Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
nondescript 2013-09-28 18:00
Čia turi omeny skrydžius Saulės sistemoje, tarkim skrydis su visu isibėgėjimu iki Marso užtruktu ~30 dienų, kur kas greičiau nei su dabartiniais varikliais ir šita technologija jau beveik praktiškai įgyvendinama, liko tik užbaigti bandymus.
immortallt 2013-09-28 18:46
O kas dar dėl bandymų liko? 6 metai pliekia ištisai. Aišku, tai ne kosmoso sąlygos, bet turbūt ir vakuume atlikinėja? Nes kitaip ten lydytis turėtų variklis dėl karščio, ar ne?
O šiaip net realiai tada kuri "kosminį keltą", tai yra tik atviro kosmoso erdvėlaivis, kuris juda pirmyn ir atgal. Gali daryti iš kelių modulių, kad būtų paprasčiau iškelti, o varikliai akivaizdžiai tarnauti gali labai ilgai. Kuro pasikelti gali, o ir sumažintum stipriai kaskart krovinio gabenimo kaštus, nes nereiktų kelti variklių, didelės dalies technikos reikalingos erdvėlaivio saugumo užtikrinimui, net misija į Marsą su žmonėmis grįžtant tampa labai reali. Vienu reisu nugabena, kol žmonės lauktų nusileidę žemėje, nuskristų paimti kapsulių skirtų pakilimui nuo Marso paviršiaus. Technikos ir atsargų nereiktų kelti nuo Marso paviršiaus, o tai sumažintų reikalingo kuro kiekį.
Beje, jei kelionė trunka 30 dienų, tai ir mikrogravitacija nėra tokia didelė problema, nes TKS'e gi ir po 180 dienų būna
bahuriux 2013-09-28 19:59
Cia yra nick'as, jei ka. Gal ka i tema turi pasakyti?
nondescript 2013-09-28 21:15
Aha, vakuume, jau yra priplanuota misijų su šitais varikliais, po truputį pereisim prie jų, man atrodo jau kitais metais paleis kažkokį palydovą, bet pilotuojamo laivo dar reiks palaukt, bankrote NASA.
immortallt 2013-09-28 22:02
Tai jo, NASA deja tik JAV projektas. Galėtų pasaulis ir jų vadovai išlipti iš pasipūtimo-paauglių etapo ir pradėdi bendradarbiavimą kosmoso programoje. Turėtų likti viena kaip ir kompanija (nežinau kaip pavadinti), kad nedubliuotų darbų, prisidėtų visos šalys ir iš esmės efektyviai vykdytų tyrimus. Tai turėtų ir šalutinį efektą - ilgainiui suartintų šalis. Panašiai kaip ES, kuri sukūrė iki šiol ilgiausią taikos laikotarpį Europoje ir net nepanašu, kad būtų bent menkiausia karinio konflikto įtampa tarp ES šalių. Žodžiais pasisvaido, bet net minties niekam nekyla. Panašiai ilgainiui galėtų ir toks bendradarbiavimas turėt naudos.
O man ta kilusi mintis čia berašant apie kosminę platformą visai patiko. Darai tarpusavyje susijungiančius modulius standartizuotus kažkokius tai ir atitinkamai gali pritaikyti įvairioms skirtingoms misijoms. Iš pradžių tai būtų lėtesnis erdvėlaivis, vėliau sukeli daugiau variklių ir padidini įsibėgėjimą. Tyrimai saulės sistemoje stipriai paspartėtų. Iš pradžių tai galėtų būt net ne pilotuojamoms misijoms pritaikyta, o transportuoti pvz marsaeigius, palydovus prie kitų planetų ir pan - platforma tarpplanetiniams skrydžiams. Atitinkamai reiktų kaskart mažiau svorio kelti į kosmosą, nes nereiktų tokių variklių, jiems kuro ir pan.
Gali būti, kad taip ir mąstoma, arba mano mąstyme yra klaidų, pvz kokios dalys negalės ilgai tarnauti kosmose ar pan. Pernelyg sudėtinga užtikrinti ilgametį dalių suderinamumą ar pan.
kestutisz 2013-09-29 14:45
Tai su "kosminiu keltu" maža problemėlė - jį įsibėgėjusį pavyti reikės nemažiau smarvės/laiko nei įsibėgėdamas sunaudojo pats "keltas". O ir "išlipti" sudėtinga. Ir čia dar istorija su šatlais/buranais parodė, jog didelis kosminis autobusas nelabai kam reikalingas - tiesiog nėra jais ką vežiot :) Nebent dėl apsaugos nuo radiacijos/atsparumo/patogumo leistis pasikinkius kelių km asteroidą jį paleisti kursuoti ištęsta orbita periodiškai užkabinančia tai Žemės orbitą, tai Saulės sistemos pakraščius.
vanduo4 2013-09-29 20:19
O kodel reikia jonus veliau neutralizuoti? Kam papildomai svaistyti elektronus?
immortallt 2013-09-29 23:38
Galbūt neparašiau ar nesupratai, tas keltas gi galėtų ir stabdyti Iš esmės tai tik būtų platforma su varikliais į kurią įsikabina/susikabina kiti moduliai, kurie patys neturi variklių reikalingų tolimesniems atstumams.
bahuriux 2013-09-30 23:18
Del dvieju priezasciu. Tam kad visas ksenono duju srautas islektu is tutos kryptingai, o ne issisklaidytu, del to mazeja efektyvumas, nes tada prireiktu tokiu rektyviniu tutu, kaip kad iprastuose cheminiuose varikliuose buna. Na supranti teigiamai ielektrintos dujos tiesiog plesis ne tik del slegio bet dar ir del kulono jegos.
Ir dar del to, kad jei neatsikratys elektronais kurie susikaupia jonizacijos metu, tai visas kosminis laivas isielektrins, gali nukenteti elektronika, prietaisai, saules baterijos ir panasiai.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
NASA bandomas joninis variklis be pertraukos veikia jau šeštus metus (Video)