Nacių lobių Lenkijoje paslaptys: traukinys galbūt yra, bet nebūtinai „auksinis“ (2)
Jau kelios savaitės viena pagrindinių Lenkijos viešojoje erdvėje gvildenamų temų – galimai rastas vadinamasis „aukso traukinys“. Pasak nacių lobių tyrinėtojų, gali būti, kad toks traukinys iš tiesų egzistuoja ir buvo surastas, bet kažin ar jis prigrūstas aukso. Vis dėlto, vagonuose galėjo būti gabenami ir kiti, ne mažiau vertingi daiktai.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kaip rašo Tvn24.pl, skeptiškas išlieka ir lenkų žurnalistas bei istorikas Boguslawas Woloszanskis.
J.Rostowskis televizijos laidoje pasakojo apie Antonį Grajų – elektriką, kuris Ksionžo pilyje įrenginėjo elektros instaliaciją pagalbinėse patalpose ir prie liftų. Juo pasitikėjo vokiečiai. Tad šis žmogus nuolat girdėdavo kalbas apie traukinius, važiuojančius link pilies. Bet ką šie traukiniai vežė, A.Grajus tikino nežinojęs.
„Spėju, kad tai nėra auksas. Žinau, kad kalbėta apie vokiečių užgrobtą Balkanų auksą, bet šiose apylinkėse buvo saugomi ir tyrimų bei gamybos elementai. Apie tai man taip pat sakė A.Grajus. Tad sujungus įvairius liudijimus, galima spėti, kad vagonuose gali būti masinio naikinimo priemonės, kurias tyrė ir gamino vokiečiai“, – pabrėžė rašytojas. Todėl esą itin rizikinga traukinį tirti specialiai nepasiruošus.
B.Woloszanskis savo tinklalapyje irgi išsakė skeptišką nuomonę dėl aukso, tik jo argumentai kiti: „Iš kur, dėl dievo, žlunganti Lenkijos Respublika galėjo turėti tokias aukso atsargas?! Iš kur Žemutinėje Silezijoje tiek aukso? Iš banko Vroclave? Auksas saugotas tik centriniame banke, iš Reichsbanko Berlyne jis buvo išgabentas į Merkerso kasyklą, kur auksą rado amerikiečių kariai.“
Jis taip pat ragina nepamiršti istorijos, atvejo, kai 1981-1983 metais savaitraščio „Stern“ redakcija už daugiau nei 9 mln. markių nusipirko Hitlerio dienoraščius, bet pasirodė, kad jie netikri. B.Woloszanskis nelinkęs pasitikėti ir georadaru, nors jau skelbta apie juo padarytas „aukso traukinio“ nuotraukas. Esą kur kas paprasčiau buvo pasinaudoti magnetometru, nes traukinys yra šarvuotas, pagamintas iš plieno. Tad paieškos užtruktų keliolika valandų, o tada tereikėtų atitinkamoje vietoje nuleisti kamerą ir apžiūrėti radinį.
Rugpjūčio vidury du vyrai kreipėsi į Valbžycho savivaldybę, teigdami, kad jiems priklauso 10 proc. radybų. Radinys – tikrai išskirtinis, nes šie asmenys tikina atskleidę amžiaus paslaptį ir radę legendinį vokiečių traukinį, kuris 1945 metų gegužę neva iš Vroclavo išvežė auksą ir kitus vertingus daiktus, bet paskui dingo pakeliui į pietvakarių Lenkijoje esančias Svebodzices.