Kintantis paviršius gali padėti sumažinti automobilių oro pasipriešinimą (Video)  (0)

Oro pasipriešinimas sutiko vertą varžovą - kintantį paviršių, kuris gali keisti savo aerodinamines savybes, prisitaikydamas prie vėjo greičio.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Paviršius, sutrumpintai pavadintas Smorph,(Smart Morphable Surface – išmanusis kintantis paviršius), remiasi paprasta mechanika. „Mes naudojame raukšlėjimąsi“, sako projekto vadovas Pedro Reis iš Masačiusetso technologijų instituto.

Komanda sukūrė prototipą iš silikono. Tuščiaviduris rutulys įvyniotas į labai ploną, tačiau kietą polistirolo sluoksnį. Mažinant slėgį rutulio viduje, viršutinis rutulio sluoksnis susiraukšlėja ir susitraukia taip pat, kaip ir susiraukšlėja slyva, kai jos vidus išdžiūva ir susitraukia.

Reis nustatė, kad šios raukšlės gali būti panašios į siekiant sumažint oro pasipriešinimą ant golfo kamuoliukų daromas. Keičiant vidinį spaudimą, kinta ir duobučių gylis, tad galima suteikti geriausias aerodinamines savybes esamomis sąlygomis. Esant tam tikriems vėjo greičiams, Reiso pakeisti įdubimai oro pasipriešinimą sumažino dvigubai.

Iki šiol mokslininkai sukūrė tik sferinį Smorphą, tačiau Reis sako kuriantis tokį patį efektą įvairioms formoms, pavyzdžiui, lėktuvo sparnui ar automobilio variklio dangčiui.

Londono imperatoriškame koledže aerodinamiką tiriantis Jonathanas Morrisonas sako, kad aviacijos pramonė jau dairosi oro pasipriešinimą mažinančių adaptyvių paviršių. Grubūs tokių paviršių pavyzdžiai yra lėktuvo sparnuose naudojami priešsparniai ir užsparniai. „Adaptyvių technologijų idėja yra ta, kad vietoje paviršiaus judinimo galima tiesiog pakeisti pačią sparno formą“, sako jis.

Žurnalo nuoroda: Advanced Materials, doi.org/tf6


Hal Hodson
New Scientist

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(7)
(3)
(4)

Komentarai (0)