3 metus (iki dešimtųjų naudojimo metų). Paprastai tariant, visiškai nauji automobiliai iš salono yra mažiau linkę gedimams ir todėl nėra reprezentatyvūs. Į sąrašą taip pat įtrauktos Vokietijoje registruotos transporto priemonės, kurių kiekis yra bent 7000 vienetų.
Labiausiai linkę gedimams. ADAC ataskaita 2025
Žemiau pateiktame sąraše pateikiami modeliai, kurie ADAC 2025 ataskaitoje buvo priskirti prie ypač probleminių savo amžiaus kategorijų. Žemiau pateiktos klasės neatitinka visuotinai priimtų automobilių rinkos segmentų.
Tai paties klubo nomenklatūra (todėl, pavyzdžiui, „Renault Traffic“ yra aukštesnė vidurinė klasė, nes tai ne tik „išskirtinumas“, bet ir dydis bei gausi įranga). Visą ataskaitą galima atsisiųsti iš ADAC svetainės.
Mažiausi automobiliai („Kleinstwagen“):
- „Smart forfour“ (vidaus degimo variklio modeliai)
- „Smart fortwo“ (vidaus degimo variklio modeliai)
Maži automobiliai („Kleinstwagen“):
- „Opel Meriva“ (2016 m. gamybos metai)
- „Toyota Yaris“ (2021–2023 m. gamybos metai)
- „Toyota Yaris Cross“ (2022–2023 m. gamybos metai)
Žemesnioji vidurinė klasė:
- „Opel Zafira“ (2015 m. gamybos metai)
- „Renault Mégane“ (2015–2016 m. gamybos metai)
- „Renault Scénic“ (2018–2019 m. gamybos metai)
- „Toyota Corolla“ (2023 m. gamybos metai)
- „Toyota C-HR“ (2018–2022 m. gamybos metai)
- „Mazda 3“ (2019 m. gamybos metai)
- „Mazda CX-30“ (2020 m. gamybos metai)
- „Ford Kuga“ (2021 m. gamybos metai)
- „Dacia Jogger“ (2023 m. gamybos metai)
Vidurinė klasė:
- „Opel Insignia“ (2015–2018, 2022 m. gamybos metai)
- „Toyota RAV4“ (2017–2022 m. gamybos metai)
- „Ford S-MAX“ (2016–2018 m. gamybos metai)
- „Ford Mondeo“ (įvairūs modeliai)
- „Hyundai IONIQ 5“ (2022–2023 m. gamybos metai)
Aukštesnysis viduriniosios klasės atstovas (obere Mittelklasse):
- „Peugeot Expert/Traveller“
- „Opel Vivaro/Zafira Life“
- „Fiat Scudo“
- „Renault Trafic“
Mikroautobusai (transporteriai):
- „Renault Master“ (2019–2020 m. gamybos metai)
- „Fiat Ducato“ (2015–2017, 2019–2021, 2023 m. gamybos metai) – ypač senesni modeliai
- „Ford Transit“ (2015 m. gamybos metai)
Išvados iš ADAC 2025 ataskaitos? Elektromobilių gedimų dažnis yra mažesnis nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių
Pagrindinis automobilių gedimų kaltininkas yra starterio akumuliatorius. Tai vyksta jau daugelį metų. 2024 m. jis buvo atsakingas už 44,9 % visų praneštų gedimų. Elektromobilių atveju tai buvo 50 % problemų priežastis, o automobilių su vidaus degimo varikliais – 45 %. Antroje vietoje daugiausia problemų sukelia variklis ir jo priedai (22,1 % atvejų). Trečioje vietoje yra elektros sistema (10,5 %).
Ką dar galime rasti Vokietijos statistikoje? Kai kurie „Toyota“ modeliai šių metų reitinge pasirodė stebėtinai prastai, ypač „C-HR“ ir „RAV4“, kurių gedimų rodikliai buvo dideli. Gamintojas tai paaiškino nepakankamai įsikraunančiu starterio akumuliatoriumi.
Vairuotojus labiausiai gali nustebinti tai, kad elektromobiliai, pasirodo, yra mažiau linkę į gedimus nei to paties amžiaus vidaus degimo varikliais varomi automobiliai, o jų patikimumas kasmet didėja. Taip yra todėl, kad, pavyzdžiui, elektriniai varikliai neturi tiek daug judančių dalių ir nenaudoja alyvos. Tačiau dar nežinoma, kaip jie sens.