Japonų lėktuvas užfiksavo unikalius vaizdus - štai kaip į Šiaurės Korėją patenka nafta (Foto) (1)
Japonijos Užsienio reikalų ministerija išplatino nuotraukas, kuriose, kaip teigiama, užfiksuotas galimas naftos perdavimas Šiaurės Korėjos tanklaiviui. Šiaurės Korėja, grėsminga Japonijos kaimynė, yra spaudžiama sankcijų, tačiau vis dar laikosi. Viena iš tokio atsparumo priežasčių - užsienio pagalba. Tačiau kas į šią šalį siunčia naftą? Vasario pabaigoje žvalgybinis „Force P-3C Orion“ lėktuvas užfiksavo unikalius vaizdus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Vasario 24 dienos naktį Japonijos karinių pajėgų „Force P-3C Orion“ užfiksavo Rytų Kinijos jūroje susijungusius laivus. Juose degė apšvietimas, tačiau buvo panašu, kad jie nenori būti pastebėti, todėl ir dirba naktį. Tolesnis stebėjimas atskleidė, kad tai - su Maldyvų vėliava plaukiojantis tanklaivis „Xin Yua 18“ ir Šiaurės Korėjos tanklaivis „Chon Ma San“. Japonai įtaria, kad buvo perpumpuojama nafta, tačiau tikrasis jos šaltinis nėra žinomas.
Jungtinių Tautų Saugumo Tarybos rezoliucija tokią veiklą draudžia. Šiaurės Korėja ne kartą savo agresyviais veiksmais parodė, kad neketina elgtis diplomatiškai. Vis nauji balistinių raketų ir branduolinės ginkluotės bandymai visame pasaulyje buvo matomi kaip didžiulė grėsmė, tačiau kartu ir mįslė - kaip sankcijų spaudžiama Šiaurės Korėja dar gali pajėgti vykdyti tokius brangius projektus?
Dalis atsakymo, žinoma, yra neįprastas lėšų paskirstymas šalies viduje - ginkluotei skiriama labai daug pinigų. Tačiau kartu aišku, kad kažkas Šiaurės Korėjai teikia paramą - į šalį garantuotai patenka nafta. Nelegalūs perpylimai atviroje jūroje tikriausiai yra vienas iš tų būdų.
Šiaurės Korėjos tanklaivis „Chon Ma San“, pastatytas 2005 metais, gali gabenti 25 tūkstančius barelius naftos. Tai nėra toks jau nedidelis naftos kiekis - JT rezoliucija draudžia į šalį įvežti daugiau nei 2 milijonus barelių per metus. Net sunku pasakyti, kaip tokie nelegalūs perpylimai galėtų išpūsti Šiaurės Korėjos naftos importą. Japonai pastebėjo, kad „Chon Ma San“ vardas, anksčiau puošęs tanklaivio korpusą, buvo uždažytas arba nuvalytas.
Tuo tarpu „Xin Yua 18“ plaukioja su Maldyvų vėliava, tačiau priklauso Honkonge, Kinijoje, registruotai kompanijai. Maldyvų prezidentas jau pareiškė, kad darys viską, kad tokie incidentai neterštų šalies vardo. Tai, kad tanklaivis priklauso kinams nereiškia, kad būtent iš Kinijos nafta ir atkeliavo.
Šiaurės Korėja gali turėti nelegalių susitarimų su privačiomis kompanijomis, tarptautinėmis grupuotėmis ir net pavieniais asmenimis. Sausį vienos Taivano žvejybos kompanijos vadovas buvo apkaltintas degalų kontrabanda į Šiaurės Korėjos tanklaivius. Visko gali būti, kad kažkas panašaus vyko ir dabar. „Xin Yua 18“ savininkai galėjo sutikti plukdyti ir, pavyzdžiui, Rusišką naftą. Kol kas tikslus jos šaltinis nėra žinomas.
Tai kas dabar bus? Na, geriausiu atveju „Xin Yua 18“ savininkams teks pasiaiškinti. Tačiau JAV jau anksčiau kalbėjo apie būtinybę tikrinti link Šiaurės Korėjos plaukiančius laivus. Dėmesys šiam klausimui tik sustiprės ir, gali būti, kad laisvos tanklaivių ir kitokių laivų kelionės į Šiaurės Korėją baigsis. Kol kas apie tai daugiau pasakyti sunku. Na, o Japonija išsiuntė užklausas apie „Xin Yua 18“ laivą su juo susijusioms šalims ir informavo JT Saugumo tarybą.