Anatominės Veneros – išpjaustytos gražuolės, kurios gelbėjo XVIII amžiaus studentus (Foto) (1)
„Anatominės Veneros“ XVIII amžiuje buvo speciali priemonė mokytis moters kūno sandaros. Nors šie keisti modeliai šiandien labiau primena meno kūrinius, tačiau tai buvo puikus būdas medicinos studentams susipažinti su žmogaus anatomija.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Skrodimas anuomet buvo laikomas labai bjauriu ir purvinu darbu. Kadangi buvo nepadoru žiūrėti į „nesutvarkytą“ lavoną, žmonės neturėjo daug galimybių patyrinėti realaus žmogaus kūno ypatumų. Ypač griežtas tabu buvo taikomas moterų kūnams.
Nepatogumas ar baimė matyti negyvus žmones išliko net iki šių dienų. Būtent todėl Guntherio von Hagenso išrastas tikrų žmonių kūnų preparavimo (angl. plastination) metodas susilaukė daug kontraversiškų vertinimų.
Šis būdas leido be specialių laboratorijų pamatyti iš arti visą žmogaus anatomiją. „Kūno pasauliai“ (angl. Body Worlds) pavadinta paroda keliauja po visą Pasaulį ir yra atvira kiekvienam lankytojui. Ji 2012 metais buvo atkeliavusi ir į Lietuvą.
Istorinė „Kūno pasaulių“ versija – tai natūralaus dydžio anatominiai modeliai, pagaminti iš vaško. Jie vaizduoja „idealaus“ sudėjimo moteris, kurios buvo papuoštos tikrais plaukais ir brangakmeniais.
Be realaus dydžio bei išvaizdos plaučių, širdies, inkstų ar kiaušidžių, buvo stengiamasi sukurti ir prabangų apipavidalinimą. Todėl modeliai buvo guldomi į įmantrius šilko patalus, sukuriamas makiažas ir kitos „moteriškos“ detalės.
Šios „Veneros“ XVIII amžiuje sulaukė didelio populiarumo. Jas kūrėjai daug kartų eksponavo muziejuose bei įvairių pasirodymų metu.
Moterų figūrose buvo padarytos ertmės, kurias užpildė realaus dydžio organai ir uždengė vaškiniais dangteliais. Tai buvo labai neįprastas, bet estetiškas būdas pateikti mokslinę informaciją akademiniam pasauliui bei kitiems interesantams.
Anatomines Veneras sukūrė Clemente Susini iš Florencijos (Italija). Jo vaško kūrinius tuo metu nukopijavo ir kiti menininkai. Tačiau originalai buvo labiau vertinami dėl aukštesnės kokybės.
Šios Veneros retai kada iškeliaudavo iš Florencijos, dėl vaškinių modelių trapumo, tačiau tai nereiškia, kad jos nesulaukdavo daug lankytojų iš kitų Europos vietų. Šiuo metu tai yra Niujorko Gamtos istorijos muziejaus eksponatai.