Komentarai Prisijungti
Viršuje: Seniausi | Naujausi
hamann 2014-12-23 09:52
Tuomet, kaip ir dabar, gerų automobilių buvo. ir jie nebuvo nei lada nei žigulys. Jie buvo importas. Ir jie buvo visiškai neįkandami ir neprieinami.
Šiai dienai, lada yra verta kiek mažiau nei už jas prašoma (nauja ~<30klt).
vilius123 2014-12-23 09:55
Neteko ilgai gyventi sovietmeciu ir turbut dar skaitausi prie jaunimo, bet kai kuriu kolegu naivumas ir mane svelniai tariant stebina. Taip, dabar jaunam, turinciam rankas, kojas ir pusetina galva (jeigu dar nagla snuki ir turtingus tevus, isvis visi keliai atviri), uzsidirbti galimybiu daugiau. Nesiskundziu savo finansine padetimi, sovietmeciu tikrai to ka dabar turiu netureciau, na bet ne tai man gyvenime svarbiausia. Turbut beda ta, kad neziuriu tik savo subines, nenusispjaut kas bus su Lietuva. Kokios perspektyvos? Tik aklas ir kurcias gali nepastebeti, kad ju tiesiog nebera. Faktu kruva, bet kazkodel pries juos dauguma euromyletoju uzsimerkia, statistikas pasiziurekit. Gimstamumas, emigracija, savizudybes, korupcija, nebaudziamumas, nusikalstamumas, valstybes skola... Bet tikras euromyletojas visada suras kaip tai (tupai) pateisinti. Dar vienas rase apie savirealizacijos trukuma sovietmeciu. Didzioji dalis dabartines Lietuvos infrastrukturos buvo isvystyta sovietmeciu. Turbut ne ufonautai tai padare, darbo atitinkancio zmogaus kompetencija buvo uztektinai. Niekas netrukde buti nei sportininku, nei menininku ir visos salygos tuo uzsiimti buvo. Taip, darbo kruvis buvo mazesnis ir zmones nelakste kaip psichai isverstom akim. Kalbant apie blatus, tai joks blatas pvz. Vesaitei nebutu padejes uzimti panasaus lygio i ukio ministro posta. Viesasis transportas aplankydavo atokiausius uzkampius (sakysit dabar visi savais automobiliais vazineja, o bobute per 80 jau nurasyta?). Beda tame, kad zmones palikti vieni su savo problemomis, o valdzia i juos ziuri tik kaip i potencialius mokesciu moketojus. Galima rasyti daug, bet vistiek visi prie savo liksim.
Aidas 2014-12-23 09:57
Patikek, neverta. Kas pirko-skaudziai apsiriko. Po 30 000 Km prasideda bedos, puna greitai. Geriau uz 30 KLT naudota Vakarietiska imti. Plius naujos dalys Ladai super nekokybiskos.
PupuDede 2014-12-23 10:07
Pritariu viliui dabar visi tik savo subines ziurim ai as galvotas uzdirbu ir man gerai. SOCIALIZMAS px ka darau bitik uzdirbu daug. Ar as purskiu laukus nuodais kad tik derlius didesnis butu, ar as seriu kiaules gmo kad tik daugiau uzdirbt, ar gaminu suda produkcija kad ji tik greiciau sugestu ir vel dirbti reiketu. DARBAS DEL DARBO. SUPUVUSI VISISKAI SITEMA BET DEJA GERESNES SIAI DIENAI NERA.
hamann 2014-12-23 10:12
O vakaruose tada ufonautai padarė? nes jie gi turbūt savaime be visagalės rusijos nebūtų sugebėję nusitiesti kelių?
O darbo buvo nereikalaujančio kompetencijos tad ir ta kompetencija nebuvo nei reikalavimas nei vertybė.
hamann 2014-12-23 10:16
turėjau omenyje, jog lyginant su naujų normalių automobilių kainomis..
Bet Jūs teisus. 10-15 metų automobilis už dvigubai mažesnę kainą, bus patikimesnis, saugesnis ir konfortiškesnis.
immortallt 2014-12-23 10:25
Savižudybės, nusikalstamumas ir kiti skaičiai buvo kruopščiai slėpiami nuo visuomenės SSRS laikais, tad nepalyginsi. Savižudybės iš vis fenomenas ir taip gaunasi, kad Japonijoje gyventi yra daug kartų blogiau nei Somalyje. Žmonės žudosi ne iš sunkaus gyvenimo, o nežinojimo ką su juo daryti. Tai kultūros ir švietimo problema, ne gyvenimo kokybės.
Emigracija - pasižiūrėkit Airijos ir Norvegijos istoriją, tai yra ciklas, ir jis nėra blogas. Negana to, emigracija stoja ir gali greitai būti teigiama.
Valstybės skola mažėja šiuo metu lyginant su BVP.
Sovietmečiu infrastruktūra? Nu nejuokauk. Pirma patys ją sugriovė, po to pastatė infrastruktūrą sau, o šiuo metu didžioji dalis perdaryta pagal naujus standartus, o ne net tais laikais prastą kokybę.
Visos problemos atsiremia į švietimo ir kultūros stoką visuomenėje. Tam reikia laiko ir žmonės neabejotinai gyvena geriau. Dirbti reikėjo mažiau, už tai atidirbdavai eilėse laukiant mėsos ar batų ir vis tiek nieko neturėjai. Dabar problema, kad žmonės vis dar negali priprasti, kad visko neturėsi, ką mato akys.
Kas dėl turtingų tėvų, turėjau ir kambarioką ir eks, kurie abu kilę iš kaimo, neturėjo tėvai nė mašinos kaime, bet abu nuo pirmo kurso antro semestro save pilnai išlaiko. Nuo ketvirto kurso jau ir tėvams padeda finansiškai. Eks uždirba keliskart daugiau nei vidutinė alga ir baigė psichologiją, bet ne terapeute dirba. Tai tik parodo, kad esant noro, nėra kliūčių, o kai noras yra kuo mažiau daryti, o ne gerai gyventi, atitinkamas ir rezultatas - pasiteisinimai ir kaltų ieškojimas.
Jei galėčiau atsisakyti socialinės sistemos "privalumų", kurių nenoriu pats gauti, tai gyvenčiau pats gerai ir pensijoje gyvenčiau dar turtingiau nei dabar.
Didelis gimstamumas yra trečiųjų šalių, atsilikusių, požymis, o ne gerai gyvenančių, nes vaikus gimdė tam, kad tave po to išlaikytų.
Aidas 2014-12-23 10:43
Vat tas labai pavojinga, net tau asmeniskai.
Socialines rupybos nebuvimas privede prie Lenino ir Stalino stebuklu.
Neturtingu visuomet dauguma.
Edit: dabar Lt Konstitucines teises doktrina itvirtina ekonomini valstybes gyventoju solidaruma.
Atk 2014-12-23 10:51
"Savižudybės, nusikalstamumas ir kiti skaičiai buvo kruopščiai slėpiami nuo visuomenės SSRS laikais, tad nepalyginsi."
Jei taip buvo, tai ir teisingai darė, nes kam jas platinti? Po platinimo prasideda dar daugiau savižūdybių. Žmogus toks padaras, kad jis negali logiškai įvertinti situaciją, jis mąsto jausmais ir jam nereikia žinoti tokios informacijos, jam tai nepadės, o tik pakenks.
Kai žiniasklaidoje aprašo savižūdybę ir kuo smulkiau, tuo paskui didesnė bangs nuvilnija kitų žmonių savižūdybių, nes žmogus mokosi iš tokios informacijos, jis ne tai, kad perskaito ir tai ji paskatins nekartot, atvirkščiai, tai skatina jį kartoti. Todėl gerai būtų jei žiniasklaidoj ir per visokias laidas rodytų tik teigiamą pavyzdį, be konfliktinių situacijų, tada žmogus ir buityje mažiau darytų konfliktinių situacijų ir mažiau nuo to kentėtų vaikai, būtų visokių konfliktų ir ašarų.
vytra 2014-12-23 10:52
- Jeigu pagal perkamąją galią, tai pripažinta ir pozicijos ir opozicijos: 10lt = 1rub. Taigi 8000rub = 80000 lt.
p.s.
.. didžiosios daugumos LTSR gyventojų buvo 60 rub/men, kaip seniau dabar ir visados 600 lt/men.
immortallt 2014-12-23 10:54
Man asmeniškai būtų visai nepavojingai. Viska susitvarkyčiau privačiais produktais, kurie man suteiktų didesnes socialines garantijas bei dar liktų pinigų. Net anūkai kartu ir senelius išlaikytume pensininkus, o išėjus tėvams į pensiją, juos ar taip, ar taip reikės išlaikyti. Kad aš gaučiau pensiją net nesvajoju. Geriausiu atveju vieniems pietums mieste gausiu, nes dabartinė Sodros sistema tinkama yra tik populiacijos augimo metu, o gamtoje viskas vyksta ciklais.
Aišku, dideliai daliai visuomenės būtų šokas, nes nemoka naudotis galva ir savo finansais bei prarastų dideles pajamas, nes daugiau nei vidutinę algą uždirbantieji eitų lauk iš šios sistemos, liktų tik PSD mokėti, nes turbūt vienintelė paslauga, kuri pateisina savo kainą.
Aidas 2014-12-23 10:56
Immortal, nepagavai. Tavo gyvybei butu pavojus, jei nebutu socialines rupybos.
Aidas 2014-12-23 10:57
Amen.
vytra 2014-12-23 11:06
- Kas man nepatinka dabar? Sakykim apsukrusis "nemirtingasis" net nesapnuoja iš kokių "šaltinių" jo pinigai. Pramonės nėra, žemės ūkio nėra: klesti tik prekyba su antkainiu, vadinasi visi turtai iš badu mirštančių.
p.s.
.. beja cituoju: "tie bedarbiai mėgaujasi gyvenimu".
Aidas 2014-12-23 11:08
Puikiai suvokiu, kad musu gyvenimas yra pasiskolintas ir kazkam ateity reiks uz tai sumoketi. Deja, kitaip jau nebus.
immortallt 2014-12-23 11:11
Būtent tu neįsivaizduoju iš kur mano pinigai. Mano pinigai iš pramonės, būtent gamybos, o ne pardavimų. Ir Lietuvoje gal ant vienos rankos pirštų suskaičiuočiau, kam būtų įdomu, ką aš darau. Tuo tarpu pasaulyje, tai kompanijos su milijardiniais biudžetais.
Ir ne nemirtintasis, o mirtingasis lietuvis: immortallt=I'm mortal lithuanian.
Būtent mėgaujas - kiaušus kasais, samagoną geri ir tiek. Nu ir kas, kad gyveni skylėje, prasmirdęs ir pan.. Jei ne socialinė sistema, būtų priverstas ne gyventi iš visuomenės, o nusiprausti ir eiti dirbti.
Taip, nusikalstamumas kuriam laikui išauktų. Tada išsiunti į kalėjimus, kur darbas privalomas. Na tiksliau neprivalomas, bet jei nori gauti daugiau nei pigiausios košės, teks dirbti.
Turint omeny kokiomis tragiškomis sąlygomis žmonija gyveno didžiąją egzistencijos dalį, tai dabar ir bedarbiai gyvena geriau nei pvz industrinės revoliucijos dalis didžioji dalis miestiečių.
Aidas 2014-12-23 11:19
Tikrai taip. Greitoji paima nuo saligatvio luzusi bomza ir suteikia butina pagalba. Is gandu girdejau, kad JAV taip nebuna.
Arns 2014-12-23 11:21
Galimybės buvo. Algos nuo įvairių stažų ir pan tada žymiai labiau kilo nei dabar. Reikalas buvo atlikto darbo kokybėje, kurio neturėdami su kuo lygiuoti, nesistengė kelti eiliniai. Jau tavo ar kažkieno minėtas pavyzdys ką su nauju žiguliuku (ar kitu auto) reikdavo daryti vos nusipirkus. Jį kas, TSRS CK komitetas surinkdavo? Ne. Surinkimas buvo tų pačių žmonių, kurie vėliau skundėsi, kodėl darbas atliktas prastai... Esant rimtesnei konkurencijai, su tokiu produktu nepraeitum, nesant, ėjo.
vytra 2014-12-23 11:24
.
vilius123 2014-12-23 11:25
Idomu kaip kalbetum, jeigu prarastum darbinguma (niekam to nelinkiu, bet niekas nuo to ir neapsaugotas). Gal vis tik nereiketu issizadeti tiurmos, ligos ir ubago lazdos...
P.S. nuo prasigerimo tamsta taip pat neapsaugotas.
Komentuoti gali tik registruoti lankytojai.
Neregistruotiems lankytojams komentavimas uždraustas siekiant sumažinti
paviršutiniškų, beverčių ir įžeidinėjančių žinučių kiekį.
Sovietinės pramonės realybė: dabar to net ir drąsiausiose fantazijose nesugalvotum (Video)