Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
trapecijus 2013-01-08 20:25
Perskaičiau iki čia:
Ir prisiminiau amžinąatilsio senelio žodžius - ''Be šūda nebūs grūda''. Ką jie valgytų, jei sintetinių trąšų nebūtų?
Marius18 2013-01-08 21:12
Vegetarais tapti visgi negalime pilnai,nes augaliniai baltymai nera tokie vertyngi kaip gyvulines kilmes,jei gerai pamenu yra 21 aminorugsciu rusis is kuriu 7 kunas negalia pasigaminti ir butinai turi gauti su maistu.O kas sako ,kad vegetarai sekmingai gyvena ,tai taip zinoma,bet jie vartoja papildus ,kap tarkim gelezis ,aminorugstis.....Ir ne visi iskestume be mesos O kaip ir daugelis sake,pradeti reikia nuo tokiu saliu ,kur pasiekiamas beveik biologines zmogaus dauginimosi galimybes,o ne ten kur demografiniai reodikliai stojas ant 0 ar +1.....Zinoma ,kaikurios salys turetu ir apkarpyti savo vartojima,tokia sali ivardinciau JAV,nes manau visi supranta ,kaip ten jie gyvena.....
immortallt 2013-01-08 21:53
Niekas ir nesako tapti vegetarais. Jei kas antra diena tik valgytume mesa, tada butu pasiektas apie 50% vartojimo sumazejimas. Kuo pakeisti ? Visu pirma zuvis. Antra, daugiau darzoviu. Valgytum mesa tik karta dienoje, ziurek dar kokie 20% sumazejimas vartojimo. Kitose salyse is vis zmones neestu kaip paskutinikart gyvenima valgant kaskart, tai ir dar tie 10% atsirastu.
Ispanas19 2013-01-08 22:08
Buvo banga kai labai domejausi PAR ir tikrai galiu patvirtint kad statistiskai zvelgiant i PAR ekonominius rodiklius - pries apartheida buvo tikrai geriau ir ne tik baltaodziam! Dar vienas pavyzdys yra Zimbabve kaip kazkas jau minejo. Ten buvo didele kolonija baltuju, ypac derlingos zemes, daug baltuju ukininku ir jei neklystu si salis pirmavo agrikulturos srityje visoje Afrikoje. Baltieji ukininkai kele salies ekonomika, idarbino vietinius, savo privaciose ukiuose steigdavo svietimo istaigas, bei tuo paciu aisku ir maitinadavo vietinius, bet vat eme ir sugalvojo tuometine valdzia kad baltiem cia nevieta ir reikia atimt is baltu zeme ir atiduot juodiem. Dabar turim rezultata - dauguma baltu isvaziavo, salis vos gyvuoja, ekonomika yra katastrofa, bei dauguma pilieciu isgyvenimui pasikliauna humanitarine pagalba....
Arijas 2013-01-08 22:14
Kai negaunu mesos 2-3 dienas tampu irzlus ir piktas. Todel sita mintis man visai nepatinka.
Marius18 2013-01-08 22:22
teoriskai taip,bet tik teoriskai.Jei padidedu zuvies poreikis,ji zinoma butu auginama ,tada tos problemos pereitiu jau nuo zemes i vandenis.
Kunigelis 2013-01-08 23:50
Vandens plotus turime daug didesnius nei zemes, su dauguma komentatoriu sutinku jog mes neturime atsisakyti visko del kazkokiu afrikieciu kurie p**** kaip patrake. Bet mazinti besaiki mesos vartojima butu tikrai naudinga, nesakau kad 80% bet bent 20% tikrai. Inesant i savo mityba daugiau darzobiu,vaisiu, zuvies praturtintumeme savo gyvenima. Isvengtumem ivairiu ligu. WW2 atveju Vokieciai mokejo reperacijas laimetojams(tai neatperka zmoniu zuties bet padejo atstatyt ekonomika), taip ir su vergove ir t.t. Europa kad ir buvo kazka skolinga Afrikai tai viska jau seniai atpirko, visi kalba kad reikia mazinti vartojima isdalies sutinku, bet niekas nesneka kad reikia mazinti populiacija. Tai didziausiais galvos skausmas ypac 3 saliu kontingente. Skaitau,teigiama kad populiacija padides todel reikia mazinti vartojima, tai nelogiska. Reikia mazinti populiacija, nereikes mazinti vartojimo, nes viestiek kazkada pasieksim riba kur nebegalesim mazint vartojimo. Kinija ir Indija puikiai issiverstu su puse savo populiacijos, o kaip tai sumazintu vartojima ir iskasenu sunaudojima kas atvestu prie to kad ka gauname ta ir sunaudojame. Zinoma skamba ziauriai, bet tokia mano logika. Kad reikia prasijot nesugebancius islikti. Mazinti visokiu nereikalingu prekiu vartojima, pateikiu kaip pvz : http://www.thisblogrules.com/2011/02/th ... -ever.html Paprasciausi pamastymai, jog valstybes netik turi mazinti besaiki vartojima bet ir laikyta pastovia gyventoju populiacija. Kad nereiketu verkt del perdelio zemes aikvojimo.
kestutisz 2013-01-09 00:24
čia kaip pažiūrėsi - išgyvenimui (rūšies) jų strategija kaip tik geresnė - žmonės šiaip ar taip evoliucionavo ir šiaip išgyveno kovose su visokiomis ligomis (beje, greičiausiai iš tos pačios Afrikos :) todėl, kad greit dauginosi. Saugant žmonių rūšį Afrikos gyventojų išvis niekaip neremti - kai mes išmirsim/išsigimsim nuo sotaus gyvenimo jie galės dar kartą pratęsti žmoniją :)
immortallt 2013-01-09 00:34
Del zuvies, gali ir but problemu... Bet del populiacijos reguliavimo, tai kaip jus tai isivaizduojat ? Isduoti leidimus ? Kinijoje siaip populiacija yra griezciausiai ribojama pasaulyje. Tikiuosi Indija irgi greitu laiku padarys ta pati.
Jomajo 2013-01-09 02:25
ta tema siulau paziuret http://www.youtube.com/watch?v=hB6rznf_Bi0
AP0323 2013-01-09 10:57
taip, europa ir jav yra gelbetojai ir civilizatoriai, bet jiems nerupi kaip gyveno (libijoje geriau nei dauguma europieciu) ar gyvens libija, sirija ir kitos nepaklusnios salys, jiems rupi tik nauda, gamtiniai istekliai ir konfliktu kurimas, palaikymas ir "gelbejimas" bei verslas is karo, skausmo ir narkotiku...
immortallt 2013-01-09 11:45
Velgi, Europa bando daryti tai, ka ir turetu daryti saliu valdzios - mazinti rizika, numatyti gresmes ir joms pasiruosti. Pvz., Estija ruosesi krizei - sukaupe santaupu. Lietuvoje deja LSDP pinigus taske iki pat kol prarado valdzia. Kas geriau isejo is krizes ? Estija. Taip ir cia, reikia ruostis, kol dar viskas gerai, kad atejus problemai, maziau reiktu vargti.
Acme 2013-01-09 14:34
Gimstatmumas jau mažėja nuo 1990 ir yra 2,8 dabar, net Bangladeše gimstamumas mažėja. Be to 1,5 mrld žmonių žmonių yra nutukę, o 1 mlrd. badauja, tai parodo, kad tose pasaulio vietose, kuriose badaujama, neišvystytas žemės ūkis, žemė dirbama neefektyviai, derliai maži ir t.t.
Ir tie kurie kalba, kad žmonių Žemėje yra per daug - klysta, nes Žemėje tikrai gali gyventi daugiau, tik reikia pritaikyti technologija visų žmonių gerovei, o ne pelno siekimui (nuo kaulų nugramdyta mėsa ir pan.).
Ir klysta tie, kurie sako, kad Afrikos problemos yra tik Afrikos problemos, jei Jūs gyventumėte Afrikoje, o ne čia Europoje, kur mūsų proteviai išvystė žemės ūkį, tai irgi badautumėte. Ir vakarų pasaulis tiekė afrikiečiams maistą, bet nemokė, kaip jo pasigaminti t.y. davė žuvį, o nepaaiškino, kaip pasigaminti meškerę ir ją pasigauti (švietimas). Ir Afrikai reikia platesnio švietimo, o ne tokio nežymai, o pagerėjus švietimui sumažės ir gimstamumas.
Simplicity 2013-01-09 15:12
Kodėl šiais laikais kažkas kažką dar turi kažko mokyti? Nori pasakyti, kad toj pačioj Afrikoj ar Azijoj nėra protingų? Sukčiauti internetu, vystant prekybą, grobti laivus ir įkaitus proto užtenka, o uždirbti duonai kaip ir nelabai. Mes turim morkų, o Afrikoj pilna deimantų, aukso, naftos ir kito gero. Kai kuriuose regionuose žalumos dar daugiau, nei Lietuvoj, tačiau ten vis tiek vyrauja skurdas ir sėdėjimas ant Jungtinių Tautų labdaros. Niekas jiems netrukdo gyventi geriau, jie būtent taip ir darė iki nusimetė „baltųjų jungą“ ir pasidalino dirbamą žemę ir turtus. Greiti pinigai greitai pasibaigė ir buvo grįžta prie ryžių ir mėlynų šalmų. Zimbabvė, PAR tik keletas viso to pavyzdžių. „Išsivadavus“ viskas buvo sugriauta, sunaikinta švietimo sistema, griuvo ekonomika ir išaugo nusikalstamumas. Apie pačią vergovę irgi galima daug kalbėti, koks tai baisus dalykas, bet nereikia pamiršti jog žmones, kaip karo grobį, ėmė ne tik Afrikoj, bet ir kituose kraštuose. Galiausiai, afrikiečius į vergovę ėmė tie patys afrikiečiai.
Tik patys žmonės kalti, kad gyvena taip kaip gyvena. Jei jie sutinka su jiems primestomis sąlygomis, tai kokios problemos? Socializmas yra gerai, tačiau tai sau gali leisti tik turtingos šalys. Žiūrėk, norvegai su švedais uždirba nemažai. Ten kiekvienas dirbantis be vargo gali užsitikrinti sotų gyvenimą nepaisant to dirba valytoju ar bankininku, tačiau aplink Oslą, Stokholmą pilna getų kur gyvena pašalpiniai parazitai. Į tokius rajonus net greitoji med. pagalba ir policija nevažiuoja,— ten savi įstatymai ir valdžia. Na, o tu naiviai tikiesi, kad teisingai paskirstant resursus ir užsiimant zombavimu („švietimu“) visi bus tvarkingi ir sąmoningi teisingos santvarkos nariai.
Pamąstymui:
Ką reikės daryti su nesąmoningais nariais? Juos perauklėti, o neperauklėjamus izoliuoti ar net sunaikinti? Kaip į „kitokių“ dingimą iš visuomenės žiūrės sąmoningieji? Ar tarp tokių sąmoningų netyčia neatsiras tokių, kurie nesąmoningai pradės galvoti jog kitokių izoliavimas yra blogis?
mykolas 2013-01-10 20:40
Nikolajaus Kurdiumovo knygoje, nepamenu pavadinimo, skaičiau, kad žmogaus srutos 8-10 kartų vertingesnės trąšos už karvašūdį. O mes jas nuleidžiam į kanalizacija ir taip švaistom gėlą vandenį. Jau nekalbant apie nepanaudotas biodujas ir šilumą išsiskiriančią puvimo procese.
immortallt 2013-01-10 21:51
Mykolas, paimkime ramesne sali, kurioje nera karu del iskastiniu istekliu ir pan., Egiptas. Siuo metu salis gyvena is keliu dalyku:
1) Turizmas; Turistai vaziuoja praktiskai tik del raudonosios juros, na dar del kulturinio paveldo, kuri pastate pries 2,000 senoves egiptieciai, kurie kaip ir isnyko bei buvo "uzimti" arabu. Ir ne vieno jie patys nepadare, tik naudojas ka suteike gamta ar istorija.
2) Sueco kanalas - iskase prancuzu karo belaisviai - dovana egipto veltedziams velgi, kur vietiniai praktiskai nedirbo.
3) Asuano uztvanka - pastate rusai, velgi vietiniai neypatingai dirbo.
Taigi net tiek kiek dabar jie gerai gyvena palyginus su kitomis Afrikos salimis, jie gyvena tik del to, kad kazkas, kazka uz juos padare. O salis turi tikrai nebloga klimata ukininkavimui. Aplink Nila auga beveik viskas ir nuimami 2-4 derliai per metus! Is pacio Nilo galetu kasti dumbla ir juo tresti zeme. Bet velgi, irigacine sistema zemems drekinti yra likusi nuo senoves Egipto laiku, o ne paciu sukurta ar pletota.
Nesenai kaip tik grizau is Hurghados, tai kaip gyveno siukslyne, taip ir gyvena. Jiems nera poreikio susirinkti siuksles nuo savo kiemo. Nekalbu apie uzsisodinti augalu ar ten graziai susitvarkyti fasada - tik susirinkti siuksles, kas nekainuoja. Visas miestas, kur ne viesbuciu teritorija yra siukslynas, apart yra atsidariusi uosto teritorija Marina. Ten labai grazu ir tvarkinga viskas - jei visa tokia hurghada butu, tai turistu srautai turbut dar 2-3x issaugtu. Itariu ta teritorija privati ir priklauso uzsienieciams.
Tiesa, is ju kulturos ir yra ko pasimokyti. Pvz savitarpio pagalbos ne tik kaip visuomeneje, bet ir seimoje/gimineje, glaudesniu rysiu.
Kirtiklis 2013-01-11 11:55
Žuvų ir taip nieko nebelike ir dauguma vandenynų rajonų tušti, o rūšys ties išnykimo riba, o dar siūlo žuvį kaip pakaitalą, o kur žuvų fermos kur jos būna po kelių metų aplink "kapiec" daugumai rūšių. Vienu žodžiu reikia maiste harmonijos.
O Afrika, ten nepadės niekas. Kai tenka paskaityt "Nacionalinė Geografija" LT/EN leidinius, tai beveik nėra kad va esu "Gabonietis" o sakys "Bhulu" genties narys, ir ten palitęs kraujo kerštas, tai jeigu kokio nario gimininei kažkas nutiko ir tai padarė/kaltas/tariamai kaltas kitos genties "Smulu" tai pagal tradicijas turi atkeršyti ir tada pirmyn kariaut. O kur dar jų religijos, ir t.t.
Acme 2013-01-11 15:01
) ir jie tai galvoja yra gerai ir negalvoja, kad gali būti kitaip, kaip žiurkė bėganti ratu nemato toliau už rato. Tam kad pertraukti šitą ciklą reikia išsilavinimo apie prigimtinę žmonių kooperacija, moteris ir pan. Kai didžioji dalis visuomenės tai supras ciklas nutrūks ir pradės gyventi geriau, bet tam reikia didelių žmonių ir technologinių resursų, kas turėtų ateiti iš tokių išteklių turinčių žmonių - Vakarų pasaulio. Patys afrikiečiai to nesugalvos, nes jie kaip tos žiurkės galvoja, kad gyvena gerai ir nieko keisti nereikia. Geriau gyvenanti Afrika nauda visai žmonijai, daugiau žmogiškųjų išteklių ir pan
Ir nekaltinkite žmonių, kad jie gyvena vienaip ar kitaip, nes dėl to kalta aplinka (jei Jūs būtumėte gimęs Afrikoje, būtūmėte gyvenęs kaip ir afrikiečiai, dėl anksčiau aprašyto ciklo).
Aprašyti Jūsų getai, tai kita to pačio bezdžionių eksperimento variacija, ir paklauskite žmonių, kodėl jie nenori nieko veikti, tikrai ne dėl to, kad nenori nieko dirbti.
Visi visuomenės nariai yra samoningi, jei turi tinkamą išsilavinimą, išskyrus tuos, kurie turi genetinių defektų kaip Dauno sindromas.
Simplicity 2013-01-11 16:34
Tai apie ką mes kalbam?
Acme 2013-01-11 17:48
Mes turime pakankamai išteklių tam, įvykdyti tą, ką aš aprašiau ypač naudojant technologijas, tik reikia pasiekti kritinę masę, kuri yra apie 10% populiacijos ir reikia pradėti mokyti nuo vaikų, nes suaugusieji, jau labai įsijautę į tą rato sukimą, bet įmanoma pakeisti ir juos. Kad įvyktų pokytis reikia laiko, kantrybės ir atkaklaus darbo, ir pokytis neįvyks per naktį, greičiau per 2-5 metus.
Jūsų aprašytas dviejų vaikų atvejis yra lengvai paaiškinamas, nes augdami jie susidūrę su skirtinga aplinka pvz.: skirtingi draugai ir pan., netgi dvyniai elgiasi skirtingai, nors ir genai vienodi. Antisocialus elgesys pasireiškia, kai žmogui kažko trūksta ne vien materialių dalykų, bet pvz.: tėvų meilės, dėmesio ir pan.
Ir yra įvairių metodų žmogų sudominti įvairiais dalykais, nors ir jam prieštaraujančiais, reikia daryti mažus žingsnius, nes darant didelį žingsnį sukeliamas labai didelis pasipriešinimas. Jei pasakysi, kad nuo šiol nedarysi to ar ano, nes tai blogai - nieko neišeis, progresas turi vykti laipsniškai.
Afrikiečiai tokie pat žmonės, kaip mes europiečiai, tik skiriasi odos spalva, jei mes suprantame, jie irgi gali, nenuvertinkite žmogaus galimybių. Mes suprantame kaip reikia elgtis su moterimis, tai tas pats H.Sapiens tik kitokios odos spalvos irgi gali suprasti. Mes nesame tokie skirtingi ir ar turime kažkokį pranašumą prieš kitus žmonės. Jei Jūs ar aš užaugtumėtė su afrikiečiais suktumete, tą pati ratą kaip ir jie ir elgtumėmes, kaip ir jie priekabiautumėte prie moterų ir pan.
Kaip sakiau ten užsisukęs ratas dėl kurio išrinkti žmonės palaiko tvarką, prie kurios jie patys užaugo. Reikia įsikišimo iš išorės, nes jie kaip žiurkės sukančios ratą nemato, kad gali būti geriau ir nenori, parodyk, kad gali būti geriau, pakankamai žmonių ir duok įrankius ir įvyks pokytis.
Dėl mūsų pagarbos moteriai, tai vyras Olandijoje nuo moteris gali gauti antausį, jei bandysi praleisti ją pro duris.
Ir aš nesakiau kad getus žmonės privertė susiburti. Kodėl jie tokį gyvenimo būdą pasirinko tokį būdą? Žmogus nėra tinginys, tik jis nelabai nori užsiimti dalykai, kurie jam neįdomūs - dirbti monotonį darbą, jis ten nemato, kad išnaudos savo potencialą, reikia žmogų sudominti pažiurėk kiek dalykų nori užsiimti vaikas, tie norai niekur nedingsta užaugus, tik dėl monetarinės sistemos apribojimų negali būti išpildomi.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Globalių problemų sprendimas - mėsos suvartojimą sumažinti 80 proc.