Romualdas Barauskas. Kažkas turi prabilti… (2)

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arns 2011-07-24 23:57
ar kiekvienam, išsiėmusiam leidimą ginklui (kad ir savigynai), reiktu atlikti privalomą tarnybą kariuomenėje, kas kelis metus vykstančiuose mokymuose, bei pirmiesiems stoti į fronto liniją? Kodėl taip išskiriam medžiotojus, o pamirštame kitus pamėgusius ginklus? Iš vis, atrodo dauguma čia komentuojančių yra agresyvūs vegetarai, pasiryžę dėl gyvulio paleist kito žmogaus žarnas...
buzas69 2011-07-25 00:36
Ginklo turejimas nera zudymas siaip jau.
RapolasŽ 2011-07-25 01:23
Tragedija : )tik tiek galiu pasakyt apie si straipsni.Atsiprasau,kad taip sakau,bet toks saliskumas taip pat vercia vemt kaip jums cia medziotojai. Kalbat taip,lyg visi toki butu,o ir del viesos erdves,zmones tikrai nepamatys tu nuotrauku jei to neieskos. O jei iesko,vadinas nori matyti. Taip kad maziau pezekit atsiprasant ir geriau siuksliu rinkimo akcijas organizuokit,ka patys ir ismetot. Ir dar,del "zudymo",kad ir ka besakysit,visi zudikai yra. Uodai,muses,ar tai ne gyviai? o kurmiai? kurie jusu pizoniskas vejales vercia,o jus ko tik nepriperkat jiems gaudyt. Pizonai,dar ir surio gabaliuka i spastys pelem deda,kaip Afrikoj badas mirtinas... Taip kad norit cia visi taip pasneket galetu saliskai. Neteisinu tu morales skuduru kurie saudo i kairia ir desinia,nes yra advokatai ar pazista koki prokurora itakinga,bet ne visi toki. Ir nesaudo is puskilometrio ant kapoto sautuva uzsimete. O megsta paselint iki 50-30 metru,slenkant zolem vis sustingstant penkiom minutem,kaip tave tuo momentu gelia 100 uodu.
faxe 2011-07-25 01:29
vieni siulo medziot su lankais, kiti siulo is vis nemedziot. Mieloji tauta, pagaliau atsigaukite, man asmeniskai piktaq skaityti jusu komentarus, koks medziotojas yra blogas, jis zudo ir t.t. Visi i lankas nuvaziavot nuo temos iki vilku. Su autoriaus raslavomis nesutinku visiskai. Zmogus iskalba turi, bet jis nesupranta kiekvieno medziotojo kaip individo visuomeneje prasmes. Straipsnio esme yra apie platinamas fotografijas medziotoju su sumedziotais trofejais viesumoje negerove. Kiekvienas zinoma turime savo nuomone, kitaip cia nerasytumeme. Taip, as esu medziotojas, tai mano didziausias ir puikiausias hobis. Man patinka buti gamtoje, atlikti savo, kaip mdziotojo pareigas. Lengviausia tam zmogui rasyti ir peikti medziotujus, kuris sedi prie kompiuterio ir savaip suvokia visa sia veikla. Pradesiu pirmiausia nuo tu naivuoliu, kurie siulo medzioti lankais ir panasia technika, kad ju akimis butum tikras medziotojas. Rasant tokius komentarus butina nors akies krasteliu uzmesti i LRS medziokles taisykles. Fotografijos - tai kiekvieno zmogaus reikalas, man asmeniskai jos suteikia prisiminimus, kaip sunkiai brisdamas per slapia zole, basomis nusalusiomis kojomis, patyliukais priselinus prie medziojamo zveries, padarius puiku suvi sumedziotas trofejus. Fotografija patalpinus internete, as zinoma - didziuojuos ja, jog tai yra mano rezultatas. Nemanau, kad tai blogas dalykas, parodantis medziotojo ziauruma. Karta sulaukiau vieno zmogaus komentaru, ganetinai izeidzianciu ir negraziu, pratesus pokalbi klausimu "tau tiek rupi zvereliai, kad ju nemedziociau, bet ar pats esi kada pirsta pajudines nuvesdamas i miska kelias tonas sieno, kad zverelis galetu siltai ismiegoti, sociai paesti saldziu buroku ar grudu apart sededamas internete ir rasydamas nesamones?" po tokio klausimo nebegavau atsakymo. Tiems, kas sedite siltuose guoliuose, noriu pasakyti, kad siemet ypac siauteja niezai. Liga plinta ir yra uzkreciama, kas tuom rupinasi? ogi medziotojas. Ziniasklaidoje prasidetu kalbos tik tada, kai prasidetu masine epidemija. Turbut nei vienas nenoretu tai pasigauti. paimkime ta ivyki kai svedijoje buvo uzdrausta net rodytis miskuose, nes del per didelio kiekio lapiu pradejo plisti uzkreiama zmogui mirtina liga. Bet ir as cia issipleciau, galeciau rasyti cia kelis simtus puslapiu, bet noriu visiems pasakyti, bukite supratingi kitiems, ka jie daro, kuo uzsiema, neteiskite musu - medziotoju nezinodami tikrosios padeties.
RapolasŽ 2011-07-25 01:30
Dar jus su tais vilkais... Rasot cia daugiau nei bunat gamtoj turbut,stirnos kiekvienam krumyne tuno,ju tikrai nera mazai,o kad vilkai atsigauna ir taip siauteja-faktas. Nereik isskerst visu,viskam yra saikas. Reik moket medziot protingai. Ir dar,kas liecia sernus. Sakykit,ir kaimieciu paseliu jau nebus galima saugot tada,pagal jusu cia pezalu esme? Nes sedesi lipynej ju laukiamas,o ne atjosi raitas vidury nakties...(toks jausmas kad jus to norit is medziotoju,bet ne,ir tai blogai butu,kad arkliu joji,nes gyvuna "kankini") Jei taip i salutinumus pult,tai jei nieks paseliu nesaugotu,(o kaime zmones nera milijonieriai,kad kaip zonoj spygliuotom vielom apsikarstytu) tai ir kainos jusu visu mylimos duoneles kiltu... : )
Absoliutas 2011-07-25 01:55
o kuom tu esi geresnis uz serna? sernas gyvas organizmas ir tu gyvas organizmas, sernas valgo ir tu valgai, sernas dauginasi ir tu dauginiesi, sernas nori gyvent ir tu nori gyvent, taigi tu niekuo nesi geresnis uz serna. Tai kodel serna galima nusauti, o taves ne? Vat jeigu galetu buti medziotoju medziotojai, tada atsirastu lygybe ir tokiu diskusiju nekiltu.
sarkus24 2011-07-25 03:34
Koks priešiškumas klausyk aš tikrai mielai medžiočiau su lanku. Ir jokia čia naujiena medžioklė su lankais ar tarkim arkliai ir sakalais, tai labai šaunios medžioklės formos, bet dėja medžioti su lanku draudžiama, o ir klajoti po miškus nelabai nelabai paromis pavyks, kaip žinia medžioti galima tik savo būrelio plotuose, o juos kelių parų apeiti nereikia Ir nereikia piktintis, mes tik diskutuojame.
sarkus24 2011-07-25 03:54
Taip man tikrai atrodo, kad gamtai geriau būtų be mūsų - žmonių, bet dėja, nemanau, kad šiais laikais tai įmanoma, jei medžiotojai ir nustotu medžioti, tai viestiek situacijos labai nepakeistų, o ištikro, manau kad situacija imtu prastėti, šalutinė žmonių veikla itin įtakoja rūšių populiaciją ir ją šiuo metu medžiotojai tik didina. Tai faktas įrodomas girininkijų vykdomų rūšių apskaitos kasmetiniais duomenimis. O dėl gyvūlių ganyklų ir pasėlių, tai nelabai realu, pasakyk tu ūkininkui kur ir ką jam sodint, kur gyvulius ganyt, tai nelabai turbūt tų ūkininkų beliktų, na nebent miestų pakrasčiuose. Bet taip, tada darbo medžiotojams liktu mažiau
sarkus24 2011-07-25 04:01
Manau, puiki argumentuota nuomonė. O kas liečia padidėjusių populiacijų keliamus pavojus tai taikliai pastebėta, gryna tiesa apie lapes ir pasiutligę, tai gal nežudykim gyvūnų o kai pasiutusi lapė priemesčio rajone ikas kokiam vaikui, tai sugaukim ją ir humaniškai vėl paleiskime miške. Yra daug aspektų kuriuos būtina išsamiai įvertinti, negalima vienareikšmiškai teigti kas gerai o kas blogai, visa tai turi ir antrąją pusę, kurią komentaro autorius ir palietė.
sarkus24 2011-07-25 04:24
Na po šitokiomo komentaro tai galima ir mandagumą paminti... Tai jau tikrai turbūt esi vegetaras ir valgai tik savaime nudžiuvusius augalus. Uodų musių nežudai, ligų nebijai, ūkininkų negaila ir t.t. ir pan... O mesą parduotuvėje pamatęs pardavėjai moralą turbūt atskaitai, ir mašinos turbūt neturi, oro neterši, naftos nevartoji, ir išvins net nežinau kaip tu tūrėtum atrodyt. Urve gyveni, nieko nenaudoji nieko nevartoji, gamtos neterši, nes tu juk puikiai suprati, kad gamtos tarša irgi veikia populiacijas. Jei rimtai, tai pamokyk ir mus taip gyventi
vitalijuss 2011-07-25 09:14
Man atrodo, kad tie, kurie rašo prieš medžioklę, tiesiog trolina. Bet ir nematau tikslo veltis į beprasmes diskusijas, tik noriu pastebėti, kad straipsnio autorius man kažkoks keistas - labai jau priešiškas medžiotojų atžvilgiu..Gal į medžiotojų būrelį nepriėmė?? Tegul pasiskaito įstatymus, susužino taisykles, tvarką, remiasi faktais ir nekuria nebūtų dalykų. Tais laikais, kai laukiniai žmonės medžiodavo su lankais ir strėlėmis, miškuose būdavo pilna žvėrių, maisto tie laukiniai tikrai turėdavo daug. Ir kurie čia aiškina, kad su šautuvu palakstyti bet kas gali? kažin ar viena ranka atkeltumėt tą šautuvą, ką jau kalbėti apie lakstymą ir šaudymą.
Edmundas 2011-07-25 11:03
Aš tikrai už medžioklę, kur gyvūnas turi kažkokį šansą. Na, pabandyk su lygiavamzdžiu pamedžioti. Šūvio nuotolis nedidelis, pataikymas - meistriškumo dalykas. O dabar susipirkę graižtvinius su optikom tik snaiperiais dirba ir viskas.
pld 2011-07-25 11:20
Idomus straipsnis, tik vat del medziotoju temos pakomentuoti negaleciau.. galiu tik pasakyti kad problemu yra tikrai didesniu lietuvoi su gamta, nei medziotojai. O problema manau masinis mishku naikinimas/pjovimas, pjauna masishkai, nieko neatsodina praktishkai, ir palieka plynus laukus, kuriuos pasiglemzia krumynai.. tai kokius mishkus turesim lietuvoi po 10 metu ? Nepraeinamus.. bus dvi saugomos gyrios i kurias rinksis medziotojai, ir mishku imitacijas palei greitkelius..
Plikas 2011-07-25 11:29
Matai, vienam atrodys, kad gyvūnas "neturi šanso" prieš bet kokį šaunamajį ginklą ir "tikri medžiotojai" turi medžioti peiliais ir ietimis, dar kitam net ir peilis gali atrodyti kaip pernelyg didelis pranašumas ir "patys tikriausi medžiotojai" žvėrį turi nugalabyti nagais ir dantimis. Kiekvienas ribą brėžia subjektyviai. Asmeniškai aš nuo medžioklės vienokio ar kitokio vertinimo susilaikysiu, nes apie ją nedaug žinau. Nesu nei už, nei prieš. Kam tikrai nepritariu ir esu neigiamai nusistatęs jų atžvilgiu, tai įvairūs "psiaudožalieji", kurie žmones laiko žemesniais už gyvūnus.
Absoliutas 2011-07-25 11:53
esi drasus, kai tau pavojus negresia. Bet sito tu tikriausiai ir nesuprasi, kol neprasides karas, ir kol pacio neprades medzioti priesas. Tik tada tupedamas duobeje pradesi mastyti, ka reiskia buti medziojamam.
Julius 2011-07-25 13:08
Medžioklėje ŠLYKŠTU yra tai, kad iš žvėrių kraujo daroma pramoga. Aš galiu suprasti, kai kokioje geologų ekspedicijoje kur nors Sibire geologai nusišauna sau kokį elnią maistui. Bet ŠLYKŠTU žiūrėti į kuilio prezidento namus, apkarstytus jo nušautų gyvūnų ragais ir iškamšomis. Manau, kad kai kuriais atvejais gyvūnų skaičių reikia reguliuoti, bet tai turėtų daryti ne kraujo ištroškę "mėgėjai", o profesionalai, kurie dirba miške - eiguliai ir panašiai.
RapolasŽ 2011-07-25 13:29
visiskai pritariu ir sutinku. Turbut gamtoje net nepabuve,nezinodami realios padeties tiek lot jums,koki visi kiti blogi,o as geras...
RapolasŽ 2011-07-25 13:36
Na,su lygiavamzdziu mirtina suvi padaryt ir sunkoka,daugiau zveriu taip suzeidi. O varimines medziokles,jei geras medziokles vadovas gerai sustato visus,nemanau,kad suteikia zveriui daugiau sansu,priesingai! jis teleportuotis nemoka,nori nenori teks begt pro medziotoja. Boksteliai manau nesaziningiausias dalykas,"ziurint" is zveriu puses,bet is ju daugiausia medziojami sernai,kuriu kad ir kiek issaudo,vis daugeja,o su jais ir problemu ukininkams.
Insomniakė 2011-07-25 18:35
Vat straipsnio autorius ne tik iškalbą turi, bet ir Gamtoj praleidžia žymiai daugiau laiko nei daugelis medžiotojų, taigi jis puikiai suvokia šį reikalą ir Gamta grožėtis sugeba su fotoaparatu ir užrašais šalia, o ne kraujo klane. Per daug medžiotojai susireikšminę, ypač kai prasitaria, jog atlieka pareigą Gamtai ir ką pan, kur čia neatliksi kai jau tiek išderinta Gamta, taip pat ir jūsų dėka, kad jau nebėra kas daryt. Miškai paversti didelėm ganyklom, gyvūnai medžiojami neatsižvelgiant į vietovę, todėl vienur daugiau žolėdžių, kitur plėšrūnų, ko pasekoje ir tie ir anie eina į laukus ar gyvenvietes ieškot grobio. Yra keli išimtiniai atvejai kuriais galimėtų praretint kokias tai gretas, bet tik ne miško fermos atveju. Prišeria kad ir tuos pačius šernus, kad būtų riebesni ir, kad daugiau jų būtų, neiššaudo, populiacija nevaldomai didėja, mat geriau kokį elnią patykot su galingais ragais, tuomet šernai išknisa kurio vargšo ūkininko laukus...Tai kur jūs medžiotojai būnat ir patys savo ūkio neprižiūrit! pabėga šernai iš gardo, gyvent trukdo! Kas dabar bus jei mano kiaulėms bus duota laisvė! Taigi metas prisipažint įkūrus milžinišką žvėrių gardą, ir nemanipuliuot "ar tiek mylit gyvūnus, kad sunku nuvežt jiems ėdalo? ar žinot kas veža? kiek kainuoja?" frazėm. Gamtai šitokios pagalbos nereikia, nebent sunkią žiemą norint sutikt gausesnes populiacijas pavasarį.
Lukas333 2011-07-26 09:58
Didžiausias medžiotojų argumentas už medžioklę yra "JI VISADA BUVO IR BUS". Tai tik parodo, kad argumentų už tai apskritai NĖRA! Medžioklė nebus amžinai. Faktas. Lygiai taip, kaip atėjo laikas žmonėms suprasti, kad: 1. GELTONODIS indėnas yra žmogus, ne gyvulys (prieš 400 metų indėnus Amerikoje skerdė kaip dabar šernus miškuose - be jokios atrankos). 2. JUODAODIS irgi yra žmogus, ne įrankis (vergovė galutinai uždrausta tik prieš 150 metų). 3. MOTERIS irgi žmogus, turintis lygiai tokias pat teises kaip vyras (tik prieš 100 metų moterims leista balsuoti). Dabar išsivystęs pasaulis ima suvokti (vystosi ideologijos, rašomos knygos, kuriamos disciplinos - ir dar daug kitų): 4. Gyvūnas turi lygiai tokias pat teises į GYVYBĘ, kaip ir bet kuris žmogus. MEDŽIOKLĖ, KAIP HOBIS, POMĖGIS IR PRAMOGA YRA PASMERKTA IŠNYKTI! Jei jūsų tėvams tai nekėlė klausimų - dabar žmonės (net ir čia) pradeda viešai klausti KODĖL JI APSKRITAI LEGALI? Užaugs jūsų vaikų karta ir ji ne tik KLAUS, BET IR SMERKS tokius žmones, kurie ŽUDYDAVO DĖL PRAMOGOS! FAKTAS.