Internetiniuose pokerio portaluose – kova prieš programinius robotus (64)
Pokerio žaidime nemažai ką lemia atsitiktinumas ir realiu laiku kintančios žaidėjų aplinkybės. Tačiau net tokią sunkiai prognozei pasiduodančią intelektinę rungtį pradeda okupuoti robotai. Tiesa, kol kas tik internete.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
36 metų amžiaus Bryan’as Taylor’as niekaip negalėjo atsikratyti pojūčio, jog jo mėgstamame interneto portale vyksta kažkas keisto. Trijų jo dažniausių oponentų žaidimo stilius buvo labai panašus ir tiek atitinkantis vienas kitą, jog tai neišvengiamai kėlė įtarimų.
Pats Taylor’as profesionalų pokerį pradėjo žaisti 2008 metais ir pagrįstai įtarė, jog šį kartą jis susidūrė su kompiuteriniais priešininkais, arba tiesiog programiniais robotais (angl. bots). Ir, pasirodo, jis buvo teisus. Pasidalinus savo pastebėjimais su internetinio pokerio portalo administracija, buvo atliktas tyrimas ir nustatyta, jog minėtieji trys oponentai buvo žmones imituojančios programos, kurioms portalo atstovai iškart užkirto kelią toliau dalyvauti pokerio žaidimuose.
Pokerio robotai nėra nieko naujo, tačiau tik pastaruoju metu jie pasiekė anksčiau neregėtų aukštumų. Žmonės tokius automatus anksčiau sėkmingai pralenkdavo žaidimo niuansuose, pavyzdžiui, blefuojant, ir todėl galėdavo sėkmingai aplošti mašininius priešininkus. Tačiau dirbtinis intelektas šiandien yra daug geriau išvystytas – pakankamai gerai, jog pokerio robotai išloštų dešimtis tūkstančių dolerių kai kuriuose stambiausiuose žaidimų portaluose.
Robotai, kuriuos pavyko identifikuoti Teilor’ui, buvo „išjungti“ šių metų liepą. Spalį kitas stambus pokerio portalas savo klientus informavo, jog ėmėsi veiksmų robotų išplitimui stabdyti. Į prevencinių veiksmų gamą buvo įtrauktas ir įtariamųjų vartotojų profilių „įšaldymas“.
Investicijos į priemones kovai su automatinėmis programomis pamažu tampa viena esminių minėtųjų portalų išlaidų rūšimi. Paprastai, kai žaidėjas pripažįstamas robotu, jie nedelsiant yra pašalinami iš portalo, laimėtos lėšos konfiskuojamos, tačiau kompensuoti nuostolius nukentėjusiems žaidėjams pavyksta ne visada.
Nepaisant griežtų sankcijų, internetiniai pokerio robotų pardavimai klesti. Pavyzdžiui, kompanija „Shanky Technologies“ platina programos „Holdem Poker Bot“ licenzijas. Tiesa, vienas šios kompanijos įkūrėjų Brian’as Jetter’is pripažįsta, jog jie nesuteikia garantijos, jos robotas nebus aptiktas vieno ar kito pokerio portalo administracijos atstovų, ir užsimena, kad iš žaidimų portalų ištrintų jų klientų profilių skaičius yra skaičiuojamas tūkstančiais. Pavyzdžiui, minėtuoju Brian’o atveju, portalas „įšaldė“ daugiau kaip 50000 jų kliento dolerių. Šią sumą „Shanky“ atstovas įvardija kaip „labai kuklų apytikslį įvertį“.
B. Jetter’is bando motyvuoti, jog robotais besinaudojantys klientai pokerio portalams vis vien yra vertingi, kadangi generuoja nemažus papildomų pajamų srautus. „Jie tikriausiai labai stipriai norėjo mūsų atsikratyti. Tačiau mes nemanome, jog kiti portalai, kuriems yra pritaikytas mūsų produktas, imsis panašaus sprendimo“. Remiantis interneto portalo „pokerscout.com“ duomenimis, internete egzistuoja daugiau kaip 600 svetainių (tokių kaip ši), kuriose žmonės gali žaisti pokerį. Jetter’io teigimu, kai kurių jų požiūris į robotų dalyvavimą žaidime yra visiškai kitoks.
Tiesa, pokerio robotų „mokslinis pagrindimas“ dar yra kūdikystės stadijoje, ir tai šiuo metu gali būti pagrindinė priežastis, kodėl daugelis portalų prieš juos nesiima griežtų sankcijų. Priešingai nei IBM superkompiuteris „Watson“, kuris sugebėjo laimėti žaidime „Jeropardy!“, pokerio robotai nėra įspūdingai geri žaidėjai. Tačiau jie pamažu tobulėja. „Absoliuti dauguma robotų yra visiškai prasti. Daugiau nei 90 % jų praranda pinigus, o ne juos išlošia“, – sako internetinių pokerio portalų konsultantė Darse Billings.
Priežastis paprasta. Pasirodo, jog gerokai lengviau sukurti „idealų“ šachmatų žaidėją, nei pokerio profesionalą. Šachmatai yra idealus informacinis žaidimas: jei pažvelgsite į lentą, visada žinosite tikslią žaidimo būseną iš abiejų žaidėjų pozicijos. Be to, žaidimo taisyklėse nėra numatyta vietos atsitiktinumui, tokiam, kaip kortos ištraukimas iš kortų kaladės.
Tačiau pokeryje yra daugybė nežinomųjų. Žaidėjas nežino oponento kortų ir gali nežinoti jo žaidimo stiliaus – pavyzdžiui, kiek jis agresyvus, arba kaip dažnai jis blefuoja. Kitaip nei šachmatuose, pokerio robotas didžiąją savo darbo dalį atlieka prieš rungtį. Milijonai šio proceso modeliavimų atliekami prieš tai, kol padalinamos pirmosios kortos. Tačiau net turint šiuolaikinius kompiuterius su gausybe atminties, išsaugoti ir netgi apskaičiuoti kiekvieną įmanomą scenarijų bent kol kas yra neįmanoma.
Į geriausių pokerio robotų tarpą patenka Alberta universiteto „Computer Poker Research Group“ tyrėjų komandos kuriama programa. Grupės mokslininkai šioje srityje dirba jau beveik 20 metų. Nuo 2005 metų grupei vadovaujantis profesorius Michael’is Bowling’as sako, jog esminis proveržis įvyko 2003 metais, kai tyrėjai nusprendė pakeisti savo darbo kryptį – atsisakyti šachmatų robotams kurti naudojamos metodikos. 2006 metais pradėtas rengti kasmetinis konkursas „Computer Poker Competition“. Pačioje pradžioje tai buvo draugiškos rungtynės tarp Alberta universiteto ir Pitsburgo Carnegie Mellon universiteto komandų. „Šiandien pokerio robotai gali konkuruoti su gerais žaidėjais, tačiau ne pačiais geriausiais. Bent kol kas“, – sako Carnegie Mellon tyrėjų grupės vadovas Tuomas W. Sangholm’as.
Žvelgiant plačiau, pokerio robotų paplitimas gali būti tik dar vienas požymis, jog šiandieniniame pasaulyje žmonės – žinodami tai ar net nežinodami – kasdien susiduria su robotais. Žmonės jau bendrauja su robotais, paskambinę į klientų aptarnavimo centrus, leidžia jiems pavairuoti automobilį. Tuo tarpu Taylor’ui jo įžvalga aptinkant robotus padėjo susirasti darbą. Šiuo metu jis tam pačiam pokerio portalui padeda užtikrinti žaidimo sąžiningumą.