Paaiškėjo, kad ką tik rusų atrastas objektas 2013 UG1 yra naujas grėsmingiausias asteroidas  (4)

Pizos universiteto (Italija) astronomų skaičiavimu, jau po kelių dešimtmečių labai pavojingai arti Žemės praskries stambus, 125 metrų skersmens asteroidas MASDA1, kurį šį antradienį (spalio 22 d.) atrado rusų astronomai. Vaizdžiai tariant, jei asteroidas būtų kulka, o Žemė – žmogus, toji kulka praplėštų to žmogaus drabužius, tačiau odos vis dėlto nepaliestų. Tai bus arčiausiai Žemės įvyksiantis prasilenkimas su asteroidų iš visų numatytų pavojingo prasilenkimo su Žeme atvejų.

Asteroidą MASDA1 oficialiai pripažino Mažųjų planetų centras ir suteikė jam indeksą 2013 UG1. Prie žemės šis olimpinio stadiono dydžio luistas prisiartins po 52 metų – 2065 m. spalio 17 d. Tuomet šiuos dangaus kūnus skirs vos 7 tūkst. km. Priminsime, kad daugelis geostacionarios orbitos palydovų aplink Žemę skrieja maždaug 20 tūkst. km aukštyje, o nuo Žemės iki Mėnulio yra apie 385 tūkst. km.

Asteroidą 2013 UG1 atrado Buriatijoje (Rusija) įrengto MASTER tinklo teleskopu dirbę mokslininkai. Atradimą patvirtino kolegos iš JAV, Italijos, Vokietijos, Čilės ir Jungtinės Karalystės.

Pirminiai skaičiavimai bylojo, kad minimali distancija tarp šio objekto ir Žemės orbitos sudaro ne daugiau kaip 0,05 astronominio vieneto (AV), o tai yra apie 7,5 mln. km. Toks kriterijaus įvertis leido įtraukti šį dangaus kūną į Žemei potencialiai pavojingų objektų sąrašą. Patikslinus skaičiavimus paaiškėjo, kad asteroido orbita yra gerokai artimesnė – vos 0,0013 AV(194 tūkst. km).

NASA Asteroidų stebėjimo padalinys nurodo, kad egzistuoja Žemės ir 2013 UG1 susidūrimo tikimybė 2068, 2072, 2073, 2075 ir 2076 m. Tiesa, ji – nepaprastai menka (1 iš 1,7 mln.).

Tačiau Pizos universiteto astronomai apskaičiavo, kad 2065 m. spalio 17 d. Žemę ir minėtą asteroidą skirs juokingi 7 tūkst. km. Maža to, po 5 metų toks nepadoriai artimas „pasimatymas“ pasikartos – tai įvyks 2070 m. spalio 18 d.

Tuo tarpu NASA pateikia kuklesnius skaičiavimus: amerikiečių teigimu, 2065 m. ką tik atrastas asteroidas prie Žemės priartės vos per 20 tūkst. km. (26,6 tūkst. km iki Žemės centro).

Kol kas tai būtų artimiausias iš visų žinomų asteroidų suartėjimų su Žeme per artimiausius kelis šimtus metų.