Vandenilio energetikos iššūkiai pasaulio ir Lietuvos fizikams (Video)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

T 2010-05-30 14:50
Bet ir straipsnio ilgumas. Vandenilis tik energijos nešėjas, jį pirma reikia išskirti, o tam reikia energijos. O kur tada vandenilio gamybos nuostoliai? O jei bus išrastas naujas energijos gamybos būdas tai tada gal ne vandenilis, o koks CxHx bus energijos nešėjas.
Mauras 2010-05-30 17:00
Ir durnam aishku kad prie kapitalizmo neivyks jokia ten nauja green moksline revoliucija.Nes prie tokios santvarkos svarbiausia akciniku pelnas, o ne visuomenes interesas .
Atavar 2010-05-30 17:35
O prie kokios REALIAI veikiancios santvarkos, kada nors visuomenes interesas buvo 1oje vietoje ? Gali pasiulyti kazka geriau? Taip, kad tik durnam ir aisku, protingam - nelabai.
Mauras 2010-05-30 17:53
Santvarkos keiciasi antraip ir toliau gyventume akmens amziuje.Tik ivykes globalinis kataklyzmas gal pades prabusti daugumai ish komos.Nes dabartinis modelis veda ne prie ir taip ribotu ishtekliu taupymo ,o ju shvaistymo.
assassin 2010-05-30 19:06
kai nebus ribotu istekliu, tai tada ir susimastys.
Skaitytojas 2010-05-30 21:12
Taigi gamta jau senai pasiule sprendima
Mauras 2010-05-31 00:29
Elektromobilai puikiai pasiteisino ,bent jau mieste.Deje zmogaus samone keiciasi leciau nei technikos progresas.Pilni miestai kretinu su dzipais kuriems truksta AJ ir pilkosios medziagos makaulese.
Zergas 2010-05-31 13:31
na del efektyvumo tai nusvaigai vyruti konkreciai,mokykloj pamenu moke kad elektros variklis yra efektyviausias.elektromobiliu beda yra akumuliatoriai,kai tik ju talpa ir pakrovimas isaugs kelis kartus,manau nekils klausimu ka rinktis. elektriniu varikliu efektyvumas http://www.engineeringtoolbox.com/elect ... d_655.html degalais varomu varikliu efektyvumas http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency
ligonis 2010-05-31 17:45
pinkiss: skaldant atomus gaunasi neblogas efektyvumas, bet del tamtikru smulkmenu neturim tokiu prietaisu savo namuose. degint kazkoki deganty skisty yra apsurdiskai paprasta, bet efektyvumu nekvepia. akivaizdu kad tamsta galvoja B****, o ne galva
Jomajo 2010-05-31 19:08
pinkiss kaip manai kodel traukiniuose ir karierinese labai didelese masinose naudojami elektros varikliai, o benzinininiai tik gamina siems varikliams elektra? beje ir elektromobiliai jau buvo pries 100 metu, tik kazkam nelabai jie patiko ir buvo skubei surinkti ir niekam daugiau nerodomi.
technologas 2010-05-31 20:06
Sąmokslo teorijos? O ką pats pons manai dėl didelių mašinų? Otto, aka benzininių variklių ten nebūna, dyzeliai. O jiems dėl veikimo specifikos norint tiesiogiai perduot reikia pavarų dėžės. Įsivaizduoji bent kokio dydžio pavarų dėžės reikėtų sąstatą tempiančiam šilumvežiui? Pasijuokčiau kai bandytum perjungti penkiametrinius krumpliaračius. Bandyk primesti apytiksliai kokio dydžio krumplių reikėtų, aš patikrinsiu, galiausiai prieisime laiko patikrintą išvadą, kad jau geriau sukti generatorių, kuris duos energiją varikliams, nors atrodo sudėtingiau iš pirmo žvilgsnio, bet pasigilinus ne Dėl vandenilinės ekonomikos tai trumpai - kiek mano žinios siekia elektrolizės naudingumo koeficientas nedidelis, ~15pc, kai ūgtels tada kalbėsim
Jomajo 2010-05-31 20:21
sorry sumaisiau benzininius ir dyz variklius ir pamirsau generatorius o cia istrauka is istorijos, kiek ji tikra sprest paciam: Dar neseniai elektra varomos transporto priemonės vadintos ateities perspektyva. Tačiau, pasak M.Glinskio, pirmasis elektromobilis buvo išrastas dar XIX amžiaus pradžioje, todėl dabartinė tendencija yra ne naujovė, o greičiau elektromobilių atgimimas. „Ilgainiui dėl įvairių priežasčių, iš kurių daugiausiai politinių, elektra varomų transporto priemonių gamyba beveik išnyko – jos tapo nišinės. Tačiau pastaraisiais metais vis didėjantis tarptautinės bendruomenės susirūpinimas ekologija, elektromobilius sugrąžino į sceną“, – teigė automobilių ekspertas.
pinkiss 2010-05-31 21:14
jus genijai bent pamastot kiek baterijas normalias kainuoj elektromobiliui ? kokia ju gyvavima trukme? ir su kokiom bedom susidur elektromobiliai siuolaikiniai?Baterijoms pagamint kurios tiktu elektromobiliams reik daug retuju metaliu kurie jei paklausa dides taip pat brangs.Kur dar elektriniu varikliu kaitims-gal pasakysit kad idet ausinima ant elektras varoma ,o kur temperaturu skirtumai kai pasieks -20c galesi rukyt atsisedes iki pavasaria.tokiu minusu gal vardint kiek tik nori.
mytech 2010-05-31 22:42
Labai i tema pinkis. Visa laik galvojau kiek tie 160km nuvaziuojantys prie salciu temptu? Su ijungtu siltu vejeliu, sviesomis, galinio stiklo apsildymu, muzika. Tarkim akumas namie, ar sildomam garaze pakrautas. Beje ant LT berods Zuokas vazinejo po Vilniu, gal atsakytu redakcijai? Turi zmogus patirties. Ir dar klausimux. Suzinojau sau naujiena kad su ikalta pavara, riedant nuo kalno auto ryja maziau degalu. Visa laika galvojau kompas durniuoja, ant laisvu pavaru pievas rodo. Vietomis rodo daugiau negu kai "gaza" ismini. Tuo tarpu isgirdau tvirtinant kad siurblys, atseit, ant laisvu nedirba ir negrazina kuro atgal. Taciau tokiu atveju arba "zvakes turetu uzpilt" arba jei visai nedirba turetu auto uzgest? Kazkaip neitikino sitas argumentas. Gal yra zinanciu?
kionig 2010-06-01 13:41
Kokios jis ten patirties turi labai jau idomu ? Svaistyti sostines kapitala ? Taigi buvo cia kada Lietuvoje mitsubishi EV ir tiek. Aisku ziema elektromobiliui, o tiksliau akumui yra kirvis. Be to, gali buti iseitis, akuma patalpinti i koki nors apvalkala nepraleidzianti silumos, sugalvoti salono sandarinima ir t.t, zodziu yra kur tobuleti, tik reikia noreti, bet pakolkas daugelis elektromobiliu gamintoju butent i sita mazai kreipia demesio.
Jomajo 2010-06-01 14:24
sia genijau nepatingek pasiskaityt, nes taip ir liksiu visa gyvenima vazinet su savo atgyvena vidaus degimo varikliu It can be cold up here in Canada! Rev Consultants has many years experience with operating electric vehicles in the cold Canadian climate. If the vehicle is properly prepared, satisfactory performance will be maintained even at -40 deg C. REV Consultants Ltd. can make your EV work in the cold. * By designing insulated and heated battery boxes. * By supplying special synthetic oils and lubricants. * By keeping the salt out. * By designing and/or supplying passenger compartment heating systems. Two EVs were tested by the Canadian Government. Two electric vehicles built by REV Consultants Ltd. were tested at the Environmental Technology Center in Ottawa, Ontario, Canada to see how effective their battery heating systems would perform in the cold. The test was designed to establish the normal range at 20 deg. C and then freeze the cars to -17 deg. C and compare the range obtained using the same test cycle. The test used was the EPA FTP-75 LA-4. This is the electric powered portion of a standard hybrid electric vehicle program. The cycle consists of a 12 KM urban trip which would simulate a typical trip to work. There are numerous starts and stops and a short highway sequence at speeds up to 90 KPH. Each cycle was followed by a 10 minute break and was repeated until the batteries showed 80% discharge. The equipment used was the same Dynamometers which are used to establish the fuel mileage ratings and emission standards for all new vehicles sold in Canada. The EVs tested were a 1986 Pontiac Fiero, owned by Mr. Fred Green, and a 1987 VW Jetta , owned by Mr. Richard Lane. Both conversions featured a 96 volt deep cycle lead acid battery pack (16 Trojan T-125) enclosed in specially designed boxes with thermal heating. The Fiero which had a two year old battery achieved a hot range of 57.5 KM. It was then fully recharged and moved into the cold room and parked with only the battery heaters plugged in for a period of 18 hours. The range achieved in the cold test was 52.9 KM. Only an 8% reduction! The performance was a little sluggish during the first cycle but improved during the second and following cycles. This confirmed Mr. Green's experiences having driven his electric Fiero through two winters at temperatures as low as -27 deg. C. The Jetta was even more impressive! It had a hot range of 76.8 KM. It was moved into the cold room and then charged with the battery heaters turned on. After 18 hours at -17 deg C a range of 77.0 KM was achieved. It was then recharged without the battery heaters being activated to test the temperature drop of the batteries simulating being parked when away from home such as when at work. After sitting an additional 20 hours at -17 deg C, a total of 42 hours in the cold, a range of 76.7 KM was achieved. This represents only a 0.4% variation in range over the three test runs.. Temperature had little effect on performance and none on range. Special lubricants had been used in the wheel bearings and transmission which increased the efficiency of the drive train allowing the good cold performance. The test was conclusive that with proper design of the battery boxes, selection of an efficient drive train and cold temperature lubricants the electric vehicle can be used in winter climates without the range reductions as claimed by many of the opponents to EVs.
bahuriux 2010-06-01 19:55
Atsakyms i kalusimuxa, yra siulaikiniuose beveik visuose auto nuo ~1990 metu varikliuose tokia funkcija "fuel cut" tai reiskia, kai yra tam tikras greitis, ikalta pavara ir atleistas gazas, tada kompas isjungia/uzdaro visus kuro purkstukus ir ne laso benzo nepurskia i cilindrus, nes tu pvz ziema stabdai ant pavaros vaziuodamas nuo kalno, tai kam deginti benza ir bloginti stabdyma. Tuo tarpu nei jokios kitos dalys nekeicia savo parametru, siurblys dirba, kuro slegio voztuvas toliau palaiko jam nustatyta slegi ir grazina visa benza atgal i baka, del kibirksties nezinau bet irgi turbut veikia. O del vaziavimo ziema su elektromobiliu, jau atsake, salono autonominis sildymas pvz webasto+variklio silumos panaudojimas salono sildymui, EV1 turejo netgi kondyske kuri veike ir sildymui ir saldymui. Akumus tikrai nera sunku ideti i termiskai izoliuota deze kurios verte 20 lt. Muzika nu tikrai nereiketu jungt 1kW stipro ir daug nesues.
Jomajo 2010-06-01 21:02
Jei tiksliau isijungia, kai apsukos buna apie 2000 ir issijungia prie 1000. Zodziu vaziuoji pvz. nuo kalno Tavo apsukos sakykim 2000. Atleidi visiskai gaza, tuomet nutraukiamas visiskai kuro tiekimas. Tada jei nuspaudi gaza is kart paduodamas kuras arba jei toliau vaziuojant leteji ir apsukos del to nukrenta iki 1000, vel pradedamas duoti kuras...
T 2010-06-02 08:28
Jei jau prakalbote apie elektrą tai drįstu priminti, kad elektra atneša tik 28 – 37 proc. energijos sunaudotos jai pagaminti. O kai kliedima apie elektromobilius tai šitie nuostoliai labai greitai „pamirštami“. O kai lyginama kiek kainuoja nuvažiuoti 1 km elektromobiliu ir benzinu varoma mašina, tai „pamirštama“ priskaičiuoti mokesčius, kurie sudaro benzino kainos dalį. Priminsiu, kad dabar 1 litras benzino savyje nešą 2 Lt, o dyzelio 1,5 Lt akcizo mokestį. Šiaip naujovės įsitvirtina ženkliai patobulinus seną. Dabar tikrai matau elektromobilių gamybos tūpiką. Šiuo metu tiesiog nėra tobulų technologijų masiškai pereiti prie elektromobilių. Jau dabar pasaulis dusta dėl žaliavų ličio baterijoms trukumo, o jei dar prasidės masinė elektomobilizacija, tai tokių žaliavų kaina taip pakils, kad net gali pereiti prie senesnių (ne ličio) baterijų telefonuose naudojimo. Gaminant didesnius kiekius vandenilio jį reikės išgauti iš vandens. Galiu pasakyti, kad suskaldyti vandenį reikia labai didelio spaudimo ir šilumos ir tikrai plaukai stojasi, kai žinau, kad toks didelis spaudimas palaikomas prie paties atominio reaktoriaus.
Skaitytojas 2010-06-02 19:41
Naftos produktai pigus nes juos vartoja visas pasaulis ir cia nereikia kalbeti apie akcizus ar dar kazkokius procentus. Yra vienas dalykas apibudinantis kas naudinga ir kas ne- tai naudingumo koeficientas. Ir tuom viskas pasakyta. Ir faktas tas kad elektros varikliu NK yra zymiai aukstesnis uz vidaus degimo nes zymiai efektyviau panaudoja suteikta energija. Visi kiti nuostoliai priklauso nuo greiciu dezes, ratu dydzio, aerodinamikos, mases, prie variklio sukamo generatoriaus pajungtos apkrovos ir t.t. Isvda paprasta: vandenilis bus tox pigus kaip benzinas tada, kai mes ji pradesime masiskai naudoti. Tada ir jo pagaminimo technologijos tobules ir pigs. Kad elektromobili su akumuliatoriais labai lengva eksplotuoti ziemos salygomis- eilinis reklaminis absurdas, skirtas pritraukti investiciju ar klientu. Jeigu pajungti viska apsildymui, tai to automobilio bendras NK bus tox mazas, kad jis nuriedes tik koki 30km su pilnai pakrautu akumu. Ir kaip anksciau rasiau komentaruose, kad vandenili lengviausia isgauti is SLAPIMO. Reikia triskart maziau suvartoti energijos H2 isgavimui palyginus su isgavimu is vandens.