Per pastaruosius 40 metų turbulencijos atvejų išaugo perpus: situacija tik blogės  ()

Per pastaruosius 40 metų dėl klimato kaitos stiprių oro turbulencijų skrydžių metu išaugo daugiau nei 50 proc.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Remiantis naujausiu Readingo universiteto Meteorologijos departamento tyrimu, per pastaruosius 40 metų stiprių turbulencijų tyrame ore padaugėjo 55 proc., vidutinio stiprumo – 37 proc., o lengvų – 17 proc., rašo „Business Insider“.

Turbulencija laikoma stipria, kai dėl jos „po kabiną juda laisvi objektai ir dėl jos trumpam tampa neįmanoma veiksmingai valdyti orlaivio“. Ji laikoma vidutinio sunkumo, kai laisvi objektai pradeda judėti ir žmonėms sunku judėti po kabiną.

Nuo 1979 m., kai palydovai pradėjo stebėti atmosferą, padidėjimas stebimas vienose judriausių oro eismo zonų pasaulyje, virš Šiaurės Atlanto vandenyno ir virš JAV žemyninės dalies.

Švaraus oro turbulencija nėra tokia, kokią patiriate per audrą. Tai veikiau nematoma turbulencija, kuri atsiranda, kai dangus yra giedras. Ją sunku susekti, kol nepatekote į jos epicentrą.

Ją dažnai gali sukelti vėjo šlytis – staigus vėjo greičio ir krypties pasikeitimas, kurio dažnumas dėl klimato kaitos vis didėja. Stiprėjant vėjo šlyčiai, didėja ir giedro oro turbulencija – kai kurie meteorologai prognozuoja, kad iki 2050 m. ji padvigubės, o stipriausios turbulencijos padaugės labiausiai.

 

Turbulencija ne tik labai nemaloni, bet ir žalinga orlaiviui ir jame esantiems žmonėms. Nacionalinio atmosferos tyrimų centro duomenimis, turbulencija ir jos padariniai oro transporto bendrovėms gali kainuoti iki 500 mln. dolerių per metus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(2)
(1)
(1)

Komentarai ()